شناسهٔ خبر: 19596308 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پایان جشنواره ملی زیبایی اسب با معرفی برترین ها در یزد

جشنواره ملی زیبایی اسب با معرفی برترین ها در یزد به پایان رسید.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  یزد ؛  آخرین روز بیست ویکمین دوره مسابقات زیبایی اسب اصیل عرب ایران بامداد شنبه با معرفی اسب های برتراین دوره از رقابت ها در دانشگاه آزاد اسلامی اشکذر یزد به پایان رسید.

 در مسابقه پایانی در گروه مادیان های بزرگسال خون خارجی ایکاهو، اسب پارادایس کی .ای به مالکیت عبدالوهاب گرامی نژاد از استان البرز به مقام قهرمانی رسید.

همچنین اسب مادرانا به مالکیت رضا الله دادی از البرز و ماریتا به مالکیت مزرعه مجنون از استان یزد به ترتیب دوم و سوم شدند.

در مسابقه نهایی گروه نریان های بزرگسال خون خارجی ایکاهو نیز اسب ام اس آلیس پاشا به مالکیت مجتبی دهقانی نوین استاد از یزد اول شد.

همچنین اسب مورانازهصین به مالکیت محمدرضا انتظاری از کرمان و اسب نیاوش به مالکیت پرورش اسب پارت از اصفهان در مکان های دوم و سوم قرار گرفتند.

مراسم اختتامیه بیست و یکمین دوره مسابقات زیبایی اسب اصیل ایران و چهاردهمین جشنواره ایکاهو رده C جام امرسون کی.ای با حضور جمعی از مسئولان و بزرگ‌ترین مالکان و پرورش دهندگان نژاد اسب در ایران برگزار شد.

جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ایرانی از چهارشنبه سوم خردادماه با حضور 174 راس اسب در گروه خالص ایرانی و خون خارجی از استان های البرز ، چهارمحال وبختیاری، اصفهان، تهران ، خوزستان ، کرمان و یزد و با حضور داوران مطرح خارجی برگزار شد.

در شهرستان اشکذر که به‌عنوان قطب اسب اصیل عرب در استان یزد و کشور مطرح است افزون بر دو هزار و 700 راس اسب در 100 باشگاه سوارکاری نگهداری می‌شود.

شهرستان اشکذر در 20 کیلومتری یزد واقع شده است.

انتهای پیام/ ی

نظر شما