شناسهٔ خبر: 19586851 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

مدیر سازمان حج و زیارت استان کرمان:

21 کاروان از استان کرمان به حج تمتع اعزام می‌شوند

اهالی مطبوعات قم در خانه مطبوعات عجله کنند

صاحب‌خبر -

سرپرست معاونت مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از عضوگیری الکترونیک در خانه مطبوعات خبر داد و از اصحاب رسانه و اعضای خانه مطبوعات خواست هرچه سریعتر نسبت به ثبت نام الکترونیک اقدام نمایند.

محمد جواد محرابی در گفت و گو با خبرنگار روزنامه جام جم قم اظهار داشت: سامانه جامع خبرنگاران و سامانه خانه مطبوعات به منظور بهبود وضعیت عضوگیری ایجاد شده است و سوابق اعضای خانه مطبوعات به صورت سراسری ثبت و نگهداری می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه انتخابات هیات مدیره خانه مطبوعات در خرداد ماه از طریق سایت و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود تنها کسانی می‌توانند در انتخابات کاندیدا شوند یا رای دهند که در سامانه خانه مطبوعات ثبت نام کرده و عضویت آنها تایید شده باشد.

محرابی با اشاره به تغییرات اساسنامه و شرایط عضویت گفت: برخی از بندهای و شرایط عضویت به منظور ارتقاء جایگاه خبرنگاران می باشد و اگرچه به نظر این بندها سختگیرانه می باشد اما برای اهالی اصلی رسانه بسیار لازم و ضروزی می باشد و معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد عزم جدی برای ساماندهی خانه های مطبوعات کشور می باشد.

وی با بیان اینکه نیت معاونت مطبوعاتی وزارت نگرش حرفه ای به خبرنگار و شأن خبرنگاری می باشد و گفت: یکی از شروط عضویت در خانه مطبوعات ارائه برگه عدم سوءپیشینه می باشد که معاونت مطبوعاتی قم نیز برای رسانه هایی که نیازمند معرفی نامه می باشد خدماتی را در این خصوص به متقاضیان ارائه خواهد کرد.

سرپرست معاونت مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه متقاضیان قبل از عضویت در خانه بایستی از طریق شعب پلیس به +10 اقدام به اخذ گواهی عدم سوءپیشینه نمایند، افزود: صاحبان امتیاز، مدیران مسوول، سرپرستان نشریات سراسری که پیش از این مبادرت به ارسال گواهی عدم سوءپیشینه به سامانه جامع رسانه‌های کشور نموده‌اند از ارائه این گواهی مستثنی می‌باشند.

نظر شما