شناسهٔ خبر: 19584769 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

در استان

صاحب‌خبر -

 برگزاري نشست خبري مديرکل ثبت احوال با اصحاب رسانه

گرگان-قهرمان

حسن وفائي در نشست خبري با اصحاب رسانه اظهار کرد: با توجه به ابلاغ سياستهاي جمعيت در سال 93 توسط رهبر معظم انقلاب طي دو سال گذشته همايشي تحت عنوان روز ملي جمعيت در کشور برگزار شده که اين همايش هم براي دومين بار در استان گلستان برگزار شد.

وي افزود: اين همايش روز پنجشنبه چهار خردادماه ساعت 9 صبح در محل تالار فخرالدين اسعد گرگاني با محوريت توانمندسازي و با شعار جمعيت مطلوب و … برگزار شد.

مديرکل ثبت احوال گلستان گفت: شوراي راهبردي جمعيت استان گلستان با رياست استاندار تشکيل مي‎شود تا با حضور اعضا سياستهاي ابلاغي جمعيت از سوي رهبر معظم انقلاب را در 14 بند احصا شود.

وفائي افزود: طي دو ماه سال جاري، دو هزار و 636 واقعه ازدواج در استان گلستان به ثبت رسيده که آمار نسبت ازدواج به طلاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد خوبي داشته است.

وي تصريح کرد: نسبت ازدواج به طلاق از آمار 5.9 در سال 95 به 8.6 در سال 96 رسيده است.

مديرکل ثبت احوال گلستان گفت: در دو ماه ابتدايي سال 96 ،6 هزار و 384 ولادت در استان به ثبت رسيده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3.3 درصد رشد داشته است.

وفائي در رابطه با نسبت جنسي آمار تولد در سال 95 اظهار کرد: به ازاي تولد هر 104 مرد در استان گلستان 100 زن متولد شده‏اند.

وي افزود: طي ماه گذشته در سال 96 يک هزار و 48 نفر در استان گلستان فوت کرده اند که اين آمار نسبت به آمار مشابه سال گذشته کاهش داشته و لازم به ذکر است مرده‎زائي از اين آمار حذف شده است.

وفائي گفت: حدود يک ميليون و 600 هزار نفر از جمعيت استان را افراد بالاي 10 سال تشکيل مي‏دهند که براي سالهاي آينده استان ما يک ظرفيت محسوب مي‏‎شوند.

مديرکل ثبت احوال گلستان گفت: جمعيت استان گلستان 4.55 درصد جمعيت کشوري را تشکيل مي‌دهد که از اين آمار 2.25 درصد مربوط به آقايان و 2.30 درصد مربوط به بانوان است.

وي با بيان اينکه سالانه حدود 42 هزار ولادت در استان ثبت مي‏شود، تصريح کرد: با توجه به نرخ رشد جمعيت در استان انتظار مي رود جمعيت استان گلستان طي 40 سال آينده دو برابر شود.

بهره‌برداري از پروژه‌هاي عمراني دهق

اصفهان - راعي

با حضور استاندار اصفهان،‍ کلنگ احداث جاده دهق به ميمه با هدف تامين دسترسي هاي منطقه‎اي و کوتاه شدن مسير بخش مهردشت و شهرستان نجف آباد به شهرستان ميمه و استانهاي قم و تهران به زمين زده شد.

به گزارش خبرنگار ما ازاصفهان؛ دکتر رسول زرگرپور استاندار اصفهان در آئين کلنگ‏زني جاده دهق به ميمه در سخناني گفت: پس از بسته شدن پرونده انتخابات و اين رويداد بزرگ سياسي استان و کشور، اولين فعاليت اداري خود را با سفر به شهرهاي دهق و علويجه، جهت بازديد از واحد توليدي احيا شده و بررسي روند توليد و اشتغال در اين منطقه شروع کردم.استاندار اصفهان با اشاره به حضور خود در گلستان شهداي هميشه جاويد شهر دهق اظهار داشت: براي اداي احترام به شهيدان سرافراز اين منطقه و خانواده معظم آنان و تمامي ايثارگران و مردم تلاشگر اين خطه به اين منطقه سفر کردم.دکتر زرگرپور ضمن تقدير از فعاليتهاي بي‏شائبه خيرين در استان و بويژه منطقه ي دهق و علويجه که با تلاشهاي خود، دولت را در ارائه خدمات به بهترين نحو ياري و مساعدت مي‏کنند، اظهار داشت: خيرين اين منطقه علاوه بر کارهاي زيربنايي، فعاليتهاي خوبي در بحث ايجاد اشتغال و توليد داشته‏اند و نرخ بيکاري در اين منطقه تقريباً صفر است.

استاندار اصفهان ضمن بيان اين نکته که احداث جاده دهق به ميمه به طول 35 کيلومتر از مطالبات 2 دهه گذشته مردم اين منطقه بوده تصريح نمود: اعتبار پيش‏بيني شده جهت احداث اين جاده ، 210 ميليارد ريال مي‏باشد که بخش عمده آن توسط خيرين تأمين گرديده است.

همچنين استاندار اصفهان در مراسم کلنگ‏زني مجموعه آموزشي دهق اظهار داشت: ايجاد مدارس و واحدهاي آموزشي در جمهوري اسلامي ايران از ويژگي خاصي برخوردار است، زيرا در کاهش آسيبهاي اجتماعي بسيار مؤثر بوده و در واقع با افتتاح هر مدرسه، يک بند زندان بسته مي‏شود.

دادستان عمومي و انقلاب اسلامي شهرستان دماوند:

آمار حوادث جاده‌اي در شهرستان دماوند بسيار بالا مي‌باشد

دماوند- صادقعلي

دادستان عمومي و انقلاب اسلامي شهرستان دماوند با بيان اينکه آمار حوادث جاده‌اي در اين شهرستان بسيار بالا مي‌باشد، گفت: نبود سالن تشريح پزشکي قانوني در شهرستان دماوند مشکلاتي را به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگارآفرينش، حسن ابراهيمي بسابي در نشست توديع و معارفه رئيس اداره پزشکي قانوني شهرستان دماوند اظهار کرد: پزشکي قانوني بازوي توانمند دستگاه قضايي است و نهاد کارشناسي است که نظرات آن مقرون به صحت است؛ لذا ازاين‌رو که فعاليت اين نهاد بسيار حرفه‌اي است، بايد رابطه تنگاتنگي ميانان و دستگاه قضا حاکم باشد.

وي افزود: با توجه به موقعيت شهرستان دماوند به‌عنوان جاده مواصلاتي و پل ارتباطي ميان شمال کشور و پايتخت، متأسفانه شاهد حوادث جاده‌اي بسياري در اين شهرستان هستيم؛ لذا اين نشست توديع و معارفه روساي اداره پزشکي قانون شهرستان را به فال نيک مي‌گيريم.دادستان عمومي و انقلاب اسلامي شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: با توجه به شرايط اقليمي اين شهرستان و همچنين نقش مؤثر شهروندان اين منطقه از صدر انقلاب اسلامي تاکنون، انتظار ويژه‌اي نسبت به ارائه خدمات در اين خطه مي‌رود؛ به‌اين‌ترتيب اميدواريم شاهد کمک‌هاي بيشتري از سطح استان به اين شهرستان باشيم.ابراهيمي بسابي تأکيد کرد: با توجه به حجم بالاي کار در منطقه غرب تهران و کهريزک، وجود مرکز جامع پزشکي قانوني و ايجاد سالن تشريح در شهرستان دماوند از ضروريات است؛ به‌اين‌ترتيب، اين شهرستان مي‌تواند به‌عنوان مرکز پزشکي قانوني شرق استان فعاليت گسترده‌اي داشته باشد.وي تصريح کرد: همچنين با ايجاد چنين مرکزي در شهرستان دماوند به‌عنوان مرکز پزشکي قانوني شرق استان تهران، در رسيدگي به مباحث روانشناسي، محجوريت، تشريح و صدمات نيز مي‌توانيم اقدامات خوبي انجام دهيم که علاوه بر رسيدگي به امور شهروندان، باري از دوش مرکز پزشکي قانوني کهريزک نيز برداشته شود.

نظر شما