شناسهٔ خبر: 19591527 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی:

اصرار دولت روحانی به اجرای 2030

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: بی‌شک اصرار دولت روحانی به اجرای 2030 خلاف قانون بوده و باید این سند به تصویب مجلس شورای اسلامی و ستاد انقلاب فرهنگی برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه 598، نادر قاضی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به سند 2030 و با اشاره به اینکه براساس اصل 77 قانون اساسی، تمامی توافقنامه‌ و قراردادهای بین‌المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد اظهار داشت: از سوی دیگر متاسفانه این سند، حتی به تصویب ستاد انقلاب فرهنگی نیز نرسیده است.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی سند تحول آموزش و پرورش را ابلاغ کرده که براساس قرآن و سیره ائمه اطهار(ع) نوشته شده و در برنامه ششم توسعه و اصل 79 آن، بر تحول آموزش و پرورش تاکید و بنابراین هرگونه مصوبه، مذاکره و توافق، خلاف قانون اساسی است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در سند تحول مدارس دولتی، غیرانتفاعی و هیئت امنایی، همه مکلف به تبعیت از سند بالادستی آموزش و پرورش هستند.

وی تصریح کرد: بنابراین اینکه رئیس جمهور در صحبت‌های اخیر خود گفته که «از هر چیز بگذرم از 2030 نمی‌گذرم» خلاف قانون بوده و نمی‌تواند چنین ادعایی داشته باشد.


نظر شما