شناسهٔ خبر: 19584606 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نظام برنامه ریزی برش منطقه ای و استانی داشته باشد

خبرگزاری شبستان: استاندار کرمانشاه، با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در حال حاضر ۲۲ درصد است، گفت: برای رسیدن نرخ بیکاری استان به هشت درصد باید سالانه سه درصد از نرخ بیکاری استان کاهش یابد که مستلزم ایجاد سالی ۳۰ هزار شغل در استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه، در بیست و هشتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور رئیس اتاق بازرگانی ایران و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در استانداری کرمانشاه برگزار شد، گفت: موقعیت و پتانسیل های استان کرمانشاه از لحاظ اقتصادی بسیار خوب است.

 

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه در حوزه کشاورزی پتانسیل های خوبی دارد، افزود: باید به سمتی برویم که تولیدات استان در بخش کشاورزی افزایش یابد و این افزایش تولیدات سهم چشمگیری در راستای بهبود وضعیت اقتصادی خواهد داشت.

 

رازانی، با بیان اینکه استان کرمانشاه 370 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، اظهار کرد: در سالهای اخیر از حدود شش میلیارد دلار صادرات ایران به عراق حدود 50 درصد آن از مرزهای استان ما صورت گرفته که نشان از ظرفیت های استان در حوزه تجارت خارجی دارد.

 

استاندار کرمانشاه، تصریح کرد: تا یک ماه دیگر قطار به کرمانشاه می رسد و ادامه این مسیر نیز به سمت خسروی می رود که پس از بهره برداری آن پیشرفت چشمگیری در استان شاهد خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه نظام برنامه ریزی کشور ما هم اکنون نظام برنامه ریزی بخشی است و هرگز برش استانی و منطقه ای درست و قابل توجهی نداشته است و این موضوع یکی از آسیب های جدی است، عنوان کرد: کمتر اتفاق افتاده که برای استان ها برنامه پنج ساله نوشته شود و در مرجع بالادستی به تصویب برسد و انتظار داریم در کمیسیون اقتصادی مجلس به این مسئله توجه جدی شود و نظام برنامه ریزی برش منطقه ای و استانی داشته باشد.

 

این مقام ارشد استانی، با اشاره به هدف گذاری انجام شده برای کاهش نرخ بیکاری کشور به حدود هشت درصد در برنامه ششم توسعه، گفت: این اتفاق نخواهد افتاد مگر به استانهایی همچون کرمانشاه که نرخ بیکاری بالایی دارند، توجه ویژه شود و تخصیص منابع هدفمند باشد.

 

رازانی با بیان اینکه نرخ بیکاری در حال حاضر 22 درصد است، تاکید کرد: برای رسیدن نرخ بیکاری استان به هشت درصد باید سالانه سه درصد از نرخ بیکاری استان کاهش یابد که مستلزم ایجاد سالی 30 هزار شغل در استان است.

 

به گفته وی سرانه سپرده گذاری در استان چهار و نیم میلیون تومان و در کشور 13 میلیون تومان است و باید فکری اساسی برای شکاف ایجاد شده بین استان های برخوردار و کمتر برخوردار کشور شود.

 

استاندار کرمانشاه، در پایان سخنانش، یادآور شد: استان کرمانشاه نیازمند حمایت ویژه مسئولین است و باید تعداد کارخانه های این استان بیشتر شود و در راستای اشتغالزایی چاره ای اندیشیده شود.

 

 

نظر شما