شناسهٔ خبر: 19587358 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

رويداد

صاحب‌خبر -

زخمی‌شدن نخست‌وزیر پیشین یونان در انفجار
لوکاس پاپادموس، نخست‌وزیر پیشین یونان، بر اثر یک انفجار در خودرویش در آتن زخمی شده است. به گزارش بی‌بی‌سی، گزارش‌ها حکایت از آن دارد بمبی که در یک پاکت نامه یا بسته پستی جاسازی شده بود، در خودرو منفجر شده است. لوکاس پاپادموس و راننده او به بیمارستانی در پایتخت منتقل شده‌اند. گفته می‌شود جراحات آنها شدید نیست.

آغاز نبردهای جدید شورشیان  با ارتش فیلیپین
بعد از اینکه رودریگو دوترته، رئیس‌جمهوری فیلیپین در «میندانائو» حکومت نظامی اعلام کرد، پلیس و سربازان ارتش در شهر ماراوی به جست‌وجوی شورشیان اسلام‌گرا پرداختند. به گزارش بی‌بی‌سی، بنا بر گفته مقامات رسمی فیلیپین در نبرد سختی که بین سربازان ارتش و شورشیان در ماراوی در گرفته ۱۹ نفر تاکنون کشته شده‌اند. رئیس پلیس محلی از سوي شورشیان گردن زده شده است. گزارش می‌شود که بیش از صد نفر از شورشیان تعداد زیادی از اهالی غیرنظامی را به گروگان گرفته‌اند.

اعدام 3 فلسطینی  به اتهام جاسوسی
گروه حماس روز پنجشنبه اعلام کرد سه فلسطینی را به اتهام قتل مازن الفقها، یکی از فرماندهان ارشد نظامی این گروه در غزه اعدام کرده است. به گزارش رویترز، دادستان نظامی حماس گفت این سه مرد پذیرفته‌اند که به دستور دستگاه اطلاعاتی اسرائیل این فرمانده حماس را به قتل رسانده‌اند. مازن الفقها، یکی از فرماندهان یگان‌های عزالدین‌قسام سال گذشته در غزه ترور شد.

ادامه تظاهرات در بحرین
 هزاران بحرینی با برگزاری تظاهراتی گسترده در مناطق مختلف این کشور قتل شهروندان بحرینی به دست نیروهای رژیم آل‌خلیفه را محکوم و حمایت مجدد خود را از آیت‌الله عیسی قاسم اعلام کردند. به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری العهد، تظاهرکنندگان بحرینی با وجود هشدارهای رژیم آل خلیفه نسبت به عواقب برگزاری تجمعات، با آمدن به خیابان‌های منامه خشم خود را از حمله خونین این رژیم به منطقه الدراز و کشتن چند شهروند بی‌گناه ابراز كردند.

صدور حکم اعدام برای 14 نفر در عربستان
دادگاه عالی ریاض حکم اعدام 14 جوان از ساکنان القطیف را به اتهام شرکت در تظاهرات مردمی که در پی «بهار عربی» در سال 2011 آغاز شده، صادر کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری المنار، پرونده‌های این جوانان در فهرست پرونده‌های «تروریستی» قرار گرفته است. حقوق‌دانان می‌گویند پرونده تروریسم به ابزاری در دست وزارت کشور تبدیل شده تا بتواند از طریق آن به سرکوب مخالفان و کسانی که خواهان حق آزادی بیان هستند، بپردازد.

حمله مسلحانه به اتوبوس مسیحیان قبطی
در جریان حمله مسلحانه به یک اتوبوس حامل مسیحیان قبطی در مصر دست‌کم 25 نفر کشته و ده‌ها نفر مجروح شدند. به گزارش بي‌بي‌سي، این حمله در جنوب قاهره پایتخت مصر اتفاق افتاده است. این اولین بار نیست که مسیحیان قبطی در مصر هدف حمله قرار می‌گیرند. در ماه دسامبر سال گذشته میلادی ۲۵ نفر بر اثر انفجار در یک کلیسای قبطی در قاهره و هنگام نیایش کشته شدند.

داعش مسئول انفجارهای جاکارتا
گروه تروریستی داعش مسئولیت دو انفجار روز چهارشنبه در پایتخت اندونزی را بر عهده گرفت. به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری اسکای‌نیوز، انفجارهای جاکارتا منجر به کشته‌شدن سه مأمور پلیس و زخمی‌شدن 12 نفر دیگر شد. همچنین گروه تروریستی داعش مقر فرماندهی خود در عراق را از شهر موصل به شهرستان حویجه منتقل کرده است. دلیل انتقال مقر فرماندهی، نزدیک‌شدن فروپاشی داعش در موصل و آزادی این شهر و نیاز تروریست‌ها به ادامه فعالیت‌هایشان است که تنها از طریق شهرستان حویجه و شهرهای الزاب، الریاض، العباسی و الرشاد ممکن است.

درخواست چین برای ازسرگیری مذاکره با کره‌شمالی
نماینده چین در سازمان ملل از آمریکا، ژاپن و کره‌جنوبی خواست مذاکره با کره‌شمالی را آغاز کنند. لیو ویی، نماینده چین در سازمان ملل دراین‌باره گفته است دست‌کشیدن کره‌شمالی از برنامه هسته‌ای خود باید نتیجه مذاکرات و نه پیش‌شرطی برای آغاز آن باشد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما