شناسهٔ خبر: 19586132 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

دبیر کل جمعیت هلال‌احمر:

نجاتگران هلال‌احمر، قهرمانان ملی کشور هستند

صاحب‌خبر -

همزمان با سالروز فتح خرمشهر با حضور دبیرکل جمعیت هلال‌احمر، رئیس سازمان امدادونجات، معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر، معاونان عمرانی، سیاسی و امنیتی استانداری و نیز مدیران عامل هلال‌احمر استان‌های اردبیل، زنجان و آذربایجان‌شرقی از 400 تن از امدادگران دخیل در امر امدادرسانی به حادثه سیل آذربایجان‌شرقی تجلیل به عمل آمد. دبیرکل جمعیت هلال‌احمر درمراسم تجلیل و تکریم از امدادگران فعال درحادثه سیل آذربایجان‌شرقی گفت: امروز شما نجاتگران جمعیت هلال‌احمر در هر استانی قهرمان ملی کشور هستید.
امدادگران هلال‌احمر ادامه‌دهندگان راه فاتحان خرمشهر هستند
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با بیان این‌که امدادگران جمعیت هلال‌احمر ادامه‌دهندگان راه فاتحان خرمشهر هستند، اظهار داشت: امروز امدادگران جمعیت هلال‌احمر در اقصی‌نقاط کشور درحوادث گوناگون ازجمله زلزله خراسان‌رضوی و خراسان‌شمالی، سیل سیستان‌وبلوچستان، کرمان، فارس و بوشهر، برف و کولاک تهران و همچنین سیل آذربایجان به تأسی ازهمان رزمندگان سلحشور که درعملیات‌های فتح‌المبین، بیت‌المقدس و... در آزادسازی خرمشهر و شکست حصر آبادان نقش داشتند، به یاری آسیب‌دیدگان ازحوادث می‌شتابند و در واقع ادامه‌دهندگان راه فاتحان خرمشهر هستند. وی ادامه داد: امروز مردم به واسطه خدمات گوناگون هلال‌احمر به امدادگران به دید وارثان فاتحان خرمشهر نگاه می‌کنند.
محمدیون با خطاب قراردادن نجاتگران تأکید کرد: امروز شما نجاتگران قهرمان ملی کشور هستید؛ به‌طوری که درحادثه تونل استان گلستان، شرایط به‌گونه‌ای بود که امکان تردد به هیچ‌کس وجود نداشت، آنچه که باعث شد رئیس‌جمهوری محترم به راحتی از محل بازدید کرده و به راحتی محل را ترک کنند، به واسطه حضور هلال‌احمر و حرمتی که مردم به پیراهن هلال‌احمر قایل بودند، میسر شد که این باعث مباهات برای هلال‌احمری‌هاست.
لزوم تجلیل و تکریم از نجاتگران
 و امدادگران دخیل درحوادث
معاون اجرایی جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: من از ابتدای قبول مسئولیت دبیر کلی جمعیت هلال‌احمر، به‌عنوان معاون اجرایی جمعیت هلال‌احمر، برنامه‌های خود را بر سه میثاق مهم استوار ساخته‌ام؛ در ابتدا قبل از وقوع حوادث و در زمان آرامش درکنار نجاتگران استان‌ها حضور یافته و از نزدیک امکانات و تجهیزات هلال‌احمر استان‌ها را مورد ارزیابی قرار داده و درجهت رفع نواقص اقدام کنم. میثاق دوم متعهد شده‌ام؛ درحین وقوع حادثه بلافاصله خود را به محل حوادث رسانده و درکنار نجاتگران باشم. به‌عنوان نمونه درحوادث اخیرکشور، به همراه رئیس محترم جمعیت و رئیس سازمان امدادونجات، به محل‌های وقوع حوادث رفت‌وآمد داشته و اقدامات حمایتی را انجام داده‌ایم؛ میثاق سوم این‌که بعد از اتمام عملیات‌های امدادرسانی درحوادث مهم استان‌ها حضور یافته و از امدادگران و نجاتگران دخیل در امر امدادرسانی به حادثه‌دیدگان تجلیل کنیم که امروز برای تجلیل و تکریم نجاتگران و امدادگران دخیل درسیل اخیر آذربایجان به تبریز آمده‌ایم.
تفویض اختیار به مدیران عامل هلال‌احمر استان‌ها در زمان وقوع حوادث
دبیرکل هلال‌احمر اضافه کرد: در زمان وقوع حوادث، به مدیران عامل جمعیت هلال‌احمر استان‌ها اختیار تام داده‌ایم، جهت بسیج و تهیه امکانات و تجهیزات، هیچ محدودیتی برای تأمین امکانات و تجهیزات و پشتیبانی نداریم و علاوه بر این، جمعیت هلال‌احمر دراین امر قوی‌ترین تکیه‌گاه مدیریت بحران هر استانی
 به شمار می‌آید.
انعقاد قرارداد خرید پیشرفته‌ترین تجهیزات و امکانات امدادی برای هلال‌احمر
وی از انعقاد قرارداد خرید پیشرفته‌ترین تجهیزات و امکانات امدادی برای هلال‌احمر در هفته‌های اخیر خبر داد و گفت: سعی می‌کنیم با بهترین امکانات و تجهیزات و نیز بهترین نیروهای انسانی آموزش‌دیده به نحواحسن خدمات امدادی را ارایه دهیم.

 

نظر شما