شناسهٔ خبر: 19597086 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

ایجاد 90 هکتار فضای سبز در شاهین شهر/سرانه هر شهروند ۱۶ درصد

استان‌ها > اصفهان - مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری شاهین شهر گفت: در چهار سال گذشته ۹۰ هکتار فضای سبز در شاهین شهر ایجاد شده است، شاهین شهر یکی از شهرهای آلوده استان اصفهان به شمار می رود که با توسعه فضای سبز این آلودگی ها تا حدودی کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حمیدرضا فدایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سرانه فضای سبز برای هر شهروند ۶۰ متر مربع است.

وی با بیان اینکه افزایش فضای سبز در شاهین شهری که در جوار صنایع قرار گرفته است، لازم و ضروری است، بیان داشت: ایجاد شبکه آبیاری تحت فشار یکی از مهمترین فعالیت این سازمان است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری شاهین شهر از توسعه ۹۰ هکتار فضای سبز خبر داد و ادامه داد: ۴۰ هکتار طی دو سال قبل فضای سبز ایجاد شده است.

وی ادامه داد:‌ در سال گذشته ۸۱ درصد هزینه‌ها در بخش عمرانی و ۱۹ درصد در بخش جاری هزینه شده است.

فدایی گفت: شاهین شهر یکی از شهرهای آلوده استان اصفهان به شمار می رود که با توسعه فضای سبز این آلودگی ها تا حدودی کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: اساسنامه سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری شاهین شهر سال ۹۱ در وزارت کشور تصویب و تشکیل شد.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری شاهین شهر افزود: با توجه به اینکه ماندگاری گیاهان و فضای سبز بر پایه آب است، مهمترین محور فعالیت های سازمان پارکها و فضای سبز توسعه منابع آبی به انواع مختلف بوده است.

وی در ادامه تقویت بنیه فضای سبز و ایجاد تسهیلات برای نگهداری آن را از دیگر اهداف تشکیل این سازمان برشمرد.

فدایی با اشاره به اینکه کل فعالیت های این سازمان حول محور افزایش کیفیت و کمیت است، اضافه کرد: منظور از کیفیت، افزایش کارکرد فضای سبز برای شهروندان است و در این رابطه تاکنون اقدامات خوبی انجام داده است.

وی تقویت نظارت بر نگهداری فضای سبز، تسری دادن جریان علمی و به روز در مجموعه فضای سبز حین نگهداری، نگهداری درست فضای سبز برای افزایش کیفیت واحد سطح فضای سبز را از جمله اقدامات انجام شده در راستای افزایش کیفیت فضای سبز شاهین شهر خواند.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری شاهین شهر با اشاره به اینکه طی چهار سال گذشته ۹۰ هکتار فضای سبز در شاهین شهر ایجاد شده است، گفت: شاهین شهر یکی از شهرهای آلوده استان اصفهان به شمار می رود که با توسعه فضای سبز این آلودگی ها تا حدودی کاهش یافته است.

وی با اشاره به تشکیل واحد آموزش، پژوهش و تحقیقات در این سازمان گفت: با تشکیل این واحد یکی از خلاءهای بزرگ سازمان پارکها مرتفع شد و طی یک و نیم سال گذشته ۱۵۴۰ ساعت آموزش برای پرسنل در بخش های مختلف برگزار شده است.

فدایی با ابراز نگرانی از اینکه در حال حاضر مشکل کم آبی گریبانگیر بسیاری از شهرها شده و شاهین شهر نیز از این بحران مستثنی نبوده است، گفت: مدیریت و استفاده صحیح از منابع آبی در دستور کار سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان قرار گرفته و تاکنون اقدامات زیادی برای مدیریت منابع آبی در این شهر انجام شده است.

وی اضافه کرد: شاهین شهر اولین شهر کشور بود که از بازچرخانی پساب فاضلاب برای آبیاری فضای سبز استفاده کرد و در واقع این مهم، یکی از زیست محیطی ترین اقدام سازمان به شمار می رود.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری شاهین شهر وسعت فضای سبز شاهین شهر را ۳۰۵ هکتار و سرانه هر شهروند شاهین شهری را در حال حاضر ۱۶.۲ دهم درصد اعلام کرد و گفت: متأسفانه سرانه فضای سبز این شهر بسیار پایین است اما بر اساس برنامه ریزی های انجام شده که مبتنی بر تحقیقات و مطالعات است. از مهمترین کارهایی که برای توسعه فضای سبز می توان انجام داد را توسعه عمودی فضای سبز است.

فدایی بودجه سال گذشته این سازمان را ۱۹ و نیم میلیارد تومان اعلام کرد: ۸۲ درصد این بودجه در بخش عمرانی و ۱۹ درصد آن در بخش جاری هزینه شده است.

 

۴۶

برچسب‌ها:

نظر شما