شناسهٔ خبر: 19597103 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیانیه ترامپ درباره آغاز ماه رمضان چه تفاوتی با بیانیه‌های سایر روسای جمهور آمریکا داشت؟

ترامپ اولین بیانیه خود را به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا به مناسبت ماه رمضان منتشر کرد و در نیمی از جملاتش به تروریسم اشاره نمود.

صاحب‌خبر -
بیانیه ترامپ درباره آغاز ماه رمضان چه تفاوتی با بیانیه‌های سایر روسای جمهور آمریکا داشت؟
به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان   به نقل از  روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه خود به مناسبت آغاز ماه رمضان، بارها به کلمه تروریسم اشاره کرد در حالی که بوش در بیانه خود به همین مناسبت که فقط دو ماه پس از حملات یازدهم سپتامبر آغاز می شد، تروریسم را به اعتقادات اسلامی ربط نداد. 

این روزنامه انگلیسی در پایگاه اینترنتی خود در تحلیلی به قلم کلارک مینداک نوشت:‌ دونالد ترامپ اولین بیانیه خود را به عنوان رئیس جمهور آمریکا به مناسبت ماه رمضان منتشر کرد و در نیمی از جملاتش به تروریسم اشاره نمود.

ترامپ که اولین سفر خارجی خود را با یک کشور مسلمان آغاز کرد، رمضان شادی را برای همه مسلمانان آرزو کرد و گفت «روح رمضان آگاهی از وظیفه مشترک ما را در قبال نفی خشونت، پیگیری صلح و کمک به نیازمندانی که از فقر و جنگ رنج می برند، تقویت می کند.»

وی همچنین گفت رمضان امسال در حالی آغاز می شود که جهان سوگوار قربانیان بی گناه حملات تروریستی وحشیانه در انگلیس و مصر است، این اقدامات شرارت بار کاملا در تضاد با روح رمضان است.

رئیس جمهور آمریکا اخیرا درباره لزوم تلاش های ضد تروریسم صحبت کرده است و این هفته تاکید کرد متحدان ناتو در مسکو، به جنگ علیه (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش در سوریه متعهد شوند. بمبگذاری های اخیر در منچستر بیست و دو کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت که فقط بر لحن تند ضد تروریستی ترامپ افزوده است.

اما برخی در اینترنت به سرعت به این نکته اشاره کردند که بیانیه رمضان ترامپ تفاوت چشمگیری با بیانه جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور پیشین آمریکا دارد. در آن زمان، ماه رمضان فقط دو ماه پس از حملات تروریستی یازدهم سپتامبر در آمریکا آغاز شد. در آن حملات تقریبا سه هزار نفر کشته شدند. بوش در آن زمان در بیانیه خود از تنوع در میان جوامع مسلمان نوشت و به آموزه‌های اسلام درباره بخشندگی و مهربانی و تلاش برای صلح اشاره کرد.

گرچه آمریکا در واکنش به حملات یازدهم سپتامبر، نیروهایی به افغانستان اعزام کرده بود اما بوش باز هم در بیانیه ماه رمضان خود تروریسم را به اعتقادات اسلامی مرتبط نکرد. وی در عوض به این مسئله اشاره کرد که آمریکا از ایفای نقش پیشرو در انتقال کمک های بشردوستانه به افغانستان، ارسال مواد غذایی با هواپیما و کاروان کامیون های حامل مواد غذایی، دارو و دیگر مواد مورد نیاز به خود می بالد.


انتهای پیام/

نظر شما