شناسهٔ خبر: 19595849 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

افراد با چه درآمدی «فقیر مطلق» محسوب می‌شوند؟

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از تحت پوشش قرارگرفتن معلولان ضایع نخاعی از ماه جاری و حمایت از حدود 150 هزار نفر معلول پشت نوبت خدمات بهزیستی از مهرماه خبر داد.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری ایسنا: حسین نحوی نژاد  در ارتباط با تحت پوشش قرارگرفتن معلولان ضایع نخاعی از ماه جاری گفت: در کل کشور حدود 22 هزار نفر ضایع نخاعی وجود دارد که 20 هزار و 500 نفر آنها تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و حدود 1000 تا 1500 نفر دیگر که به تازگی دچار این ضایعه شده‌اند نیز از ماه جاری تحت پوشش حمایت‌های سازمان بهزیستی قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه از تحت پوشش قرار گرفتن معلولان پشت نوبت خدمات بهزیستی از مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: پیش بینی می‌کنیم حدود 150 هزار نفر در حوزه توانبخشی پشت نوبتی مستمری سازمان بهزیستی باشند که از مهرماه سال جاری به تدریج و بر اساس برنامه ششم توسعه تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور همچنین خاطرنشان کرد: عمده پشت نوبتی‌های خدمات و مستمری بهزیستی در حوزه توانبخشی قرار دارند زیرا در حوزه‌هایی همچون زنان سرپرست خانوار شاهد آن هستیم کمیته امداد امام خمینی (ره) عمده تحت پوششان را در اختیار دارد.

پرداخت ارقام افزایش یافته مستمری ها به صورت مستقیم توسط بهزیستی از خرداد ماه

نحوی نژاد همچنین با اشاره به آنکه پس از افزایش مستمری مددجویان بهزیستی که از فروردین ماه سال جاری اعمال شد، برخی مدعی شدند که این رقم برای آنها واریز نشده است گفت: بسیاری از این افراد از رقم دریافتی خود آگاه نبودند به طوریکه مددجویان سازمان بهزیستی در حوزه توانبخشی 88 درصد تک نفره هستند و به این ترتیب مستمری آنها 95 هزار تومان افزایش یافته است.

وی در ادامه افزود: سازمان هدفمندی یارانه‌ها در ماه اول این افزایش مستمری به علت فوریت طرح از سازمان حمایتی بهزیستی و کمیته امداد شماره حساب مددجویان را درخواست کرد تا در فروردین و اردیبهشت ماه از محل حذف یارانه دهک‌های پردرآمد همراه با یارانه 45 هزار و 500 تومانی رقم افزایش یافته مستمری را نیز واریز کند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در ادامه خبر داد: از خرداد ماه تمام رقم مستمری مددجویان بهزیستی به صورت مستقیم توسط بهزیستی واریز خواهد شد.

نحوی نژاد همچنین خاطرنشان کرد: آن دسته از مددجویانی که طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت رقم افزایش یافته مستمری خود را دریافت نکرده‌اند ممکن است دچار مشکلاتی همچون اشتباه بودن شماره حساب، مسدود بودن حساب و ...بوده باشند که در حال حاضر تمام این مسائل در حال پیگیری است و از خرداد ماه مستمری‌ها به صورت مستقیم توسط سازمان‌های حمایتی (بهزیستی و کمیته امداد) واریز می‌شود و این مشکلات برطرف خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر 320 هزار خانوار در حوزه توانبخشی مشمول دریافت مستمری هستند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در ادامه تاکید کرد: محل تامین اعتبار رقم افزایش یافته مستمری ها از طریق حذف یارانه دهک‌های پر درآمد بوده است.

کم درآمدها مشمول دریافت مستمری می شوند

نحوی نژاد همچنین خبر داد: بر اساس اعلام دولت تمامی افرادی که احساس می‌کنند درآمد آنها با احتساب یارانه 45 هزار و 500 تومانی کمتر از 200 هزار تومان است می‌توانند به سامانه خدمات رفاهی جمهوری اسلامی به نشانی Samanehrefah.ir مراجعه کرده و با ثبت نام پس از راستی آزمایی از ادعای آنها مشمول مستمری شوند.

وی تصریح کرد: این افراد تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نخواهند بود و پس از راستی آزمایی 20 درصد حداقل حقوق که برابر 200 هزار تومان است برای آنها واریز خواهد شد. این در حالیست که این رقم بر اساس حداقل حقوق سالانه افزایش می‌یابد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در پایان با بیان آنکه فقیر مطلق در دنیا به کسی گفته می‌شود که در روز کمتر از یک دلار درآمد داشته باشد و بر اساس ارزش پولی ایران این رقم برابر ماهیانه حدود 130 هزار تومان است؛ گفت: این طرح در راستای فقرزدایی صورت می‌گیرد. همانطور که رئیس جمهوری نیز وعده دادند تا سال 1400 فقر مطلق را در کشور ریشه کن می‌کنند و به همین ترتیب این طرح با جدیت پیگیری و اجرا خواهد شد و تنها یک وعده انتخاباتی نبوده و نیست.

نظر شما