شناسهٔ خبر: 19597067 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رفع موانع فرا روی توسعه شبکه دولت در فارس

موانع توسعه شبکه دولت با هدف اتصال دو هزار نقطه در استان فارس رفع شده است.

صاحب‌خبر -
رفع موانع توسعه شبکه دولت با هدف اتصال ۲۰۰۰ نقطه در فارس
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: شبکه دولت یک زیرساخت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای انجام امور خاص و کاملاً متفاوت از دولت الکترونیک در کشور است که در آینده می‌تواند بخشی از دولت الکترونیکی باشد.
یداله رحمانی افزود: هدف از راه اندازی شبکه دولت اتصال کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور، استان و واحدهای تابعه آن‌ها تا سطح شهرستان، بخش و روستا به شبکه‌ای امن و مطمئن است و در بستر آن خدمات و سرویس‌های ملی و استانی قابل دسترسی خواهد بود.
وی با اشاره به این که در مدل اولیه استقرار شبکه دولت استان فارس سه مرکز مخابراتی در مرکز شهر شیراز تجهیز و ۳۰ اداره کل و سازمان به شبکه فوق متصل شد، افزود: با برقراری ارتباط شبکه دولت استان فارس به نهاد ریاست جمهوری (به عنوان هسته مرکزی شبکه دولت) و شبکه دولت دیگر استان ها، هم اینک ۱۳۰ دستگاه اجرایی در سطح استان به این شبکه متصل و از سرویس‌ها و خدمات آن بهره‌مند هستند.
رحمانی گفت: بر این اساس طی تفاهمی میان نهاد ریاست جمهوری و شرکت مخابرات ایران، مقرر شد توسعه بستر شبکه دولت در استان فارس بر عهده مدیریت منطقه فارس شرکت مخابرات ایران قرار گیرد و این موضوع هم اکنون با پیگیری مدیریت فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری فارس و توسط مدیریت منطقه فارس شرکت مخابرات ایران با هدف گذاری به منظور اتصال دو هزار نقطه، در حال اجرا است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس اعلام کرد: فراخوان اولیه توسط مدیریت فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری فارس به تمامی ادارات کل و اعضای شورای اداری استان انجام شده است و ادارات متقاضی اتصال به این شبکه می‌بایست کتباً ضمن اعلام آمادگی، یک نفر نماینده تام الاختیار را با ذکر اطلاعات ارتباطی- شامل نام، نام خانوادگی، شماره تلفن، شماره موبایل- به مدیریت فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری فارس معرفی کنند.
وی افزود: دستگاه‌های اجرایی متقاضی جهت دریافت اطلاعات تکمیلی پیرامون پروژه توسعه شبکه دولت استان فارس می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس به آدرس www.farsp.ir و یا وب سایت مدیریت فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری به آدرس http://it.farsp.ir مراجعه کنند.

نظر شما