شناسهٔ خبر: 19588664 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

واکاوی مرگ مشکوک ملوان ایرانی در دادسرای تهران

مرگ مشکوک ملوان ایرانی که حدود چهار ماه قبل از عرشه کشتی آرزو در آبهای چین سقوط کرد و جان باخت در دادسرای امورجنایی تهران بررسی می‌شود.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری تسنیم:ساعت 8:40 صبح 17 ژانویه سال 2017 میلادی (28 دی ماه سال 95) کشتی آرزو متعلق به شرکت کشتیرانی اقیانوس خروشان کیش در آبهای چین در حال حرکت بود که خبر سقوط ملوان درجه دو ایرانی به نام محمدحسین در 30 مایلی آبهای چین اعلام شد که به سرعت این کشتی به سمت راست هدایت و عملیات نجات آغاز شد اما هیچ ردی از محمدحسین به دست نیامد.

پس از این حادثه کشتیهای اطراف کشتی آرزو نیز برای یافتن محمدحسین دست به کار شدند اما این عملیاتها بی‌نتیجه بود و محمدحسین پیدا نشد.

پس از این حادثه تحقیقات درباره علت سقوط محمدحسین از روی ناو کشتی آغاز شد و افسر اوکراینی کشتی که ظاهرا با محمدحسین درگیر شده بود در اظهاراتش به پلیس گفت: محمدحسین دقایقی قبل از سقوط از یکی از اتاقهای کشتی خارج شد که من به او گفتم آنجا چه می‌کند، محمدحسین گفت قصد دارد به سرویس بهداشتی برود اما من به محمدحسین گفتم باید قبل از شروع کار کارش را انجام می‌داده.

وی ادامه داد: سر همین موضوع با محمدحسین جروبحثم شد و او ناگهان خودش را از عرشه به دریا پرتاب کرد.

پس از این حادثه خانواده محمدحسین با حضور در دادسرای بندرعباس شکایتی ثبت کردند و همزمان با بازداشت افسر اوکراینی تحقیقات درباره این پرونده ادامه یافت اما به دلیل اینکه این حادثه خارج از مرزهای کشور به وقوع پیوسته و متهم نیز از اتباع کشور دیگری است با توجه به قانون موجود، پرونده با صدور قرار عدم صلاحیت رسیدگی برای بررسی به دادسرای امورجنایی تهران ارسال شد.

به این ترتیب قاضی ایلخانی؛ بازپرس امور جنایی تهران دستور انتقال متهم به شعبه هشتم دادسرای امورجنایی تهران را صادر کرد و به زودی متهم برای انجام بازپرسی در دادسرا حاضر می‌شود.

نظر شما