شناسهٔ خبر: 19597037 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

امام جمعه اردبیل:

دولتمردان و قوه مقننه مساله فرهنگی را مورد بی مهری و غفلت قرار داده اند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: متاسفانه دولتمردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به مساله فرهنگ دچار بی توجهی و غفلت شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،آیت الله سیدحسن عاملی در دومین آئین استقبال از ماه مبارک رمضان در مسجد اعظم اردبیل اظهار کرد: این جای غصه دارد که در مناظرات انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری سخنی از فرهنگ به عنوان عنصر اقتدار این کشور به میان نیاوردند و جالب است کمیسیون فرهنگی مجلس مشتری ندارد در حالی که عنصر استحکام اقتصادی ما نیز منوط به توجه به حوزه فرهنگ است .

وی با بیان اینکه چرا نباید در شهر دارالارشاد اردبیل استقبال شایسته از ماه رمضان صورت نگرفته و برای حلول این ماه نباید به شکل فراگیر جشنی برگزار کنیم خاطرنشان کرد: آیا حضور در ضیافت الهی، یک ماه طهارت و پاکی، فرصت راز و نیاز و مناجات با خداوند، تغییر ذائقه انسان ها، تکریم شعایر الهی، برپایی محافل و مجالس قرآن مناجات و دعاخوانی و در نهایت عید فطر و یوم الجائزه جشن و سرور نمی خواهد که ما از آن غفلت کرده ایت .

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای اسلامی دو هفته مانده به آغاز ماه رمضان جشن هایی برگزار می شود و شهر حال و هوایی متفاوت می یابد تصریح کرد: این جای تاسف دارد که ماه مبارک رمضان با همه نعمات و فزونی نعمتی که به همراه دارد و از آن به عنوان تصفیه خانه سالانه یاد می شود همه باید با سرور و شادی به استقبال آن بروند تا با بهره گیری از این ماه عظیم و معنوی که ادای فریضه الهی در آن ظهور اسمای مربی و تربیت بندگان را به همراه دارد بتواند زمینه تحول روحی و فکری را در ما ایجاد کند .

عاملی از بزرگان شهر و هیئت امنای مساجد خواست؛ تا از فرصت ماه مبارک رمضان برای برپایی مجالس و محافل قرآن، تفسیر و تلاوت کلام الهی و همچنین منبر رفتن علما را در مساجد فراهم آورده و با جزء خوانی قرآن سعی کنند تا جوانان و نوجوانان را با این فضای معنوی بیشتر آشنا کنند .

وی گفت: نباید به هیچ وجه در این ایام مبارک درب مساجد بسته شود و یا میهمانان الهی محروم از اعمال نیک و توصیه شده این ما گردند چرا که در برزخ بسیاری از درگذشتگان ما حسرت لحظه ای ماه پرفضیلت رمضان و حضور در مساجد و محافل قرآنی و وعظ را می خورند .

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با اشاره به اینکه در این ماه باید قرآن از محجوریت خارج شده و زمینه شور و نشاط اجتماعی بیشتر فراهم آید خاطرنشان کرد: شایسته است مراسم استقبال از ماه رمضان به صورت فراگیر و در همه شهرها بدون اعتبارات دولتی و یا شبه دولتی به صورت مردمی برگزار شود تا زمینه استقبال بیشتر هموطنان فراهم آید .

عاملی ضرورت راه اندازی یک جریان ناب فرهنگی را در جامعه در کمک به اعتلای شعایر دینی و الهی یادآور شد و بیان کرد: در جامعه ما متاسفانه در حوزه فرهنگ غفلت هایی را شاهد هستیم که اگر به جبران آن همت نکنیم بسیاری از سرمایه گذاری ها در حوزه های دیگر بی نتیجه و بی ثمر خواهد بود .

نظر شما