شناسهٔ خبر: 19596673 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون آستان قدس رضوی:

۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بسته متبرک افطار در حرم منور رضوی توزیع می‌شود

R41347/P41362/S6,1188/CT12

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: دو میلیون و ۵۰۰ هزار بسته متبرک افطاری بین نمازگزاران حرم رضوی در زمان افطار در طول ماه مبارک رمضان توزیع می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به‌نقل از آستان‌نیوز، سید خلیل منبتی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر همه‌جانبه و انجام هماهنگی‌های لازم در ماه مبارک رمضان سال جاری اظهار داشت: در جهت اجرای هرچه شایسته‌تر ضیافت اکرام رضوی، طرح‌ها، برنامه‌ها و اقدامات لازم جهت خدمات‌رسانی متناسب با شأن بارگاه ملکوتی رضوی صورت پذیرفته است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم به‌‌منظور توزیع دعوت‌نامه، تهیه و تامین اقلام پخت و توزیع غذای گرم صورت گرفته، عنوان کرد: در ایام ماه رمضان روزانه 40 هزار وعده غذای گرم در مناطق محروم حاشیه شهر مشهد توزیع می‌شود.

توزیع 2 میلیون و 500 هزار بسته افطاری متبرک

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: دو میلیون و 500 هزار بسته متبرک افطاری بین نمازگزاران حرم رضوی در زمان افطار در طول ماه مبارک رمضان توزیع می‌شود.

منبتی با اشاره به اینکه دو هزار و 500 وعده غذایی نیز بین زلزله‌زدگان استان‌ خراسان‌رضوی در شب‌های پنج شنبه اهداء می‌شود، تاکید کرد: در طول ماه مبارک رمضان، 360 هزار نفر از مجاوران بارگاه منور رضوی نیز در طرح اکرام رضوی که در صحن هدایت حرم مطهر برپاست، بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: تاکنون 80 تن خرما جهت پذیرایی از زائران تامین و بسته‌بندی شده است و این روند تا پایان ماه مبارک ادامه خواهد داشت. با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته، مراسم با‌شکوه ترتیل‌خوانی در صحن‌های مقدس انقلاب اسلامی، مسجد گوهرشاد و رواق‌های مبارکه امام خمینی (ره) و حضرت زهرا (س) برپا می‌شود.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی افزود: در زمان برگزاری مراسم ضیافت اکرام رضوی، ترتیل خوانی قرآن کریم و پذیرائی از نمازگزاران، صحن‌های حرم رضوی به صورت ویژه فرش آرایی می‌شوند.

منبتی با اشاره به تأمین قرآن و ارائه خدمات کتب انوار در مراسم ترتیل خوانی، اظهار داشت: دو هزار نیرو از میان خادمیاران افتخاری به صورت روزانه جهت انجام خدمات مذکور فراخوان شده‌اند.

مهیا کردن همه اقلام مورد نیاز

وی به تامین روزانه 20 هزار بطری آب سرد و 20 هزار شربت سرد جهت پذیرایی از مدعوین در مراسم ضیافت اکرام رضوی اشاره کرد و گفت: پذیرایی از زائران در میهمان سرای حضرت رضا(ع) طبق روال معمول در وعده افطار صورت می‌گیرد.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی تصریح کرد: 10 تن گوشت و 14 تن برنج به صورت روزانه به جهت پذیرایی از زائران و مجاوران مهمان سرای حضرت رضا(ع)، مدعوین طرح ضیافت اکرام رضوی و حاشیه شهر در نظر گرفته شده است.

منبتی با تاکید بر اینکه مراسمات تبلیغی مذهبی آستان قدس رضوی در رواق‌ها و صحن‌های حرم مطهر رضوی برپا می‌شود، افزود: با هدف برگزاری هرچه باشکوه‌ مراسم لیالی قدر، 300 هزار متر مربع از فضای صحن‌های مقدس و اماکن متبرکه مفروش می‌شود، یک میلیون و 200 هزار بطری آب میان شب زنده داران توزیع می‌شود و 500 هزار جلد کتاب ویژه لیالی قدر به زائران اهداء می‌گردد.

فراخوان 10 هزار نیروی افتخاری

وی ابراز کرد: 10 هزار نفر نیرو از میان خادمیاران افتخاری در شب‌های لیالی قدر با هدف باز نگه داشتن مسیر‌های ترددی و در نهایت خروج منظم و توأم با آرامش زائران از اماکن متبرکه رضوی فراخوان شده‌اند.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: برنامه ریزی لازم درباره برگزاری باشکوه مراسم شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) و پذیرائی از زائرین با شیرینی و شربت، تأمین اقلام پذیرایی مراسم ضیافت افطار زائرین مرقد مطهر امام‌زاده حسین بن موسی الکاظم(ع) در طبس و خدمات گل‌آرائی، توزیع پلاستیک، خدمات کفشداری، خدمات زائربر و صندلی چرخدار به صورت ویژه در اماکن متبرکه رضوی از جمله اقداماتی است که در ایام ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد.

منبتی گفت: همچنین خادمان و خادمیاران بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) در مراسم راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس نیز حضور پرشور خواهند داشت. برنامه‌ریزی در زمینه برپایی مراسم نماز عید فطر و پذیرایی از زائران و مجاوران با اهداء 350 هزار بسته متبرک و اعتکاف چهار هزار نفر از طلاب ایرانی و غیر ایرانی، دانشجویان، دانش آموزان و فعالان فرهنگی در هفته پایانی ماه رمضان سال جاری و پذیرایی افطار و سحر از آن‌ها انجام شده است.

انتهای پیام/

نظر شما