شناسهٔ خبر: 19585619 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

آمادگی ایران برای انتقال تجربیات پلیسی به کشورهای مسلمان

صاحب‌خبر -
سرویس حوادث: فرمانده ناجا گفت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با همه کشورها در تمامی زمینه‌ها به ویژه مبارزه با جرائم سازمان یافته را دارد.
سردار اشتری در دیدار با رئیس پلیس ملی اندونزی بر انتقال تجربیات پلیسی بین ۲ کشور تاکید کرد و افزود: یکی از موضوعات اصلی کشورها مقابله و مبارزه با تروریسم است که متاسفانه با نقشه شومی که برخی از کشورها برای تخریب چهره اسلام دارند در صدد به وجود آوردن گروه‌های تروریستی از جمله داعش هستند. وی اضافه کرد: قدرت‌های استکباری جهان همواره می‌خواهند چهره رحمانی اسلام را خدشه دار کنند که پلیس باید در این زمینه دشمنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارد.‏
وی ادامه داد: اندونزی با ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند از تجربیات پلیس ایران در همه زمینه‌ها استفاده کند تا به طور چشمگیر کاهش جرائم را در کشورش شاهد باشد. او بر آمادگی روسای پلیس‌های تخصصی ۲ کشور در راستای همکاری تاکید کرد و گفت: با انتقال تجربیات و تعامل دوسویه می‌توانیم در بسیاری از جرائم شاهد کاهش باشیم.
وی با بیان این‌که پس از پیروزی انقلاب کشور ما قربانی تروریسم بوده است بر ضرورت همکاری دو طرف برای حل این معضل تاکید کرد.
رئیس پلیس اندونزی هم با تشکر و قدردانی از حسن نیت پلیس ایران در راستای افزایش تعامل و انتقال تجربیات به طرف مقابل گفت: ایران به عنوان یک کشور مسلمان برای کمک به ارتقای امنیت اندونزی نقش بسیار مهمی دارد و تاکنون در هیچ زمینه‌ای از مساعدت‌های خود دریغ نکرده است.
«ژنرال تیتو کارناویان» گفت که قبل از سفر به ایران با رئیس‌جمهوری اندونزی دیداری داشته که وی نیز بر ارتقای روابط بین دو پلیس تاکید کرده است. ‏ رئیس پلیس اندونزی با اشاره به این‌که اولویت اول ما مقابله با تروریسم است گفت: قاچاق موادمخدر و قاچاق انسان نیز از جرایمی است که پلیس کشور ما همواره با آن دست به گریبان بوده و لازمه مبارزه با آنها تعامل بین کشورهای دوست و مسلمانی چون ایران است.
در این دیدار چند سند در زمینه افزایش همکاری به امضای روسای پلیس ۲ کشور رسید.

نظر شما