شناسهٔ خبر: 19586424 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

ظریف: تجهیزات نظامی زیبا خاورمیانه را نجات نخواهد داد

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، طی یادداشتی در نیویورک‌تایمز با عنوان «تجهیزات نظامی زیبا خاورمیانه را نجات نخواهد داد» به بررسی سفر اخیر ترامپ به عربستان پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در بخشی از این یادداشت آمده است: «برخلاف سعودی ها، ایران به دنبال یک راه حل سیاسی در سوریه و عراق است. آیا نباید به صلح یک شانس دیگر بدهیم؟ در حالی که آقای ترامپ پس از امضای یک قرارداد تاریخی تسلیحاتی، مهمان قصرهای خانواده سلطنتی سعودی بود، مردم ایران نتیجه یک انتخابات واقعی و چالشی را جشن می‌گرفتند. انتخابات عزم رای‌دهندگان ایرانی را برای ادامه مسیر میانه روی و تعامل سازنده براساس احترام متقابل را نشان داد مسیری که توافق هسته‌ای 2015 را میسر کرد.

اگر کارایی روش‌های قبلی ملاکی برای موفقیت در آینده باشد، 110 میلیارد دلار دیگر برای سلاح، نه «بار هزینه‌های اضافی را از دوش واشنگتن برخواهد داشت» و نه «به امنیت درازمدت عربستان» ـ آن‌گونه که وزارت امور خارجه آمریکا ادعا می‌کند ـ کمکی خواهد کرد.

همچنین به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدجواد ظریف در پیام‌هایی جداگانه به جبران باسیل وزیرخارجه لبنان و سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله، هفدمین سالروز خروج نیروهای اشغالگر از جنوب لبنان و عید مقاومت و پیروزی را تبریک گفت.

نظر شما