شناسهٔ خبر: 19595380 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

کتاب‌های درسی هری‌پاتر به فارسی منتشر شد

ویدا اسلامیه از انتشار کتاب «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها» خبر داد و گفت: این کتاب به تازگی با ویرایش و طرح جدید از سوی نشر کتابسرای تندیس منتشر شده است.

صاحب‌خبر -
 
ویدا اسلامیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری‌ کتاب ایران (ایبنا) از انتشار کتاب «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها» خبر داد و اظهار کرد: این کتاب جزء کتاب‌های درسی هری‌پاتر است که توسط جی. ‌کی. رولینگ نوشته شده است و پیش از این توسط انتشارات کتابسرای تندیس منتشر شده بود.
 
این مترجم ادامه داد: اما نویسنده بعد از چند سال 6 جانور جادویی دیگر به همراه مقدمه‌ای جدید به این کتاب اضافه کرد. من هم بخش‌های جدید را ترجمه کردم و کتاب با ویرایش و طرحی جدید به تازگی از سوی کتابسرای تندیس منتشر شده است. همچنین در این کتاب مطالب قبلی هم دوباره ویرایش شده است.
 
اسلامیه همچنین بیان کرد: سال گذشته، سالی پرکار از نظر ترجمه کتاب برای من بود. امسال هم درنظر دارم آثار جدیدی را برای نوجوانان ترجمه کنم و فعلا درحال بررسی کتاب‌های منتشر شده و انتخاب از بین آنها هستم.
 
کتاب «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها» در قالب 158 صفحه با شمارگان دو هزار نسخه و قیمت 110 هزار ریال منتشر شده است.
 
ویدا اسلامیه، متولد سال ۱۳۴۶، فارغ‌التحصیل رشته مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه آزاد اسلامی است. وی كار ترجمه را از سال 1370 آغاز كرده است. نخستین ترجمه‌‏های وی با داستان‏‌های آگاتا کریستی شروع شد. مدتی مشغول کار ویراستاری بود، تا این‌‏که ترجمه کتاب‌های هری پاتر را آغاز کرد. این مجموعه شامل «هری پاتر و سنگ جادو»، «هری پاتر و تالار اسرار»، «هری‌پاتر و زندگی آزکابان»، «هری پاتر و جام آتش»، «هری پاتر و محفل ققنوس»، «هری پاتر و شاهزاده دو رگه»، «هری پاتر و یادگاران مرگ» و «هری پاتر و کودک نفرین شده» است. اسلامیه علاوه بر سری هری پاتر، کتاب‌‏های زیادی را در حوزه روانشناسی ترجمه کرده ‌است.

نظر شما