شناسهٔ خبر: 19584785 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

 مرکز جذب اعلام کرد؛

امروز؛ آخرين فرصت ثبت‌نام در هجدهمين فراخوان جذب هيات علمي

ثبت‌نام هجدهمين فراخوان نيمه‌متمرکز جذب اعضاي هيات علمي (بورس) دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي کشور امروز 6 خرداد به پايان مي‎رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، ثبت‌نام هجدهمين فراخوان نيمه‌متمرکز جذب اعضاي هيأت علمي (بورس) دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي کشور مربوط به فراخوان ارديبهشت 1396 که از 23 ارديبهشت آغاز شده است امروز شنبه 6 خرداد به پايان مي‎رسد.

متقاضيان براي ثبت‌نام تا امروز 6 خرداد 96 فرصت دارند تا به سامانه مرکز جذب اعضاي هيات علمي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري مراجعه و ثبت‌نام کنند.

راه‌اندازي سامانه پاسخگويي به شکايات وزارت علوم

سامانه الکترونيک پاسخگويي به شکايات در وزارت علوم، تحقيقات و فناوري براي اجراي مصوبه کارگروه ارتقاي سلامت نظام اداري و صيانت از حقوق مردم و افزايش سرعت و کيفيت پاسخگويي به شکايات مردمي راه‌اندازي شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاري آنا از روابط عمومي وزارت علوم، اقشار مختلف مي‌توانند شکايات خود را درباره عملکرد واحدهاي مختلف آموزش عالي در سراسر کشور در اين سامانه ثبت و بدون نياز به مراجعه حضوري از طريق همين سامانه پيگيري کنند.

راه‎اندازي سامانه الکترونيک پاسخگويي به شکايات، نقش مهمي در کاهش مراجعات حضوري مردم و صرفه‌جويي در وقت و هزينه‌هاي آنان دارد و امکان پيگيري درخواست‌ها نيز با دقت، سهولت و سرعت بيشتري انجام مي‌شود.

سامانه الکترونيک پاسخگويي به شکايات وزارت علوم از طريق نشاني https://bazresi.msrt.ir/Portal/Home قابل دسترس است.

معاون توسعه مديريت‌ بنياد ملي نخبگان خبر داد؛

افزايش سقف وام خريد مسکن نخبگان و استعدادهاي ‌برتر

دکتر سيد‌مهدي موسوي‌کوهپر، معاون توسعه ‌مديريت‌ و منابع بنياد ملي نخبگان از افزايش وام خريد مسکن نخبگان و استعداهاي‌برتر به صد ‌و شصت ميليون تومان خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاري آنا از پايگاه اطلاع‌رساني بنياد ملي نخبگان؛ سيد‌مهدي موسوي‌کوهپر گفت: «يکي از دغدغه‌هاي اساسي استعدادهاي‌ برتر ونخبگان تهيه مسکن
است.

بر همين اساس بنياد ملي نخبگان در راستاي حمايت‌هاي گوناگوني که در زمينه‌هاي آموزشي و پژوهشي از اين افراد به عمل مي‌آورد، موضوع پرداخت وام مناسب براي تهيه مسکن آنان را نيز در دستور کار خود قرار داده است.»معاون توسعه مديريت‌ و منابع بنياد ملي نخبگان ادامه داد: «با توجه به مصوبه دولت براي پرداخت وام هشتاد ميليون توماني با سود 9 درصد براي مسکن‌اولي‌ها از طريق وديعه‌گذاري، بنياد ملي نخبگان پيشنهاد مشابهي را براي استعدادهاي‌برتر و نخبگان مورد حمايت خود به هيأت دولت ارائه داد که پس از انجام فرآيندهاي لازم به بانک مرکزي ارجاع شد.»او افزود: «در پيشنهاد بنياد علاوه بر افزايش مبلغ تسهيلات، بر موضوع پرداخت وام نخبگان، مشابه مسکن‌اولي‌ها با سود 9 درصد نيز تاکيد شده بود که متأسفانه به دليل عدم‌ وجود منابع براي جبران مابه‌التفاوت سود، فقط با افزايش سقف وام به صد و شصت ميليون تومان با سود 18 درصد موافقت شد.

اما پيگيري و رايزني بنياد براي کاهش درصد سود متعلقه همچنان ادامه داد و به‌ محض ابلاغ مصوبه اخير بانک مرکزي به بانک‌هاي عامل، معرفي افراد آغاز مي‌شود.»

برگزاري اختتاميه هفتمين جشنواره بين‌الملل دانشگاه تهران

اختتاميه هفتمين جشنواره بين‌الملل دانشگاه تهران با حضور دکتر محمود نيلي احمدآبادي، رئيس اين دانشگاه در کتابخانه مرکزي دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري آنا، در اين جشنواره از کارشناسان برتر در حوزه بين‌الملل، دانشجويان ايراني و غيرايراني فعال از کشورهاي سوريه، عراق، ايرلند، افغانستان و استراليا تقدير شد. همچنين در اين جشنواره 24 عضو هيات‌علمي به عنوان منتخبان هيات علمي دانشگاه تهران در حوزه بين‌الملل معرفي شدند.

در حاشيه اين جشنواره سه روزه، غرفه‌هاي محصولات فرهنگي کشورهاي مختلف و همچنين جشنواره غذا برگزار شد که در اين ميان از غرفه چين به عنوان غرفه برتر تقدير شد و غذاهاي سنتي عراق به عنوان برترين غذاي سنتي جشنواره غذا معرفي شد.

محمود نيلي احمد‌آبادي، رئيس دانشگاه تهران نيز در اختتاميه اين جشنواره گفت: «اين جشنواره نماد همکاري و همبستگي است و برنامه‌اي به يادماندني براي همه ما خواهد بود و قطعا براي شما به ياد ماندني‌تر است.

آنچه که ايران را زيبا مي‌کند، تنوع فرهنگي، قومي، جغرافيايي و زباني است و با حضور دانشجويان غيرايراني اين تنوع بيشتر مي‌شود. دانشگاه نماد و نمونه‌اي از تنوع است، تنوع، قدرت خلاقيت و تفکر را افزايش مي‌دهد، حضور گروه‌هاي مختلف منجر به افزايش دانش بشر و ايجاد شبکه‌اي منسجم و به هم پيوسته مي‌شود و درراستاي آن آينده موفقيت‌آميزي براي همه کساني که در اين شبکه قرار دارند، رقم مي‌خورد.»

رئيس دانشگاه تهران ادامه داد: «آشنايي با فرهنگ کشورها يکي از اهداف جشنواره بين‌الملل است و توصيه من به دانشجويان خارجي اين است که با تنوع جغرافيايي و فرهنگي ايران بيشتر آشنا شوند و تلاش کنند از اين فرهنگ بيشتر استفاده و در مقابل، فرهنگ غني کشورهاي خود را به مردم ايران معرفي کنند. آنچه ايران را زيبا مي‌کند، تنوع فرهنگي و بومي آن است و دانشگاه نمونه بسيار زيبايي از اين تنوع است.»

برچسب‌ها:

نظر شما