شناسهٔ خبر: 19597026 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

با حضور گسترده مردم:

دومین آئین استقبال از ماه مبارک رمضان در اردبیل برگزار شد

در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان ماه غفران و نعمت الهی دومین آئین استقبال از ماه ضیافت الهی در اردبیل برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، در مراسمی که در مسجد اعظم اردبیل و با استقبال گرم اهالی ولایتمدار و مومن دارالارشاد اردبیل برگزار شد برنامه های متنوعی از جمله تواشیح، مناجات خوانی، ادعیه خوانی و ... با حضور مداحان و ذاکران اهل بیت و همچنین تجلیل از مفاخر و فعالان قرآنی شهر اردبیل برگزار شد .

در این مراسم که به همت شهرداری اردبیل و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استاندار، فرماندار، اعضای شورای شهر، شهرداران و سایر مسئولان و آحاد مردم اردبیل برگزار شد از حمید خلق، سیدطاها موسوی، قدیر مقدسی همچنین 5 نفر از محسنین نانوا و سه نفر از حافظان برتر قرآنی در مسابقات مختلف و یک حافظ قرآن روشندل با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد .

در این مراسم دکتر خواجوی از پزشکان اردبیلی در باب تغذیه و بایدها و نبایدهای بهداشتی در ماه مبارک رمضان سخن به میان آورد و اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان افراد به تناسب سلامتی خود می توانند روزه داری کنند به طوری که بدن هر فرد سالم قادر است 17 تا 18 ساعت گرسنگی و تشنگی را تحمل کند .

وی افزود: به جز چند بیماری نظیر افرادی که در 6 هفته اخیر سکته قلبی و یا مغزی داشتند و یا دچار زخم معده و اثنی عشر شدند باید این فریضه الهی را به جای آورند .

این پزشک حاذق اردبیلی بیان کرد: از خانواده ها انتظار می رود از خوردن نوشابه و مواد قندی بیش از حد در هنگام افطار و سحری پرهیز کنند و با خوردن غذا در هنگام سحر با آرامش کامل و نخوابیدن سریع بعد از خوردن سحری با ورزش های روزانه به سلامتی خود کمک کنند .

نظر شما