شناسهٔ خبر: 19587647 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

۶ شهید در حمله جنگنده‌های سعودی به یک منطقه در یمن

صاحب‌خبر -

خبرنامه دانشجویان ایران: حمله جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به یک منطقه در یمن ۶ شهید و چندین زخمی به جای گذاشت.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از تسنیم، در پی حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به بخش مَقبَنه در غرب استان تعز، 6 غیرنظامی به شهادت رسیده و شماری نیز زخمی شدند.

درگیری‌های شدیدی بین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی این کشور در مناطق مختلف به وقوع پیوست که در پی این درگیری‌ها شماری از دو طرف کشته و یا زخمی شده‌اند.

درگیری‌ها بین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و مزدوران منصور هادی در اطراف دو کوه هان و المنعم، منطقه الصیاحی، روستای ماتع، و تپه العمدان در منطقه الضباب در ورودی جنوبی شهر تعز، از سر گرفته شد. این درگیری‌ها به اطراف پادگان التشریفات، محله الدعوه و اطراف دانشکده پزشکی نیز کشیده شد.

یک منبع نظامی گفت که در پی عملیات منحصر به فرد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه مواضع مزدوران منصور هادی در تپه الصیرتین در بخش الصلو در جنوب استان تعز، شماری از آنها به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

از سوی دیگر شماری از مزدوران منصور هادی در پی حمله غافلگیر کننده ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مواضع آنها در بخش الغیل در شمال استان الجوف به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

درگیری‌های شدیدی بین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و مزدوران منصور هادی در بخش نِهم صنعا به وقوع پیوست.

وزارت دفاع یمن اعلام کرد که در پی دفع حمله مزدوران منصور هادی به‌سمت دو تپه القناصین و الحمراه در رشته‌کوه‌های یام در صنعا، شماری از آنها به هلاکت رسیده و یا زخمی شده‌اند.

همزمان با این تحول، در پی حمله توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مواضع مزدوران منصور هادی در سد بنی‌بارق در شرق بخش نِهم، 10 تن از مزدوران رئیس‌جمهور فراری یمن به هلاکت رسیدند.

یگان توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مواضع مزدوران منصور هادی در بندر میدی و شمال منطقه مرزی میدی تا گذرگاه مرزی الطوال را گلوله‌باران کرد.

6 تن از مزدوران منصور هادی به‌ضرب گلوله تک‌تیراندازان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در شمال منطقه مرزی میدی و تپه البلبله در شرق منطقه الطوال در جیزان از پای در آمدند.

در پی حمله ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مواضع نظامیان سعودی در روستای مجازه در عسیر شماری از آنها به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

همچنین 6 نظامی سعودی نیز در پی حملات موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پایگاه المخروق به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که در پی این تجاوز، هزاران شهروند بیگناه یمنی جان خود را از دست داده و میلیون‌ها تن نیز آواره شدند

نظر شما