شناسهٔ خبر: 19587771 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عزیز غضنفری

پیام سوم خرداد؛«مقاومت ها» و«خرمشهرها»

مقاومت کلید واژه پیشرفت کشور در همه عرصه هاست و به نظر می رسد بخاطر پایبندی کشور به مقاومت و الزامات آن است که مقام معظم رهبری نوید آینده روشنی را دادند و فرمودند «خرمشهرها در پیش است». خرمشهر هم نماد مقاومت است و هم نماد پیروزی. مقاومت لاجرم به پیروزی ختم می شود.

صاحب‌خبر -

سوم خرداد در تاریخ انقلاب اسلامی به روزی بیادماندنی و جاودانه تبدیل شده است. این رخداد معطوف به عملیات بیت المقدس در سال61 و آزاد سازی خرمشهر است. از جهت نظامی این رویداد سبب شد جنگ وارد مرحله نوینی شود و در پی آن بود که ایران از موضع مدافع خارج گشت و روند بعد از عملیات بیت المقدس نوید بخش پیروزی های مستمر در ماه ها و سال های بعدی جنگ شد. این را هم باید در نظر گرفت که آثار عملیات غرورآفرین بیت المقدس فقط منحصر به محیط داخل نبود بلکه فضا و معادلات سیاسی بین المللی را نیز تغییر داد. چرا که بعد از این مقطع مهم تاریخی است که آمریکا و دیگر قدرت های جهانی حامی صدام فهم و تصورشان از قدرت درونی ایران دچار تغییر شد.آنها می پنداشتند که عراق می تواند در مدت کوتاهی انقلاب نوپای مردم ایران را ساقط نمایند و معادلات امنیتی منطقه را به قبل از دوران انقلاب اسلامی بازگرداند. اما این اتفاق مهم نشان داد که نه تنها توانمندی غلبه بر مردم ایران و فروپاشی انقلاب اسلامی میسر نیست، بلکه حالا قدرت و روحیه ای در جمهوری اسلامی پیدا شده است که اگر در برابر آن چاره جویی نشود و از صدام حمایت جدی صورت نگیرد، می تواند رژیم بعث صدام را به مرز سقوط ببرد. خلاصه آنکه این عملیات ضمن وارد ساختن ضربه استراتژیک به رژیم بعث عراق و حامیان وی، سبب شد به جایگاه و موقعیت ایران بعد از انقلاب اسلامی به عنوان یک قدرت منطقه ای نگریسته شود.

 

اما سوم خرداد که حاصل معنویت و ایمان به وعده های الهی، رهبری حضرت امام(ره) و اتحاد رزمندگان اسلام بود محصول مهم دیگری نیز داشت و آن اثبات این واقعیت بود که مقاومت رمز پیروزی است. به نظر می رسد صرف نظر از همه ابعاد و دستاوردهای این رویداد مهم،آن چه که می تواند به تبع این واقعه در بخش سیاسی و محیط داخلی کشور گره گشایی ایجاد کند و پیروزی ها و توفیقات را برای کشور به ارمغان بیاورد «مقاومت رمز و راه پیروزی است». درس سوم خرداد برای امروز و فردای ما این است که ایستادگی و مقاومت در مسیر آرمان ها و اهداف کشور در قضایای گوناگون می تواند به طور قطع و یقین پیروزی را به ارمغان بیاورد. چرا که این حقیقت هم سنت الهی است وهم قاعده طبیعت.
مقاومت غیر ممکن ها را ممکن می سازد و راه شکست ها و ناکامی ها را بر یک ملت می بندد.کار ملت ایران در شرایط کنونی مصداق بارز مقاومت است. مقاومت و اصرار بر سر اصول و ارزش ها و عزتمندی خود، مقاومت بر مسیر و اهدافی که اینک می توان آثار مقاومت در عرصه های علمی، پزشکی، هسته ای و امنیتی را به وضوح مشاهده کرد. مقاومت به معنای انفعال و ریاضت هم نیست. مقاومت حضور فعال و مبتکرانه برای کوتاه کردن مسیرها و پشت سرگذاشتن موانع و تکیه بر ظرفیت ها و توانمندی های ملی و بومی برای رسیدن به خواسته های مشروع یک ملت است. این که رهبر معظم انقلاب اسلامی رمز و راه پیشرفت کشور در سامان دادن به وضع معیشتی کشور را در اتخاذ و اعمال سازوکارهای اقتصاد مقاومتی دانسته اند نشان از آن دارد که مقاومت کلید واژه پیشرفت کشور در همه عرصه هاست و به نظر می رسد بخاطر پایبندی کشور به مقاومت و الزامات آن است که ایشان نوید آینده روشنی را دادند و فرمودند «خرمشهرها در پیش است». خرمشهر هم نماد مقاومت است و هم نماد پیروزی. مقاومت لاجرم به پیروزی ختم می شود. باز کردن افق«خرمشهرها» پیش روی ملت ایران،گویای نزدیک بودن «پیروزی ها»ی متعددی است که باید انتظار تحقق آن را یکی پس از دیگری داشت.

پایگاه بصیرت

انتهای متن/

نظر شما