شناسهٔ خبر: 19595995 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

زیر بازارچه کتاب/ هفته اول خرداد ۹۶

«آخرین نخست وزیر»، «حیفا»، «تام گیتس» و چند کتاب دیگر/ گرمای هوا بازار کتاب را گرم نکرد

هفته اول خرداد ۹۶ را باید هفته‌ای دانست که با وجود گرمای هوا اما بازار کتاب در سرمای فروش به سر می‌برد و این گرما نتوانست یخ بازار را بشکند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس - گروه کتاب و ادبیات: ترکیب‌ کتاب‌های پرفروش در اولین هفته خرداد 96 در نوع خود جالب توجه بود. کتاب‌های چاپ اول در این فهرست دارای سهم قابل توجهی بودند. کتاب‌هایی که بر اثر تبلیغات و خاص بودن‌شان توانستند در هفته اول خرداد و پس از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران مورد قرار گیرد.

«آخرین نخست وزیر» و «قهوه سرد آقای نویسنده» کتاب‌هایی هستند که شامل مورد بالا بودند و در کتابفروشی‌ها نیز با اقبال روبرو شدند. این در حالی است که همچنان رقابت اصلی پرفروش‌ها میان کتاب‌هایی است که پیش از این پرفروش بوده‌اند.

کتاب «سلام بر ابراهیم2» در مدت کوتاهی از ورودش به بازار کتاب توانسته سقف فروش را کسب کند و پرفروش‌ترین کتاب این روزها باشد. این کتاب در کنار جلد اول همین کتاب در صدر جدول پرفروش‌های هفته اول خرداد بوده است.

ردیف عنوان
پرفروش اول آخرین نخست وزیر - سلام بر ابراهیم - سلام بر ابراهیم2
پرفروش دوم وقتی مهتاب گم شد - تاریخ مستطاب آمریکا
پرفروش سوم آب هرگز نمی‌میرد - حیفا - تام گیتس - من پیش از تو - قهوه سرد آقای نویسنده

یکی از کتاب‌هایی که توجه بازار کتاب و در واقع مخاطبان را به خود جلب کرده مجموعه «تام گیتس» است که تاکنون چندین جلد از آن منتشر شده و به نظر می‌رسد توانسته ذائقه مخاطب نوجوان را به خود جلب کند. نکته جالب اینجا است که این کتاب از سوی دو ناشر منتشر شده و این اوضاع آشفته ترجمه در کشور را نشان می‌دهد.

کتاب «حیفا» اثری مستند است که دربردارنده داستان زندگی و ماموریت دختری جاسوس از ادار متساوای سازمان موساد در منطقه غرب آسیاست. آن دختر، همانند دیگر خواهرانش به خیانت به تاریخ مشغول بوده و جنایت‌های دیگر را از طرف رژیم غاصب صهیونیستی مرتکب می‌شود تا بتواند مدیریت رفتاری و تصمیم ساز سران داعش را در دست بگیرد. این کتاب به قلم محمدرضا حدادپور جهرمی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده و توانسته در هفته ابتدایی خرداد به جمع پرفروش‌ها برسد.

ردیف عنوان نویسنده
نویسنده اول جواد موگویی
نویسنده دوم حمید حسام
نویسنده سوم محمدصادق کوشکی - جوجومویز

جواد موگویی نویسنده کتاب «آخرین نخست وزیر» در حالی در صدر نویسنده‌های پرفروش قرار گرفته که اثری از زندگی میرحسین موسوی از ابتدای تولد تا سال 1368 نوشته است. این نویسنده پیش از این کتاب «اسرار آیت» را نیز نوشته بود که در این هفته این دو کتاب موجب صدرنشینی موگویی شدند.

یکی از مسائلی که در گفت‌وگو با کتابفروش‌ها به آن بسیار اشاره می‌شد کسادی بازار کتاب بود. با توجه به اینکه نمایشگاه کتاب به تازگی تمام شده و در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم اغلب کتابفروش‌ها از بی‌رونق بودن کتابفروشی‌ها گلایه داشتند و خواستار رسیدگی ارشاد و اتحادیه به این وضعیت بودند.

پویش مطالعاتی «روشنا» در هفتمین دوره خود دو کتاب «تاریخ مستطاب آمریکا» و «بچرخ تا بچرخیم» را به مخاطبان اعلام کرده که در هفته‌ای که گذشت کتاب «تاریخ مستطاب آمریکا» اثر محمدصادق کوشکی توانست در جمع پرفروش‌ها قرار بگیرد. این در حالی است که با وجود فضای انتخاباتی در کشور تا هفته گذشته عملا سایر موضوعات تحت شعاع این موضوع قرار گرفته بود و کتاب‌های نیز آنطور که باید دید نشدند.

ردیف عنوان نشر
ناشر اول دفتر نشر معارف
ناشر دوم گروه شهید ابراهیم هادی
ناشر سوم شهید کاظمی

برای مشاهده و دریافت فهرست پرفروش‌های هفته اول خرداد 96 اینجا   را ببینید.

انتهای پیام/و

نظر شما