شناسهٔ خبر: 19596872 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

به همت شرکت گاز استان اردبیل:

دوره سیستمهای ایمنی F&G در شرکت گاز استان اردبیل برگزار شد

دوره سیسمتهای ایمنی F&G شرکت ملی گاز ایران با حضور رؤسا و کارشناسان امور HSE شرکت‌های گاز استانی در استان اردبیل برگزار شد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،ودود پناهنده در جریان برگزاری دوره سیستم‌های ایمنی با اشاره به اهمیت برگزاری این دوره ها اظهار داشت: برگزاری این دوره‌ها و تاکید استمرار این فرآیند جهت کاهش احتمال وقوع حوادث ضروری است و گردهمایی این خانواده بزرگ HSE شرکت‌های گاز استانی را فرصتی مغتنم جهت تشریک دانش فنی و ایمنی دانست.

وی  ایمنی را به عنوان دژ مستحکم در امواج دریای حوادث نام برد ومطالبی در خصوص تعریف خطر، رویداد ، حادثه و شبه حادثه ، سطوح بلوغ فرهنگ ایمنی ، علل بروز حوادث و بررسی علل و روش های پیشگیری مطالبی را بیان کرد و به ذکر مثال‌هایی از اقدامات پیشگیرانه و کنترلی و همچنین نقص در آنها پرداخت.

رئیس امور HSE و پدافند غیر عامل شرکت گاز استان اردبیل با اشاره بر لزوم توجه جدی به این آموزش از حوادث اخیر شرکت‌های گاز استانی و آموزش‌های مستمر و البته آموزش اثر بخش تاکید کردند.

فیضی عنوان کرد : همه تلاش ما برای ايجاد بستر فرهنگی خلاق و نگرشی نو و سيستماتيک ، به تبيين تأثير متقابل عوامل بهداشت ، ايمنی و محيط زيست پرداخته و از اين طريق نواقص ، مخاطرات بالقوه ، حوادث و مشکلات را بطور نظام مند مورد ارزيابی قرار داده و روشهای مبتنی بر پيشگيری را ارائه کردیم.

وی بیان کرد: همکاران ما در واحد HSE در سال‌های اخیر گام‌های موثری در جهت شکل‌گیری ایمنی ، بهداشت و محیط زیست در سطح شرکت گاز استان اردبیل برداشته‌اند که شاهد موفقیت‌هایی از جمله تندیس سیمین خدمات سبز کشور بوده است.

وی همچنین از حمایت‌های مهندس خدائی مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل به لحاظ اعلام آمادگی در میزبانی این دوره تقدیر کردند.

کارشناس امور HSE ستاد شرکت ملی گاز ایران گفت: با تشریح اهمیت این دوره وبا توجه به گسترش روز افزون سیستم های ایمنی و آتش نشانی در حوزه گاز و نفت و پیچیدگی سیستم تعالی ایمنی در حوزه ابزار دقیق و برق لازم است هر چه بیشتر در خصوص توانمندسازی کارکنان امور HSE شرکت ملی گاز با توجه به ماموریت سنگین کارکنان ایمنی تلاش شود.

یوسفی مباحث سیستم های F &G شامل مباحث کاربردی برق و الکترونیک ، کلاس های آتش ، انواع تجهیزات اعلام حریق ، تجهیزات خاص اعلام حریق و ادوات مربوطه ، تکنولوژی های جدید سیستم های اعلام حریق و روش‌های طراحی و انتخاب برند سیستم ، گازهای سمی ، منفجره و خفه کننده و موارد عمومی پرداختند .

وی اضافه کرد : شرکت گاز استان اردبیل به عنوان سردمدار این حرکت ، دوره آموزشی به مدت دو روز با حضور روسا و کارشناسان امور HSE و ایمنی گاز استانها در شهرستان سرعین از توابع استان اردبیل تشکیل داده است.

نظر شما