شناسهٔ خبر: 19586773 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

این سبزی ها را پخته بخورید

همیشه گفته می¬شود سبزی¬ها را خام بخورید تا مواد مغذی بیشترین به بدن¬تان برسانید شاید در مورد بیشتر سبزی¬ها این درست باشد، اما در برخی از آنها، پختن باعث تقویت ارزش غذایی می¬گردد.

صاحب‌خبر -
گروه اجتماعی: همیشه گفته می¬شود سبزی¬ها را خام بخورید تا مواد مغذی بیشترین به بدن¬تان برسانید شاید در مورد بیشتر سبزی¬ها این درست باشد، اما در برخی از آنها، پختن باعث تقویت ارزش غذایی می¬گردد.

به گزارش  بولتن نیوز  به نقل از اشپزی خانواده سبز، آنتی اکسیدانها عناصری قدرتمند هستند که رادیکال¬های آزاد در بدن را از بین برده و در پیشگیری از بیماری¬ها مفیدند. به همین دلیل، مصرف سبزیجات باعث کاهش ریسک، سرطان، بیماری قلبی و بیماری¬های نابود کننده می¬شود.

گوجه فرنگی

بسیار مغذی و منبع غنی ویتامین c و لیوکپن می¬باشد لیکوپن، فیتوکمیکالی است که باعث قرمزی رنگ آن شده و البته خواص آنتی اکسیدانی قابل توجیهی نیز دارد. بخارپز یا آبپز کردن گوجه فرنگی، بهترین شیوه برای فعال کردن لیکوپن به منظور ماکسیمم استفاده از مواد مغذی آن است. لیکوپن، ریسک سرطان را کاهش داده، سلامت قلب را ارتقا داده و واکنشهای نورلوژیکی را تقویت می-نماید.

این سبزی ها را پخته بخورید

بروکلی

بروکلیف مشهور به سبزی سم¬زدا (دتوکس) و سوپر فود بودن است تحقیقات نشان داده پختن بروکلیف موجب رها شدن کاروتنوئیدها می¬شود. بهترین شیوه برای پخت بروکلی، آبپز و بخارپز کردن آن است که با این شیوه¬ها خواص کارو تنوئید، لوتئین و فیتوئن¬ها تقویت می¬شود. فیتوئن می-تواند احتمال ابتلا به سرطان پروستات را کاهش داده، سلامت قلب را بهبود دهد و همچنین التهاب در رگهای خونی را کم.

هویج

خواص آنتی اکسیدانی دارد که بیشترشان ناشی از تجمع بسیار زیاد ویتامین A و بتاکروتن می¬باشد. آزمایشات نشان داده آبپز کردن هویج، کاروتنوئیدها را تا 14 درصد افزایش می¬دهد. با آبپز کردن هویج، بیشترین ویتامین C و کاروتنوئیدهای آن حفظ می¬شود. بهترین دما و زمان توصیه شده برای پخت هویج 130 درجه و به مدت 20 دقیقه است.


نظر شما