شناسهٔ خبر: 19597987 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ترامپ؛ فاجعه‌ای واقعی برای آمریکا

رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا در اظهاراتی عملکرد دونالد ترامپ را به عنوان رئیس‌جمهور، «فاجعه واقعی» دانست.

صاحب‌خبر -
ترامپ؛ فاجعه‌ای واقعی برای آمریکا
به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان   به نقل از  پایگاه اینترنتی روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس، جان بینر، رئیس جمهوریخواه سابق مجلس نمایندگان آمریکا در کنفرانس مربوط به انرژی که در هیوستون برگزار شد، گفت دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور یک «فاجعه واقعی» است.

بینر جمهوریخواه - دوست دیرینه ترامپ که پیشتر از رئیس جمهور تعریف و تمجید کرده بود- در این باره گفت: جدای از مسایل سیاست خارجی، سایر عملکرد (ترامپ) یک فاجعه واقعی بوده است. 

رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا از زمان استعفای خود در سال 2015، دیدگاه‌های قابل ملاحظه‌ای درباره حزب جمهوری خواه داشته است. به نوشته روزنامه اختصاصی نفت و انرژی «ریگزون»، بینر درخصوص طرح های سیاسی حزب خود، ابراز شک و تردید کرد. 

وی طرح اصلاحات مالیاتی را -که کاخ سفید وعده داده است امسال آن را ارائه می کند- «فقط یک مشت حرف های مفت و خوشحال کننده» توصیف کرد و گفت وعده های تنظیم مالیات مرزی که توسط بسیاری از جمهوری خواهان داده می شود، دروغ است و وجود ندارد. 

رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا همچنین از اولویت کنونی جمهوری خواهان برای «لغو و جایگزین اوباماکر» به شدت انتقاد کرد. 

وی افزود: جمهوری خواهان هرگز موافق مراقبت های سلامتی و بهداشتی نیستند.  بینر تصریح کرد که امکان لغو و جایگزینی کامل این طرح وجود ندارد.

اظهارات رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا تکرار اظهارات چند تن دیگر از جمهوریخواهان برجسته آمریکا بود که اعلام کرده بودند کاخ سفید در دولت ترامپ در یک مارپیچ رو به پایین گیر افتاده است و وضعیت آن رو به وخامت است و به اندازه و مقیاس دوران واترگیت رسیده است. 

وی البته در اظهارات خود از سیاست خارجی ترامپ دفاع کرد و حرف های مثبتی درباره سیاست خارجی دولت وی زد. بینر موضع سخت رئیس جمهور علیه  داعش را ستود. 

ترامپ اخیرا در اولین دور سفر خارجی خود به عنوان رئیس جمهور بارها درباره تهدیدهایی که از سوی تروریست‌های داعش در جهان مطرح می شود، صحبت کرده است.


انتهای پیام/

نظر شما