شناسهٔ خبر: 19587916 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان غربی در گفت‌وگو با تسنیم:

۱۸۰۰ روستای آذربایجان غربی از اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند

R41361/P1361/S6,48/CT1

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان غربی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای توسعه خدمات مخابراتی در سال ۹۶ امسال ۱۸۰۰ روستای آذربایجان غربی از اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند.

صاحب‌خبر -

بهمن اسمعیل زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار کرد: خوشبختانه هم اینک واگذاری تلفن ثابت در کل استان آذربایجان غربی بروز است و افزون بر 85درصد از مشترکان از اینترنت استفاده می‌کنند.

وی افزود: اختلال اینترنت در ابتدای سال 96 به دلیل جداسازی اینترنت داخل و خارج بود و بابت این اتفاق از مشترکین عذرخواهی می‌کنیم.

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان غربی با اشاره به مسائل و مشکلات فی مابین این شرکت و دیگر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت گفت: آمادگی داریم با شرکت‌های خصوصی در کنار مخابرات همکاری کنیم تا آنها هم در روستاها و مناطق کم برخوردار خدمات ارائه کنند و در این میان باید شرکت‌های خصوصی برای سرمایه گذاری ورود کنند نه اینکه صرفاً فقط به سود خودشان فکر کنند.

وی تصریح کرد: کدام بخش خصوصی برای ارائه اینترنت بخصوص در روستاها آمادگی دارد ولی ما آمادگی داریم با شرکت‌های خصوصی در این زمینه همکاری کنیم و باید شرکت‌های خصوصی در این راستا به فکر سرمایه گذاری باشند.

اسمعیل زاده با اشاره به وضعیت تلفن‌های ثابت در ارومیه، با تشریح عملکرد این اداره و برنامه‌های سال 96 اظهار کرد: نزدیک به 35 درصد تلفن‌های ثابت در مناطق پرازدحام شهر ارومیه مانند امام بدون کارکرد هستند.

وی گفت: فعالیت اصلی واگذاری فیبر نوری به منازل از تیرماه امسال به جد آغاز خواهد شد و در سال 96 بیش از 1800 روستا به  3g و 4g وصل شده و بالغ بر 150 میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری می‌شود.

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان غربی تصریح کرد: شرکت مخابرات در جریان برگزاری انتخابات با تمام قدرت تلاش کرد تا کوچک‌ترین مشکلی برای روند رأی گیری پیش نیاید و ارزیابی‌های کشوری حکایت از توفیق صد درصدی آذربایجان غربی در این زمینه داشت.

وی گفت: در  سال 95 بیش از 143 میلیارد تومان در پروژه‌های مخابراتی سرمایه گذاری و هزینه شد و بالغ بر 490 پروژه مختلف در اقصی نقاط استان مورد بهره برداری قرار گرفت.

اسمعیل زاده اظهار کرد: هم‌اکنون بعد از دسترسی همه روستاییان به تلفن ثابت، تلاش داریم بستر اینترنت را هم فراهم کنیم بنابراین در 108 روستا با تکنولوژی wi fi دسترسی به اینترنت را فراهم کرده‌ایم و 100 روستای دیگر را نیز مجهز به Adsl کرده‌ایم و در سال 96 برنامه جامعی برای دسترسی روستاییان به اینترنت خواهیم داشت بطوریکه انشالله در پایان امسال جشن دسترسی همه روستاییان آذربایجان غربی به اینترنت را خواهیم داشت.

وی گفت: هم‌اکنون شرکت مخابرات منطقه آذربایجان غربی در واگذاری پهنای باند هیچ مشکلی ندارد و می‌توانیم هر پهنای باندی را واگذار کنیم و در مجموع در سال 95 نسبت سال قبل افزایش 4 برابری مصرف پهنای باند را داشتیم.

اسمعیل زاده افزود: در سال 95 با توجه به سیاست‌های مخابرات، فعالیت‌های مناسبی صورت گرفت بطوریکه در شهر ارومیه به عنوان مرکز استان و دیگر شهرها، ظرفیت ایجاد فیبر نوری به خانه‌ها صورت گرفت و در قالب برنامه 5 ساله تحولات مناسبی برای نوسازی و بهینه سازی شبکه صورت گرفته بطوریکه 2 رویکردی که دنبال آن هستیم، نوآور کردن سازمان و نتیجه گرا شدن فعالیت‌هاست با جدیت در حال انجام است.

وی گفت: در 42 شهر آذربایجان غربی پوشش اینترنتی 3g و 4g برقرار شده و در سال 95 بیش از 143 میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط مخابرات در استان صورت گرفته شده است  و 220 کیلومتر فیبر نوری نیز در سال گذشته در آذربایجان غربی اجرا شده و در حوزه توسعه شبکه مسی نیز برای مناطق جدید و بهینه سازی شبکه 180 کیلومتر  توسعه اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/

نظر شما