شناسهٔ خبر: 19597046 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

گزارش؛

لزوم نظارت بر بازار ایلام در ماه رمضان

در ماه رمضان بازار کالاهای اساسی تب و تاب بیشتری پیدا می کند و هر ساله شاهد رشد قیمت ها هستیم که این خود نظارت بیشتر دستگاه های ذیربط را می طلبد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار؛  امروز اولین روز از ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی خداست ، ماهی که مسلمانان جهان بر سر خوان گسترده پروردگارشان مشغول جمع آوری روزی خود می شوند و به راز و نیاز با خدای خویش می پردازند.

در این ماه مبارک مرد م  با روزه گرفتن و قرآن خواندن به تغذیه روح خود پرداخته و گویی از منفعت و کسب و کار و مادیات کمی دورتر می شوند و به کمک فقیران و مستمندان می شتابند.

اما آنچه در این بین حائز اهمیت است نوسانات قیمت های کالاهای پرمصرف در ماه رمضان است که در این ماه بازار کالاهای اساسی تب و تاب بیشتری پیدا می کند و هر ساله شاهد رشد قیمت ها در این اقلام هستیم.

 اقلامی همچون مرغ، ‌گوشت گوسفندی،برنج، روغن، قندوشکر، لبنیات، خرما، انواع نان ها، سبزیجات، زولبیا و بامیه، انواع آش و حلیم از ارزاق مورد استفاده در ماه مبارک بوده و سفره های افطار و سحری را پر می‌کنند که اغلب رشد چندین درصدی برخود می گیرند که این خود نظارت بیشتر دستگاه های ذیربط در این موضوع را می طلبد که با بررسی و برخورد با متخلفان جلوی رشد قیمت ها را گرفته و نرخ ها را با وضعیت معیشتی مردم و جیب آ نها همسان سازند.

در این راستا سازمان های صنعت و معدن و تجارت، تعزیرات حکومت و جهاد کشاورزی نقش پررنگ تری دارند و می توانند با تشدید نظارت بر بازار جلوی گرانی ها را بگیرند.

در این راستا "جمیل شوهانی"؛ معاون بازرگانی سازمان صنعت معدن و تجارت  استان ایلام در گفتگو با خبرنگار اقتصادیایلام بیدار گفت: دبیرخانه تنظیم بازار در محل سازمان جهاد کشاورزی مستقر بوده و وظیفه تنظیم قیمت ها را برعهده دارد.

وی اظهار کرد: وظیفه سازمان صنعت و معدن در این راستا نظارت بر قیمت های مصوب شده کالاهای اساسی است گه از سوی دبیرخانه تنظیم بازار اعلام می شود که خود این قیمت ها نیز در سطوح دولتی مشخص و به دبیرخانه ها ابلاغ می شود.

شوهانی افزود: نظارت بصورت مستمر در سطح بازار صورت می گیرد اما بصورت ویژه نظارت بر کالاهایی همچون برنج و مرغ و گوشت و شکر که بیشترین مصرف را در ماه رمضان  داشته و دولت بعنوان اقلام تنظیم بازار مشخص کرده است، صورت خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/ 

نظر شما