شناسهٔ خبر: 19596906 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل فضای سبز شهرداری بوشهر،

گیاهان مقاوم در برابر گرما و کم‌آبی در فضای سبز بوشهر کشت می‌شود

بوشهر - مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندر بوشهر گفت: گیاهان مقاوم در برابر گرما و کم‌آبی در فضای سبز بوشهر کشت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رضا آماره ظهر شنبه در نشست بررسی فضای سبز بوشهر اظهار داشت: در راستای توسعه فضای سبز شهری بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته است و طرح‌های مهمی در دست اجرا است.

وی با اشاره به شرایط کم‌آبی در بوشهر، بیان کرد: استفاده از گیاهانی که مصرف آب زیادی دارند در شرایط کنونی به هیچ وجه توجیه‌پذیر نیست و در شهر بوشهر نیز تلاش شده تا از گیاهان بومی و سازگار استفاده شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندر بوشهر از تلاش برای صرفه‌جویی در مدیریت منابع آبی در فضای سبز بوشهر خبر داد و افزود: یکی از اولویت‌های اساسی ما کاشت درختان متناسب با آب و هوای بوشهر است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش افزایش سرانه فضای سبز شهری با لحاظ صرفه‌جویی در منابع آبی خاطرنشان کرد: در این راستا گیاهان مقاوم در برابر گرما و کم‌آبی که با شرایط بوشهر تطابق دارند مد نظر است.

آماره از کشت این نوع گیاهان سازگار با اقلیم در جاده‌ها، بلوارها و پارک‌های سطح شهر خبر داد و افزود: ابریشم، لیلک، گل کاغذی، تی‌وی‌تیا، فیکوس تبریزی و کنوکارپوس از جمله این گونه‌ها هستند.

وی به استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری در توسعه فضای سبز بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: شیوه‌های نوین آبیاری در کاهش مصرف آب و بهبود آب‌دهی به فضای سبز نقشی بسیار مهم دارد.

نظر شما