شناسهٔ خبر: 19592594 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس جمهور فیلیپین خواستار مذاکره با داعش شد

رودریگو دوترته برای پایان دادن به درگیری‌های اخیر در فیلیپین از تروریستهای مرتبط با داعش درخواست کرد با وی وارد مذاکره شوند.

صاحب‌خبر -
به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، "رودریگو دوترته"، رئیس جمهور فیلیپین روز گذشته (جمعه) از تروریستهای داعش درخواست کرد به فعالیت های خصمانه خود در این کشور پایان دهند و با وی وارد مذاکره شوند.

وی در این خصوص گفت: حضور شبه‌نظامیان خارجی در درگیری های خیابانی که از روز سه شنبه در شهر ماراوی در جزیره میندانائو در فیلیپین به خشونت کشیده شده است، نشان می دهد این تروریستها بخشهایی از این جزیره را تصرف کرده اند. اما هنوز هم فرصت دستیابی به صلح وجود دارد.

وی افزود: پیام من به تروریستها این است که ما هنوز هم می توانیم برای دستیابی به صلح وارد مذاکره شویم. اما اگر با پایان جنگ موافقت نکنید، پس با هم می جنگیم.

نیروهای ویژه برای بیرون راندن 20 تا 30 تروریست باقیمانده مرتبط با داعش در ماراوی مستقر شدند؛ اما با مقاومت شدید این تروریستها مواجه شدند. در این درگیری ها 11 سرباز کشته و 31 تروریست به هلاکت رسیدند.

این درگیری ها از روز سه شنبه پس از حمله نیروهای امنیتی به یک مخفیگاه تروریستها آغاز شد. پس از یورش نیروهای امنیتی، تروریستها هم پل ها، جاده ها و ساختمانهای شهر ماراوی را تصرف کردند و تعدادی مسیحی را به گروگان گرفتند. دوترته هم در جزیره میندانائو اعلام حکومت نظامی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما