شناسهٔ خبر: 19586547 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شلیل اروپایی فقط 75 هزار تومان! / در 2 پاساژ خاص شمال تهران چه می گذرد؟

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران از جمع‌آوری میوه‌های قاچاق از جمله شلیل اروپایی ۷۵ هزار تومانی و انگور شیلیایی ۴۷ هزار تومانی از برخی واحدهای صنفی و دو پاساژ در شمال شهر تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اکبر پوراحمدنژاد با اشاره به اجرای طرح برخورد با عرضه میوه‌های قاچاق در شمال شهر تهران به تسنیم گفت: پیرو تماس‌های مکرر مردمی به منظور مدیریت سطح عرضه و پاکسازی مصادیق عرضه میوه قاچاق از سطح بازار، هفته گذشته طرح عملیاتی با حضور عوامل تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، اتاق صنعت و معدن و نیروی انتظامی در شمال شهر پایتخت به اجرا درآمد.
 
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران ادامه داد: اجرای این طرح در حالی بود که متاسفانه شاهد عرضه نمونه‌های خارجی «خوش‌منظر» میوه‌های نوبرانه در سطح بازار بودیم که این نمونه‌ها علی‌رغم خوش‌منظر بودن، فاقد کیفیت و سلامت هستند و عرضه این محصولات در اماکن خاص شمال شهر تهران با قیمت‌های بسیار گزاف، نه تنها در جهت رفع نیازهای بازار انجام نشده بود، بلکه می‌توان به عنوان اشاعه فاصله طبقاتی از آن‌ها نام برد.
 
وی گفت: از سوی دیگر عرضه این محصولات، در بازار تولیدات داخل کشور ایجاد می‌کند و در تست‌های آزمایشگاهی انجام شده توسط وزارت جهاد کشاورزی، متاسفانه مشکلات جدی بهداشتی در خصوص این میوه‌های قاچاق گزارش شده است.
 
پوراحمدنژاد با تاکید بر برخورد جدی با متخلفان و عرضه کنندگان این محصولات خاطرنشان کرد: در بازرسی‌های انجام شده از برخی پاساژها و اماکن خاص شمال شهر تهران، میوه‌های قاچاق جمع آوری و ضبط شد و این در حالی بود که این محصولات با قیمت‌های بسیار گزافی به فروش می‌رسید؛ به عنوان مثال شلیل اروپایی با قمیت کیلویی 75 هزار تومان، انگور شیلیایی با قیمت کیلویی 47 هزار تومان و پرتقال مصری 29 هزار تومانی در جریان اجرای این طرح شناسایی و ضبط شد و واحدهای عرضه کننده این محصولات قاچاق بر اساس قانون جریمه شدند.
 
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با اشاره به برخورد با برخی پاساژهای خاص در شمال شهر پایتخت نیز خاطرنشان کرد: همچنین در خلال اجرای این طرح، با دو پاساژ خاص در شمال تهران که پیش از این نیز تذکراتی در خصوص عرضه کالاهای قاچاق دریافت کرده بودند برخورد شد و با تذکر جدی صادر شده برای این دو پاساژ، در صورت اصرار بر قانون‌شکنی قطعاً پلمب خواهند شد. به گفته وی اجرای این طرح در هفته آینده نیز در سطح استان تهران به اجرا درخواهد آمد.
 
منبع:جام جم
 
انتهای پیام/

نظر شما