شناسهٔ خبر: 19596657 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

گفتگو با بانوی کارآفرین خراسان شمالی؛

از فقر تا سکوی کارآفرینی برتر در کشور

عزت عصمت پناه، بانوی موفق خراسان شمالی است که بعد از گذراندن مشکلات مالی با حمایت های کمیته امداد اقدام به کار آفرینی در حوزه دامداری کرد و هم اکنون نامش در بین 5 کارآفرین برتر کشور می درخشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه ساجده، باتوجه به مهم بودن ایجاد اشتغال و پیام سال 96 با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است، توسط مقام معظم رهبری به بیان زندگی بانویی پرداختیم که با اراده خودش زندگی تلخش را شیرین می کند.

عزت عصمت پناه، از روستای تیتکانلویف شهرستان فاروج در خراسان شمالی است، وی با مشکلات فراوان مالی در زمان جوانی و به خصوص پس از ازدواج روبرو بوده است، علاوه بر اینکه همسرش به دلیل اعتیاد قادر به کار و تامین مخارج نبوده، از بیرون آمدن همسرش جهت کار و خروجش به بیرون از خانه جلوگیری می کرد.

این بانوی بجنوردی زندگی سختی را پشت سر می گذراند، روزها از پی هم می گذرند و می داند با دست روی هم گذاشتن و نشستن در منزل راه به جایی نمی برد، اوضاع خانواده به حدی بد بود که همسایه ها با وجود اینکه خود از مشکلات مالی رنج می بردند، از دیدن مشکلات مالی و فقر فرهنگی این خانواده ناراحت و ابراز همدردی می کردند و در حد توان برای او و فرزندانشان غذایی برای خوردن تهیه می کردند.

عصمت عزت پناه  از تلخ ترین خاطره اش در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده بود گفت:روزی که همسایه مان در حالی که با تمام محبت و نداری اش ماست کپک زده را به عنوان یک وعده غذایی به من و فرزندانم داد و من ماندم که چگونه این غذا را جلوی فرزندانم بگذارم.

همچنان همسرش از بیرون رفتن او جلوگیری می کرد و به دلیل اعتیاد همسرش بیکار بود، دیگر نشستن فایده نداشت، اولین جرقه های کارآفرینی این زن جوان با اوج شور شوق کاری زده شد و در زمان غیبت شوهر، جلوی در منزل برای کودکانی که از مدرسه تعطیل می شدند، خوراکی های دست ساز خود را به فروش می رساند و این شروع کار او با درامد بسیار اندک که از پشت در حیاط خود این کار را انجام می داد، توانست روزانه برای تهیه غذای خود و کودکانش هزینه ای داشته باشد.

 همسر او بعد از مدتی زندانی شد و بعد از آزادی از کار افتاده شده بود، چندین سال طول کشید تا این زن این فرصت را پیدا کند تا بتواند از جای خود برخیزد و با تمام وجود در سن 40-45 سالگی به دنبال کار برود و طعم کار و زندگی را بچشد.

او با حمایت های کمیته امداد خراسان شمالی موفق به خرید چند راس گاو کرد و با پیشرفت خوبی که درکارش داشت، فرزندانش را به کار گرفت.

 

 

بعد از مدتی با اراده ی آهنینی که داشت اقدام به دریافت گواهینامه رانندگی کرد و توانست با خرید سه دستگاه حمل شیر نه تنها شیر تولیدی دامداری خود را بلکه شیر روستاهای اطراف را هم جمع آوری می کرد و بعد از مدت کوتاهی به عنوان تنها نماینده ی خرید و فروش شیر منطقه خود تبدیل شد.

این بانو که سکوهای موفقیت را پشت سر می گذراند با گسترش و توسعه کارش برای دختران جوان در روستا شغل ایجاد کرد و همه آن ها را بیمه کرد.

سرعت پیشرفت او با توجه به اراده قوی که داشت بالا بود، اینک وام هایی بیش از 100 میلیون تقاضا می کرد. سالها آرزوی تاسیس گاوداری صنعتی داشت و با همت  خود به هدفش رسید.

 تنها کسی بود با پیگیری فراوان و دریافت مبالغ بالا مجوز حفر چاه آب در منطقه را گرفت.

عزت عصمت پناه، هم اکنون یکی از 5 کارآفرین برتر ایران شناخته شده است و موفق به دریافت لوح تقدیر از معاون اول رییس جمهور شد.

 او امروز بسیار موفق، توانمند و پر انرژی به راهش ادامه می دهد، همسرش که قبل تر از این مانع خروج او از منزل شده بود وقتی موفقیت های او را می بیند ابراز پشیمانی از روزهای سخت زندگی که برای او ساخته بود می کند و اینکه پرستاری شوهرش را هم به عهده دارد.

وی هم اکنون با حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و تلاش و دوندگی فراوان فضای بزرگی جهت گاوداری صنعتی با بیش از 50 راس گاو احداث کرده ، که موفق به ایجاد شغل برای افراد زیادی شده است.

 

انتهای خبر/ 

 

نظر شما