شناسهٔ خبر: 19584350 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مشروح بیانات ائمه جمعه استان مرکزی؛

اظهارات مسئولان نظام در مورد سند ۲۰۳۰ متناقض است/منتخبان مردم به وعده‌هایشان عمل کنند/حضور حماسی مردم در انتخابات اقتدار ایران را به رخ جهانیان کشاند

ائمه جمعه شهرستان‌های استان مرکزی اجرای سند 2030 را ابزاری برای نفوذ فرهنگی از سوی دشمن دانستند و گفتند: مسئولان اشتباهات خود را درخصوص سند ۲۰۳۰ بپذیرند نه اینکه آقایان هر روز یک حرفی بزنند و در این باره تناقض گویی داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ ائمه جمعه شهرستان‌های استان مرکزی  اجرای سند 2030 را ابزاری برای نفوذ فرهنگی از سوی دشمن دانستند و گفتند: مسئولان اشتباهات خود را درخصوص سند ۲۰۳۰ بپذیرند نه اینکه آقایان هر روز یک حرفی بزنند و در این باره تناقض گویی داشته باشند.

همچنین ائمه جمعه استان در بخشی از سخنان خود با تبلیغات انتخاباتی کاندیداها اشاره کردند و گفتند: وعده‌ها در حافظه مردم ثبت شده است بنابراین زمان آن رسیده تا منتخبین به وعده‌های خود عمل کنند تا بتوانند پاسخگوی مطالبات مردم باشند.

 

خطیب جمعه اراک:

آقایان به دروغ، مدام نگویند سند۲۰۳۰ الزام آور نیست/دولت دوازدهم به وعده‌هایش عمل کند

به گزارش دیار آفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی امام جمعه شهر اراک و نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته شهر اراک با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان گفت: در این ماه یک جهاد معنوی بزرگ در پیش داریم و بی‌تردید همه تلاش می‌کنیم با اخلاص و معرفت وارد این اردوگاه الهی شده و در این حرکت با عظمت شرکت کنیم.

وی با بیان اینکه امیدوارم در این ماه مردم استان مرکزی از هیچ کوششی در راستای گسترش شعائر الهی دریغ نکنند، اظهار کرد: از کسانی که برای گرفتن روزه عذر دارند می خواهم که در ملاعام روزه خواری نکنند و بدانید که اقدام به روزه خواری در ملاعام گناه بزرگی است و این باعث می شود حرمت و آبروی دین مورد خدشه قرار بگیرد.

http://www.diyareaftab.ir/t/t.php? data-cke-saved-src=../uploads/images/13944c8fed66803748e3942c50e276a0274.jpg src=../uploads/images/13944c8fed66803748e3942c50e276a0274.jpg

 

حضور حداکثری در انتخابات پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان بود

امام جمعه اراک به اشاره به حماسه ای که مردم ایران در انتخابات رقم زدند، گفت: باید از مردم فرصت شناس، زمان شناس و دشمن شناس تشکر کرد که در پای صندوق‌های رای حاضر شدند و جواب قاطعانه ای را به دشمنان اسلام و ایران دادند.

دولت دوازدهم به وعده‌هایش عمل کند

دری نجف‌آبادی با بیان اینکه اکنون نوبت اقدام مسئولان و منتخبان ملت رسیده است، اظهار کرد: برخی مسئولان در مناظرات صحبت‌هایی را کردند که شایسته نبود و وعده‌هایی را دادند که اکنون زمان اقدام برای تحقق آن وعده‌ها فرا رسیده است.

انتخاب شهرداران بر اساس لیاقت باشد نه بازی‌های سیاسی

وی در ادامه خطاب به شورای های اسلامی گفت: شوراها تمام تلاش خود را انجام دهند تا انتخاب شهرداران بر اساس لیاقت افراد رقم بخورد و مراقب باشند که انتخاب شهرداران هیچگاه بر اساس وعده های قبلی، بازی های سیاسی و دین فروشی صورت نگیرد.

امام جمعه اراک با انتقاد از سند ۲۰۳۰ گفت: تصویب سند ۲۰۳۰ مغایر فرهنگ ایرانی اسلامی است و این یک سند و پیوست سکولار به حساب می آید و رهبر معظم انقلاب، علما و مراجع نظر خود را درباره این سند صراحتاً اعلام کرده اند.

دست‌اندکاران سند ۲۰۳۰ اشتباهات خود را بپذیرند

دری نجف آبادی در همین رابطه افزود: دست اندرکاران سند ۲۰۳۰، اشتباه خود را بپذیرند و هرجایی هر کار غلطی صورت می گیرد، باید کار اشتباه را قبول کرد و امیدواریم دیگر شاهد اقدامات غلط اینچنینی از سوی مسئولان نباشیم.

وی با بیان اینکه ما نیاز نداریم دیگران برای ما نسخه آموزشی بپیچند، اظهار کرد: وقتی رهبری یک موضوعی را مشخص کردند و تذکر دادند، افراد مختلف نباید در مقام پاسخگویی وارد شوند و آقایان مدام نگویند سند ۲۰۳۰ الزام آور نیست، تاکنون کدام سند بین‌المللی الزام آور نبوده است که ۲۰۳۰ دومین آن باشد؟

امام جمعه اراک با اشاره به دستگیری شیخ عیسی قاسم در بحرین گفت: از علما، سیاستمداران و تمام آزادی خواهان جهان اسلام که مورد حمایت دلارهای سعودی نیستند، انتظار می‌رود در برابر جنایت حکومت بحرین سکوت نکنند.

سکوت جوامع بین‌المللی مهر تائیدی بر جنایات آشکار علیه مردم بحرین

دری نجف آبادی با اشاره به سکوت جوامع بین‌المللی و حقوق بشری نسبت به جنایات مختلف در یمن، عربستان و بحرین اظهار کرد: سکوت جوامع حقوق بشری مغایر با اصول انسانیت محسوب می شود و مهر تاییدی بر این جنایات به حساب می آید.

 

امام جمعه شازند:

زمان عمل فرا رسیده است/رسیدگی به امور جوانان در اولویت کار منتخبین مردم

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از پایگاه خبری شازند ما، حجت‌الاسلام موسوی امام جمعه شازند در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته این شهر به عوامل تحکیم بنیان خانواده اشاره کرد و افزود: محبت، مهربانی و عطوفت، کم‌توقعی، ایجاد و تقویت محبت اهل‌بیت(ع) در خانواده‌ها، غیرتمندی و عفت‌ورزی و عمل کردن زن و شوهر به وظایف خود سبب تحکیم خانواده می‌شود.

وی افزود: فردی که در اجتماع زندگی می‌کند، ناخودآگاه تحت تأثیر فرهنگ، آداب و رسوم جامعه قرار می‌گیرد که تأثیر زیادی در اخلاق و منش او دارد.

امر به معروف و نهی از منکر راهبردی برای تضمین سلامت جامعه است

 

امام جمعه شازند اضافه کرد: از این‌رو در دین مبین اسلام درخصوص سلامت جامعه توصیه شده و مردم به امر به معروف و نهی از منکر دعوت شده‌اند،؛ چراکه اجرای این دو اصل، به سالم‌سازی جامعه کمک می‌کند.

موسوی لجاجت را یکی از مهمترین عوامل تخریب بنیان خانواده عنوان و تصریح کرد: زوجین باید تلاش کنند تا از لجاجت و یکدندگی دوری کنند چراکه متاسفانه شاهد هستیم که زوجین بر سر مسائل پوچ و بی اساس به اختلافات دامن می زنند و به جهت لجاجت این اختلاف ها را تا سر حد جدایی و طلاق ادامه می دهند.

 

 

 

 

منتخبین مردم خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از مردم به جهت خلق حماسه ای عظیم در انتخابات خطاب به منتخبین گفت: منتخبین شوراها و رئیس جمهور باید خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند و رسیدگی به امور جوانان را در اولویت کار خود داشته باشند.

امام جمعه شازند به دیدار با دو خانواده شهید به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در روستای سورانه اشاره و تاکید کرد: متاسف شدیم از اینکه این دو خانواده معظم شهید هر کدام جوان بیکار داشتند و از مسئولین گلایه‌مند بودند؛ چراکه یکبار هم مسئولین ارشد استان و شهرستان به دیدار آنها رفته و قولهایی داده بودند.

موسوی با اشاره به نامگذاری سال 95 و 96 توسط مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، خطاب به دولتمردان و نمایندگان مجلس گفت: چه زمانی به فرمایشات رهبری جامه عمل پوشانده خواهد شد و شاهد اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در عمل و اقدام عملی در زمینه اشتغال و تولید خواهیم بود؟! آیا زمان عمل فرا نرسیده است؟!

وجود 6 هزار بیکار در شهرستان شازند جای بسی تاسف دارد

وی به موضوع اشتغال شهرستان اشاره و با بیان اینکه طبق آمار 6 هزار نفر در شهرستان شازند بیکار وجود دارد، تصریح کرد: صنایع موجود در شهرستان آب منطقه را می مکند اما تاکنون چه سودی برای منطقه داشته‌اند جز بیماری های فراوان؟! اما در جذب نیروی بومی اقام قابل توجهی تاکنون مشاهده نشده است.

امام جمعه شازند افزود: نمایندگان اراک درخصوص این مصوبه که اولویت جذب نیروی پتروشیمی شازند با نیروهای بومی شهرستان شازند باشد گلایه کرده بودند که به جا نیست، چراکه این صنایع در خاک این شهرستان هستند و آب و خاک و کشاورزی و هوای منطقه شازند در معرض نابودی است و از طرف دیگر مردم این شهرستان نیز با بیماری های صعب العلاج درگیر هستند.

 

امام جمعه شهر جاورسیان:

سفر ترامپ به منطقه در راستای ایران هراسی و اسلام هراسی است/تناقض‌گویی‌ آشکار مسئولین در خصوص سند ۲۰۳۰

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از پایگاه خبری نسیم خنداب، حجت‌الاسلام احمدی، امام جمعه شهر جاورسیان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته، لازمه بهره‌مندی از فرصت طلایی ماه ضیافت الهی را اجتناب از محرمات برشمرد و گفت: یکی از بزرگترین گناهان کبیره پیمان شکنی و کتمان حق است.

وی افزود: با نگاه به تاریخ اسلام می‌توان نمونه‌های زیادی از این پیمان‌شکنی‌ها را مشاهده کرد که نمونه بازر آن گواهی دروغ اهل کتاب مبنی بر بهتر بودن آیین بت پرستی نسبت به دین مبین اسلام، در جنگ احزاب بود یا نبرد بنی‌قریظه(این نبرد دنباله‌ جنگ احزاب به شمار می‌رود) و نقض عهد طایفه یهودی ساکن مدینه که با پیامبر(ص) پیمان بسته بوند علیه مسلمانان اقدامی انجام ندهند و دشمنان ایشان را یاری نرسانند اما در جریان جنگ احزاب و کمک به جبهه دشمن از هیچ عملی دریغ نکردند و مردان این قبیله به حکم آیه‌ محاربه و طبق تصمیم الهی پیامبر(ص) به اعدام محکوم شدند.

اعدام، حکم اصلی پیمان‌شکنان است

امام جمعه جاورسیان با اشاره به زیر سؤال بردن تصمیم و‌ حکم امام خمینی(ره) در ارتباط با اعدام منافقین در سال ۶۷ و در جریان رقابت‌های انتخاباتی، بیان کرد: منافقینی که نه تنها در آن زمان توبه نکردند بلکه در جریان عملیات مسلحانه‌ منافقین علیه ایران بیشترین نقش را بر عهده داشتند، به دستور صائب امام به اعدام محکوم شدند اما این مسأله متأسفانه در ایام انتخابات مورد بی‌مهری بعضی‌ اشخاص قرار گرفت و سؤالات و ابهامات زیادی در مورد حکم امام در اذهان ایجاد کردند.

 

 

http://www.diyareaftab.ir/t/t.php? data-cke-saved-src=../uploads/images/147176a391105c01ddc5b462bfbdb73c932.jpeg src=../uploads/images/147176a391105c01ddc5b462bfbdb73c932.jpeg

 تلاش‌های کورکورانه دشمن برای ایران هراسی

احمدی با اشاره به تحولات منطقه و سفر ترامپ به عربستان سعودی و سرزمین‌های اشغالی اظهار کرد: در این سفر علاوه بر تلاش‌های کورکورانه دشمن برای تشدید ایران هراسی در منطقه و معامله‌ سنگین تسلیحاتی با آل‌سعود، شاهد برخی یاوه‌گویی‌های مسئولین عربستان سعودی برای ایجاد تنش نظامی با کشور ایران بودیم، تأسف بزرگتر نیز آن است که در این اوضاع و احوال، عده‌ای دلشان برای صهیونیست‌ها سوخت که چرا روی موشک‌ها بر علیه اسرائیل شعار نوشته شده و ... که این مسائل جز گل به دروازه‌ خودی چیز دیگری نمی‌تواند باشد.

تناقض‌گویی‌ آشکار مسئولین در خصوص سند 2030 

خطیب جمعه جاورسیان با اشاره به تناقض‌گویی‌های آشکار مسئولین بلندپایه‌ کشورمان در مورد سند ننگین ۲۰۳۰ گفت: از ۱۷ اردیبهشت که رهبر معظم انقلاب اسلامی با هوشیاری در برابر این خیانت بزرگ موضع گرفته‌ و دستور توقف بی‌چون و چرای این سند را دادند، آقایان هر روز یک حرف زدند، یک روز گفتند به رهبری اطمینان می‌دهیم سند را با لحاظ هنجارهای فرهنگ دینی ایرانی اجرا کنیم، یک روز گفتند سند نبوده پیش نویس بوده، روز دیگر گفتند اطلاعات غلط به شما داده‌اند.

وی در ادامه گفت: در تازه‌ترین اظهار نظرها نیز گفته شد «توصیه بوده و امضایی در کار نبوده»، این درحالی است که رهبری به صراحت از امضای بی‌سر و صدای سند و حتی رونمایی از آن در آذر سال گذشته گله کردند.

خرید و فروش آرا حرام است

احمدی در پایان با اشاره به چند مسأله‌ شرعی پیرامون انتخابات خاطرنشان کرد: خرید رأی مردم حرام است و چنین رأیی مشروعیت ندارد، فروش رأی نیز حرام بوده و پول یا جنسی که در قبال رأی به فرد داده می‌شود ملک وی محسوب نمی‌شود و سمت و پستی هم که با خرید رأی احراز شود، فاقد وجاهت شرعی بوده و تمام تصرفات و تصمیم‌های فرد غصبی و به حکم شرع مقدس اسلام حرام است.

 

امام جمعه خمین:

کاندیداهای رقیب برخلاف سال ۸۸ در چارچوب قانون اعتراض خود را اعلام کردند/اجازه ترویج بی‌حجابی را نمی‌دهیم

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از پایگاه خبری خمین نیوز؛ حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه شهرستان خمین امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان با اشاره به حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی گفت: حضور ۷۳ درصدی مردم در انتخابات نشان از حمایت ملت ایران از نظام جمهوری اسلامی و پیروی از مقام معظم رهبری دارد. و این حضور مایه عظمت و اقتدار کشور است تا جایی که دشمن نیز به عظمت رهبر معظم انقلاب اعتراف کرده است.

وی در ادامه با انتقاد از نحوه برگزاری مناظره‌ها گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری می‌بایست در مناظره‌ها، برنامه‌های خود را برای مردم توضیح و پس از اظهار نظر مردم، به سوالات آنها جواب می‌دادند. همچنین برنامه‌های یکدیگر را نقد می‌کردند اما در برخی از مواقع اخلاق رعایت نشد.

 

 

http://www.diyareaftab.ir/t/t.php? data-cke-saved-src=../uploads/images/14415d0c086024754622e42e8b437b76569.png src=../uploads/images/14415d0c086024754622e42e8b437b76569.png

اخلاق انتخاباتی از سوی دولتمردان رعایت نشد

حسینی افزود: در تبلیغات نیز باید این چنین می‌شد اما اخلاق انتخاباتی از طرف کاندیداها به ویژه دولت رعایت نشد.

وی با اشاره به صحت انتخابات نیز گفت: در انتخابات هیچگونه تقلبی صورت نگرفت و انتخابات سالم برگزار شد اما مقدمات انتخابات از جمله دیر رسیدن تعرفه‌ها و دیگر موارد اشکال داشت.

کاندیداهای رقیب برخلاف سال ۸۸ در چارچوب قانون اعتراض خود را اعلام کردند

خطیب نماز جمعه خمین بیان کرد: کاندیداهای رقیب بر خلاف سال ۸۸ و در چارچوب قانون و با متانت اعتراض خود را اعلام کردند و نشان دادند که تابع قانون و رهبری هستند.

اجازه ترویج بی‌حجابی را نمی‌دهیم

حسینی به هنجارشکنی بعد از انتخابات از سوی طرفداران کاندیدای منتخب اشاره و تصریح کرد: بعد از اعلام نتایج طرفداران کاندیدای منتخب به خیابان‌ها آمدند و با بی‌حجابی و در برخی از مناطق با رقص مختلط هنجار شکنی کردند و این از پخش فیلم‌های مستند کاندیدا نشئت گرفت که ما اجازه نخواهیم داد این بی حجابی ترویج داده شود.

وی افزود: سردادن شعارهای هنجارشکن و حمایت از سران فتنه نیز از دیگر موارد بود که از سوی طرفداران این کاندیدا انجام گرفت و این نیز از حمایت کاندیدای منتخب از سران فتنه نشئت می‌گیرد که این مورد نیز باید تذکر داده شود.

دولت عربستان در مقابل آمریکا تن به ذلت داده است

حسینی در ادامه با اشاره به سفر ترامپ به عربستان گفت: عربستان همانند یک گاو شیر ده است که توسط آمریکا دوشیده می‌شود که قرارداد ۳۸۰ میلیارد دلاری مصداق این موضوع است که دولت عربستان تن به این ذلت داد.

وی افزود: با دستگیری شیخ عیسی قاسم مردم نسبت به آنها دشمنی بیشتری پیدا می‌کنند و نابودی تروریست‌ها و حامیان آنها زودتر خواهد رسید.

امام جمعه خمین همچنین با اشاره به افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان ناظر بر اجرای قانون هستند پس باید به طوری جدی با بی قانونی‌ها برخورد کنند و این وظیفه اصلی مجلس شورای اسلامی است.

 

امام جمعه موقت فرمهین:

شیخ عیسی قاسم‌ها هیچگاه دست از مقاومت بر نمی‌دارند/تأمین امنیت رژیم غاصب صهیونیست از اهداف سفر ترامپ

 

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از فراهان خبر؛ حجت‌الاسلام علی شاکری، امام جمعه موقت فرمهین در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به حلول ماه رمضان گفت: ماه مبارک رمضان، منتسب به پروردگار است و دارای حریم، که این حریم باید صیانت شود.

شاکری با اشاره به حضور باشکوه مردم در انتخابات اظهار کرد: این حضور نشان از پایبندی مردم به نظام و لبیک به ندای رهبری دارد و توطئه های دشمنان را نقش بر آب کرد.

رئیس جمهور منتخب به وعده هایش وفادار باشد

امام جمعه موقت فرمهین بیان کرد: بر اساس گزارش ستاد انتخابات کشور، ۷۱ درصد واجد شرایط رای دادن در انتخابات شرکت کردند. مهم‌ترین پیام این حضور پشتیبانی از ولایت بود.

وی گفت: مردم در انتخابات به قانون عمل کردند و تکلیف شرعی خود را انجام دادند اما انتظار مردم مُر قانون بر انتخابات بود. اما متاسفانه شاهد برخی تخلفات در برگزاری انتخابات بودیم.

شاکری با اشاره به انتظارات مردم از رئیس جمهور منتخب اظهار کرد: دولت باید به وعده‌های خود عمل کند و وعده اشتغالزایی را به فراموشی نسپارد و برای رای مردم ارزش قایل شود و بدانند که رای مردم امانت است.

افزایش قیمت ها در آستانه ماه رمضان، ظلم به مردم است

امام جمعه موقت فرمهین با گلایه از افزایش نرخ اجناس و مایحتاج مردم در آستانه ماه رمضان گفت: گرانی چند درصدی اجناس در آستانه ماه رمضان ظلم به مردم است و دولت برای این جلوگیری از این افزایش قیمت ها، باید تدبیری بیندیشد.

وی با اشاره به افزایش سن ازدواج تصریح کرد: دولت باید برای حل معضل بیکاری و رونق ازدواج جوانان برنامه‌ریزی کند، در صورت بروز و نارسایی و مانع در حصول این امر خطیر، قطعا مشکلات و چالش های عدیده‌ای در سلامت اجتماعی و تداوم استحکاک و انسجام کانون خانواده به عنوان خرده نهاد فرهنگی موثر و تعیین کننده در شکوفایی اجتماعی ظهور و بروز پیدا خواهد کرد.

 شیخ عیسی قاسم‌ها هیچگاه دست از مقاومت بر نمی‌دارند 

شاکری با محکوم کردن جنایات آل‌خلیفه در بحربن نیز گفت: رژیم آل خلیفه بدلیل نوکری و وابستگی به آمریکا و حکام رژیم آل سعود بدیهی‌ترین اصول حقوق بشر را نسبت به مردم مظلوم بحرین رعایت نمی کند. اهانت به شیخ عیسی قاسم، این روحانی شیعه موجی از انزجار را در دنیا به وجود آورده است و این جنایات برای ملت ایران به ویژه خوزستان قابل تحمل نیست.

وی گفت: اهانت به شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته شیعه توسط رژیم آل‌خلیفه با حمایت و پشتیبانی رژیم وهابی آل سعود انجام شده است.

شاکری گفت: ملت و انقلابیون بحرین و در رأس آن آیت‌الله شیخ عیسی قاسم هیچگاه دست از مقاومت و ایستادگی در مقابل ظلم وستم بر نخواهند داشت بطوری که تا امروز این را به خوبی ثابت کردند. 

تأمین حداکثری امنیت رژیم صهیونیستی از اهداف سفر ترامپ 

امام جمعه موقت فرمهین با اشاره به سفر ترامپ به عربستان گفت: دولت آمریکا، خارج کردن صدها میلیارد دلار از دارایی های عربستان را اولویت نخست قرار داده است و تأمین حداکثری امنیت رژیم صهیونیستی از اهداف سفر ترامپ است.

وی گفت: این سفر برای جهان اسلام و ملت آمریکا پیام دارد؛ چراکه هدف ترامپ این است که در حوزه‌های انرژی، نفت، فروش تسلیحات و ایجاد اشتغال در داخل کشورش بتواند به اهدافش برسد و سود حاصل از حمایت هایش را ببرد.

 

امام جمعه آشتیان:

وعده‌ها در حافظه مردم ثبت می‌شود/آل خلیفه دنبال حذف روحانیت از صحنه انقلاب بحرین است

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از سفیرآشتیان؛ حجت الاسلام غلامرضا نیشابوری در خطبه های این هفته نماز جمعه آشتیان گفت: انتخابات ریاست جمهوری با مشارکت ۷۳ درصد شکوه و عظمت دیگری به نظام اسلامی داد و حضور در صحنه مردم را به رخ جهانیان کشاند.

وی افزود: انتخابات ایران جلوه‌ای از مردم سالاری دینی بود و باعث افتخار ملت ایران شد این انتخابات باعث استحکام جایگاه رهبری در نظام اسلامی شد زیرا مردم با دعوت رهبری و برای لبیک گفتن به رهبر عزیز انقلاب پای صندوق ها حاضر شدند.

نیشابوری اظهار کرد: پیروز انتخابات ملت ایران و مقام معظم رهبری بود، درایت و هوشمندی رهبری انقلاب باعث شد که حتی مخالفین نظام را پای صندوق رای بکشاند.

امام جمعه آشتیان گفت: انتخابات علی رغم شیرینی ها و قوت ها، تلخی و نقاط آسیب جدی هم داشت که نمی شود به آسانی از آن گذشت، علما و اندیشمندان و مجلس شورای اسلامی باید برای رفع آن چاره اندیشی کنند اگر با این دست فرمانی که بعضی دارند، جلو برویم ،معلوم نیست سر از کدام وادی درآوریم. و ارزشها و عزت و اقتدار و آرمانهای انقلاب نادیده گرفته می شود.

وی اظهار کرد: باید از بلوغ سیاسی کاندیدای رقیب و هواداران آن تشکر کرد که با بلوغ سیاسی علی رغم تخلفات فراوان و گسترده در انتخابات خویشتن‌داری کردند و به اهالی فتنه فهماندند که مصلحت نظام از کرسی چهار ساله قدرت برتری دارد.

نیشابوری ادامه داد: در انتخابات رفتارهای زشتی را شاهد بودیم که خلاف مصلحت نظام بود، شورای نگهبان وظیفه شرعی و قانونی دارد به شکایات دقیقا رسیدگی کند و اجازه ندهد سنت غلطی در انتخابات شکل بگیرد.

امام جمعه آشتیان تصریح کرد: تمام ارکان دولت برای کاندیدای خود از امکانات دولتی استفاده و تبلیغات می کردند، تمام استانداران و فرمانداران و بخشداران، مدیران کل از امکانات دولتی استفاده کردند که بعضی از این ها دستگیر شدند.

نیشابوری اظهار کرد: اینها معتقد بودند که هدف وسیله را توجیه می کند، به هر وسیله ای ولو حرام و خلاف مصلحت نظام، دست زدند. با زیر سوال بردن اعدام منافقین و سوء استفاده از بیت امام، حمله به سپاه، بسیج، قوه قضائیه، صدا و سیما، ترساندن مردم از جنگ، دیوار کشیدن در خیابان و ترفندهای تبلیغاتی به پیروزی رسیدند و این پیروزی صلح و آشتی بر خشونت و تنش بود.

وی گفت: تخلفات انتخاباتی از نظر مالی و سیاسی چشمگیر بود و انتظار نداشتیم دستگاههای مجری انتخابات که باید مجری قانون باشند، خودشان قانون شکنی کنند.

نیشابوری گفت: رمز تقویت، امید به آینده و نشاط و سرزندگی مردم در تحقق انتظارات و وعده هایی است که داده شده است، وعده ها در حافظه مردم ثبت شده و همواره از دولت مطالبه می کنند.

امام جمعه آشتیان با اشاره به سفر ترامپ گفت: ترامپ ولگردی در خاورمیانه را برای فروش سلاح آغاز کرد و برای این کار سران بزدل عرب را از ایران ترساند تا سلاح پیشرفته خریداری کنند. ترامپ دنبال تشکیل ناتوی عربی آمریکایی است تا بتواند علاوه بر سران عرب، اسرائیل را هم نجات دهد.

نیشابوری افزود: ترامپ دنبال تشکیل خاورمیانه جدید است و مطمئنا ملت های منطقه اجازه نخواهند داد طرح اسرائیل بزرگ، اجرایی شود.

وی گفت: آل خلیفه دنبال حذف روحانیت از صحنه انقلاب بحرین است، با حذف و تبعید و زندان انقلاب مردم بحرین خاموش نخواهد شد و تا سرنگونی آل خلیفه ادامه خواهد داشت.

 


امام جمعه دلیجان:

سند۲۰۳۰ مبانی دینی وسبک زندگی ایرانی اسلامی را هدف گرفته است

امام جمعه دلیجان با اشاره به اینکه دشمن با اجرای سند ۲۰۳۰ در کشور به دنبال نفوذ به کشور است، گفت: این سند مبانی دینی واعتقادی و سبک زندگی ایرانی اسلامی ما را هدف گرفته است.

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از پیام دلیجان؛ حجت الاسلام محمدتقی کرامتی امام جمعه دلیجان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه دلیجان با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای عبادت و بندگی است.

کرامتی بر لزوم رعایت شئون اسلامی در این ماه و رفتن به سمت رحمت پروردگار تاکید کرد و افزود: مردم در این ماه بیش از پیش به فکر مستمندان و فقرا باشند.

 

 

http://www.diyareaftab.ir/t/t.php? data-cke-saved-src=../uploads/images/82354bd950048a754e37b1cb670ea9f5bae.jpg src=../uploads/images/82354bd950048a754e37b1cb670ea9f5bae.jpg

ایمان به خدا برنده‌ترین سلاح

وی به سالروز آزاد سازی خرمشهر در سوم خرداد ۶۱ اشاره کرد و ادامه داد: آزادی خرمشهر نشان داد ایمان به خدا و اراده ایمانی بر همه سلاح‌ها پیروز است.

امام جمعه دلیجان حماسه فتح خرمشهر، را نماد تجلی جدیت و اراده مردم عنوان کرد و گفت: فتح خرمشهر نشان داد تحریم و تهدید در محاصره مادی آن‌ها در ترازوی فرهنگ ایثار و شهادت جایی ندارد.

در سند ۲۰۳۰ دشمن سبک زندگی اسلامی را هدف قرار داده است

امام جمعه دلیجان با اشاره به اینکه دشمن با اجرای سند ۲۰۳۰ در کشور به دنبال نفوذ به کشور است، افزود: این سند مبانی دینی و اعتقادی و سبک زندگی ایرانی اسلامی ما را هدف گرفته است. حذف درس حسین فهمیده هم از کتاب های دانش آموزان در همین راستا بوده است.

وی به برگزاری انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه هم اشاره ای کرد و گفت: حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای خنثی کننده توطئه های دشمنان و حافظ ارزش های اسلامی و انقلابی بود. 

کرامتی به تخلفات گسترده صورت گرفته در انتخابات اشاره کرد و گفت: متاسفانه در انتخابات تخلفات گسترده ای صورت گرفت که امیدواریم شورای نگهبان موضوع را به دقت بررسی کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کشتار مردم بی دفاع مردم بحرین توسط آل خلیفه اشاره کرد و گفت: خون مردم بی گناه و مظلوم بحرین سرانجام به بار خواهد نشست و طومار حاکمان زور و استبداد را برخواهد چید.

امام جمعه دلیجان خاطرنشان کرد: هدف اصلی شیخ عیسی قاسم ثبات آرامش و حفظ کشور بحرین بوده و آل سعود این مساله را تحمل نکرد و وحشیانه آن را دستگیر کرده است.

 

امام جمعه کمیجان :

تعرض به رهبر شیعیان بحرین در سایه سکوت مجامع بین المللی/انتخابات ۲۹ اردیبهشت نمایش عظیم دموکراسی بود

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از سلام کمیجان؛ حجت‌الاسالام مقدسی‌پور امام جمعه کمیجان در خطبه‌های این هفته با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: روزه داران باید در این ماه جهاد کنند؛ جهادی پیگیر و مستمر در راستای تهذیب نفس و اصلاح خویش. ماه رمضان یک ماه آمرزش و تمرین است؛ کلاسی برای آزمودن فضائل اخلاقی و تلاش برای ترک رذایل شیطانی و ضد اخلاقی.

آداب روزه داری

امام جمعه کمیجان بیان کرد: کنترل زبان؛ یکی از آداب روزه داری است که هر فرد باید در این زمینه کنترل زبان خود را داشته باشد. زبان نشانه عقل یا جهل انسان است و مایه عزت یا ذلت است .

وی افزود: کنترل چشم، کنترل شنوایی، کنترل خشم و همچنین پرهیز از محرمات نمونه‌هایی از آداب روزه داری در ماه مبارک رمضان است. در این ماه که افتخار حضور و شرکت در مهمانی خداوند را داریم باید علاوه بر کنترل چشم، گوش و زبان؛ برخشم خود نیز مسلط باشیم.

حجت الاسلام مقدسی پور تصریح کرد: بسیاری از گرفتاری های انسان در اثر نداشتن تقوای الهی و ترس از خداوند در روز قیامت است. از این رو در دام بسیاری از گناهان، از جمله روی آوردن به محرمات می افتد. در ماه رمضان در ماه ضیافت الهی هرچه تقوای روزه دار بیشتر باشد از محرمات فاصله می‌گیرد. ماه رمضان ماهی است که خداوند می‌خواهد بندگانش با چشم و دلی پاک به سوی او روی آورند؛ موحدان و روزه داران با اجتناب از محرمات در این ماه پرفیض و رحمت برای همیشه از حرام فاصله می‌گیرند.

http://www.diyareaftab.ir/t/t.php? data-cke-saved-src=../uploads/images/pho68e69bd934ed826cde39c463359aadc1.jpg src=../uploads/images/pho68e69bd934ed826cde39c463359aadc1.jpg

پیام ها و دستاوردهای انتخابات

امام جمعه کمیجان با اشاره به انتخابات ۲۹ اردیبهشت گفت: برگزاری انتخابات و شرکت حماسی مردم برگ پرافتخاری از تاریخ مردم سالاری دینی در کشورمان به حساب می آید که واقعی بودن انتخابات را به اثبات می رساند. این انتخابات زمانی اتفاق افتاد که منطقه با جنگ و درگیری همراه است و مردم کشورها از فقدان امنیت در رنج هستند. اما مردم ایران با آرامش و امنیت پای صندوق های رای رفتند و «جمهوریت» نام اسلامی را به رخ جهانیان کشاندند.

برگزای آرام و امن انتخابات با مشارکت نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی

وی افزود: در حالی که رقابت ها جدی و تنگاتنگ همراه با به چالش کشاندن دیدگاه های یکدیگر بود،نشان دهنده ثبات سیاسی یک کشور است. بی شک در این ثبات؛ نیروهای اطلاعاتی و امنیتی، ارتش، سپاه و بسیج و نیروی انتظامی نقش اصلی را ایفا کردند. مشارکت ۷۳ درصدی مردم در انتخابات  ۲۹ اردیبهشت، بیانگر این واقعیت است که مردم ایران با دعوت رهبر انقلاب برای مشارکت در انتخابات در پای صندوق های رای حاضر شدند. در واقع پیروز این انتخابات رهبر انقلاب، نظام اسلامی و ملت ایران هستند.

حجت الاسلام مقدسی پور بیان کرد: با فرونشستن گرد و غبار رقابت های سیاسی و اعلام نتایج قطعی انتخابات، زمان رفاقت ها فرا رسیده است تا همگان در کنار هم به ساخت آینده ای درخشان برای کشور بپردازند. رئیس جمهور منتخب اولویت های مهم جامعه را در نظر بگیرد و از تمامی ظرفیت ها قوه مجریه استفاده کند. تحقق وعده هایی که رئیس جمهور منتخب آقای روحانی دادند نیازمند یک کار جهادی است.

تعرض به رهبر شیعیان بحرین در سایه سکوت مجامع بین المللی

خطیب نماز جمعه کمیجان گفت: محاکمه رهبر شیعیان بحرین و حمله ناجوانمردانه به منزل ایشان و کشتن و زخمی کردن ده ها نفر از مردم بی گناه بحرین؛ دقیقا پس از سفر ترامپ به منطقه و تشکیل ناتوی عربی - آمریکایی به همت عربستان در ریاض صورت گرفت.

وی افزود: مهم ترین پیام این اجلاس نیز ایران هراسی و مبارزه با یاران در منطقه بود. ترامپ به طور واضح در این نشست به مقابله با ایران و نیروهای وابسته به ایران در منطقه (حزب الله، حماس، انصارالله) صحبت کرد. بنابراین بعد از نشست ریاض یک جبهه گیری همه جانبه علیه ایران و محور مقاومت صورت گرفته است.

حجت الاسلام مقدسی پور تصریح کرد: مجامع حقوق بشری که تا به امروز فقط نظاره‌گر  سرکوب و کشتار اعتراض های مسالمت‌آمیز رهبر و مردم بحرین بودند، نه تنها هیچ گونه موضع گیری صورت نگرفته بلکه همچنان سکوت کرده اند.

امام جمعه کمیجان تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی و وزارت خارجه باید بازوی فعال و دیپلماسی کشور در مسایل منطقه ای باشند. سیاست به اصطلاح تعاملی دولت نه تنها هیچ نتیجه مثبتی ندارد بلکه سبب گستاخی بیش از اندازه حکومت های مرتجع منطقه ای شده است.

اهداف سفر ترامپ به عربستان و فلسطین اشغالی

خطیب نماز جمعه کمیجان خاطرنشان کرد: سفر ترامپ به منطقه حاوی پیام های مهمی برای این منطقه است، از جمله میتوان به اعلام رسمی ائتلاف عربی، غربی، عبری علیه ایران ؛ نجات اقتصاد امریکا، مقابله با انصارالله یمن، پیگیری صلح فلسطین با رژیم صهیونستی اضاره کرد.

 

امام جمعه تفرش:

دولت پاسخگوی مطالبات مردم باشد/ماه رمضان، ماه تغییر و تحول در روح

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از ندای تفرش، حجت الاسلام محمد مومنی امام جمعه تفرش در خطبه های آیین عبادی و سیاسی جمعه این هفته در تفرش گفت: بنابر روایات ائمه معصومین(ع)، عاقل کسی است که قبل از انجام هر کار و عبادتی، به فکر اصلاح خودش باشد. به این معنا که ضعف‌های خود را می شناسد و  در جهت برطرف کردن آنها تلاش می کند.

مومنی اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان، بهترین کار، دوری از گناهان است؛ اگر انسان بتواند در این ماه از گناهان دوری کند، عبادات و کارهای خیر در این ماه اثربخش خواهد بود.

وی افزود: ماه رمضان، ماه تغییر و تحول در روح است تا انسان با اصلاح ذات خود و دوری از گناهان، بتواند در مسیر کمال، پیشرفت کند.

امام جمعه تفرش در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در خصوص عظمت ماه رمضان، بیان کرد: ای مردم آگاه باشید که بهترین و مهمترین ماهها به سوی شما رو کرده است. ماه رمضان، ماهی است که می توان بهره های معنوی خود را افزایش داد و از فرصتهای آن استفاده کرد. 

مومنی ادامه داد: در میهمانی ماه رمضان، قرآن و کلام الهی، شب قدر از غذاهای روح است که انسان می تواند از آن بهره ببرد. همچنین در این ماه، انسان می تواند با کمک به محرومین، صدقه، صله رحم، انفاق، مودت و خوش اخلاقی روح خود را تقویت کند.

مردم و نظام پیروز اصلی انتخابات

وی به حماسه عظیم ۲۹ اردیبهشت اشاره و اظهار کرد: پیروز اصلی انتخابات، مردم بودند. در انتخابات، نظام و رهبری پیروز شد. در این انتخابات، با تدبیر و تیزهوشی مقام معظم رهبری، همه افراد پای صندوقهای رای آمدند. مقبولیت نظام تصدیق شد و اقتدار نظام را افزایش یافت و دشمن عقب نشینی کرد.

خطیب نماز جمعه در تفرش تصریح کرد: دشمن برای انتخابات ۲۹ اردیبهشت طرح و نقشه داشت که از ماهها پیش برای تحقق آنها برنامه ریزی کرده بود. حتی بعد از انتخابات، رئیس جمهور آمریکا با سفر به عربستان، قرارداد فروش سلاح به عربستان را امضا می کند. آمریکا می خواست با تقویت ایران هراسی و فروش سلاح به عربستان، مشکلات دیگری را برای ایران به وجود بیاورد. ولی تیزبینی مقام معظم رهبری و هوشیاری ملت سبب شد که آنها عقب نشینی کنند.

http://www.diyareaftab.ir/t/t.php? data-cke-saved-src=../uploads/images/144813701d22a417636f357ee9843bbc2d9.jpg src=../uploads/images/144813701d22a417636f357ee9843bbc2d9.jpg

حضور مردم سایه جنگ را از سر کشور برداشت نه مذاکرات

مومنی ادامه داد: ملت ایران هوشیار است و باید با گوش فرمان سخنان مقام معظم رهبری راه خود را پیدا کنند. حضور ملت در صحنه سبب شد که سایه جنگ از ملت برطرف شود و نه مذاکره با آمریکا؛ هر کشوری که با آمریکا مذاکره کرد، چیزی جز بدبختی و جنگ برای آنها به همراه نداشته است.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: مذاکره با آمریکا، یعنی نفوذ و اجرای خواسته آمریکا؛ که این مسائل چیزی جز شرارت و بدبختی به همراه نخواهد داشت.

امام جمعه تفرش یادآور شد: حضور ترامپ در عربستان، سبب شده که جنگهای داخلی در عربستان شعله‌ور، و هتاکی ها و توهینه‌ای عربستان نسبت به افرادی نظیر آیت الله شیخ عیسی قاسم، افزایش یابد. مردم و مسلمانان جهان، از حرکت خبیثانه آل خلیفه که تنها به فکر شرارت و از بین بردن حرمت مسلمانان هستند، همواره اعلام انزجاز می کنند.

ولایتمداری مهم‌ترین شاخصه حماسه سوم خرداد

مومنی با اشاره به حماسه فتح خرمشهر گفت: اگر به مولفه ها و شاخصه های پیروزی در خرمشهر عمل شود، پیروزی‌های چشمگیری در خرمشهرهای دیگر خواهیم داشت. اخلاص سربازان و نیروها، ولایت مداری مردم و وحدت و انسجام امت از مهمترین شاخصه های سوم خرداد است.

دولت پاسخگوی مطالبات مردم باشد

وی خاطر نشان کرد: در حماسه اقتصادی، همه جناحها باید زیر لوای رهبری در کنار همدیگر قرار گیرند، رقابتهای انتخاباتی به رفاقتها تبدیل شود و دست به دست به هم دهند تا بتوانند حماسه اقتصادی دیگری را رقم بزنند. دولت هم باید بداند که مردم از او مطالبه می کنند که در قبال مشکلات معیشتی و اقتصادی چه کاری انجام داده است.

در مابین نماز ظهر و عصر، نمازگزاران تفرشی با سردادن شعارهایی نظیر مرگ برآمریکا، مرگ بر اسرائیل و... جنایتهای عربستان در خصوص آیت الله شیخ عیسی قاسم را محکوم کردند.

 

امام جمعه ساوه :

اعتراض برخی کاندیداها در چارچوب قانون رسیدگی شود/مسئولان آگاهانه نسبت به حیله دشمنان توجه داشته باشند

به گزارش دیار آفتاب؛به  نقل از نارخبر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ساوه در خطبه نماز جمعه این شهر گفت: برای رییس  جمهور منتخب آرزوی موفقیت دارم و از همه نامزدهای رقیب به خصوص آقای رییسی ریاست جمهوری تشکر می کنم که از مجاری قانونی اعتراض کردند نه اینکه مثل سال ۸۸ کشور را به تنش و چالش بکشند تا نتیجه انتخابات را باطل کنند، سطل آشغال آتش زده و چند ماه کشور را به آشوب بکشند.

وی افزود: بعضی ها به دلیل عدم التزام ولایت فقیه تایید صلاحیت نشدند ولی بعضی از این تایید شده‌ها همین مشکل را دارند، بسیاری از مصلحت اندیشی ها درست نیست این آسیب جدی است که هر دولتی باید برای دوره بعد هم تایید شود.

حسینی با اشاره به وجود تخلفات در انتخابات اخیر ساوه بیان کرد: مواردی از تخلف در همین ساوه دیده شد که به نماینده فرمانداری تذکر داده شد. از حدود ۱۳۰ نفر کاندیدا در ساوه، براساس قانون باید ۹ نفر منتخب می شدند و طبیعی است که عده ای اعتراض کنند.

امام جمعه ساوه با تاکید بر پیروی از قانون اظهار کرد: کشور قانون دارد، شورای محترم نگهبان و دستگاه قضایی باید با آقازاده ها و برادران یقه سفید که در این زمینه فساد دارند، قاطعانه برخورد کند.

وی با اشاره به سند خفت بار ۲۰۳۰ یونسکو  تصریح کرد: این سند سال ۲۰۱۵ تحت عنوان سند توسعه پایدار که یکی از بخش های آن مربوط به آموزش کودکان است در سازمان ملل تصویب شد که الزام آور است و آقایان هم ان را امضا کرده اند.

خطیب جمعه ساوه تصریح کرد: اینکه رییس جمهور می گوید امضا نکردیم و تعهد نداریم، درست نیست، آیا آیت الله مکارم شیرازی یک طلبه جوان احساساتی است که هشدار می دهد، و حتی رهبر معظم انقلاب هم حداقل دوبار در این زمینه هشدار دادند.

وی گفت: بر طبق قوانین در مواردی که ذات کنوانسیون به هم می خورد استثنا برای کشورهای امضا کننده قابل قبول نیست، وقتی امضا کردی یعنی نمی توانی ذات این سند را به بهانه اسلام قبول نکنی.

خطیب نماز جمعه ساوه بیان کرد: وقتی امضا کردی جزو ذات سند است که باید دین را حذف کنی و آموزش جنسی از چهار سالگی به کودکان آموزش داده شود.

وی با اشاره به تغییراتی که در دروس داده شده است، ادامه داد: درس حسین فهمیده را حذف کردند و رهبری هشدار دادند دروس جهادی حذف نشود.

حسینی با اشاه به سفر ترامپ به عربستان تاکید کرد: دولت امریکا و دولت عربستان در این سفر توافقات نظامی با یکدیگر داشتند. از حکام عرب باید پرسید وقتی امنیت کشورتان را وابسته به آمریکا هستید چطور زبان درازی می کنید؟

وی افزود: به سازمان حج توصیه دارم قبل از اعزام حجاج حتما تعهدات لازم از عربستان گرفته شود تا مانند حادثه منا کارشکنی نکنند، تامل بیشتری کنید آنها نامرد هستند.

امام جمعه ساوه در مورد هجوم ناجوانمردانه رژیم بحرین به مردم و عالم عالیقدر گفت: این همه شعار حقوق بشر داده می شود ولی نسبت به این رفتار واکنشی نشان نمی دهند.

 

امام جمعه محلات :

عربستان به دنبال پیاده‌سازی نقشه‌های رژیم صهیونیستی/رمنتخبان شورای شهر و ریاست جمهوری به وعده‌های انتخاباتی عمل کنند

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از پایگاه خبری صبح محلات، حجت الاسلام مهدی ربانی امام جمعه محلات در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر محلات با اشاره به حضور در آستانه ماه مبارک رمضان گفت: امام صادق(ع) می فرماید هدف نهایی از روزه داری تقوا است و زمانی که روزه میگیری باید گوش و چشم را از حرام دور بداری و این روزه واقعی است.

 

 

حفظ حرمت و شئونات ماه رمضان بر همه لازم است

وی ادامه داد: حفظ حرمت و شئونات ماه مبارک رمضان بر همه لازم و واجب است و یکی از این شئون، ممانعت از روزه خواری علنی است. کسانی که به هر دلیلی نمی‌توانند روزه بگیرند، حق ندارد به صورت علنی روزه خواری کنند و همه مردم نیز باید نسبت به این عمل به یکدیگر تذکر دهند.

ربانی با اشاره به توریستی بودن شهر محلات و جذب گردشگر در این شهر گفت: مسئولین شهرستان باید با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان تدابیر لازم برای مسافرین اتخاذ کنند تا شاهد روزه خواری آنان در سطح شهر نباشیم.

حضور و مشارکت همه سلایق از ویژگی های مهم انتخابات بود

امام جمعه محلات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات، ضمن تقدیر و تشکر از تمام کسانی که با حضور خود این حماسه را آفریدند و از همه عوامل اجرایی و نظارتی و نیروهای امنیتی و انتظامی که با اتخاذ تدابیر امنیتی، اجرای انتخابات را تسهیل کردند، گفت: این انتخابات نیز مثل دیگر انتخابات‌ها از چهار ویژگی حضور و مشارکت، امنیت مثال زدنی، نظم و آرامش و سلامت برخوردار بود.

وی ادامه داد: حضور و مشارکت ۷۳ درصدی همه سلایق و احزاب سیاسی در انتخابات باعث اقتدار نظام در منطقه و جهان شد و به فرموده رهبری پیروز انتخابات مردم و نظام جمهوری اسلامی بود.

ربانی حضور مردم بدون هیچ دغدغه‌ امنیتی پای صندوق‌های رای را یکی دیگر از ویژگی‌های انتخابات دانست و گفت: با وجود ناامنی‌های گسترده در کشورهای منطقه  و با همه دشمنی‌ها و با همه حسادت‌های دشمنان به امنیت ما و تلاش برای از میان بردن این امنیت، نیروهای امنیتی و انتظامی زمینه حضور مردم ایران بدون هیچ دغدغه‌ای در عرصه انتخابات شدند را فراهم کردند.

امام جمعه محلات، حفظ نظم، آرامش، متانت و نجابت مردم را سومین ویژگی انتخابات بیان و افزود: حفظ نظم و آرامش در تمامی مراحل برگزاری انتخابات نشان دهنده ارتقا فرهنگی مردم است و مردم به خوبی درک کرده‌اند که برای برگزاری انتخابات رعایت نظم و انظباط یک رکن اساسی است.

ربانی چهارمین ویژگی انتخابات را سلامت کلیت آن دانست و بیان کرد: در سیستم برگزاری انتخابات تدابیری اندیشیده شده است که امکان تقلب گسترده وجود ندارد چراکه خود مردم ناظر برگزاری انتخابات هستند و تخلفات نیز به علت نقص قانونی است.

قانون فعلی انتخابات توان جلوگیری از تخلفات را ندارد

وی تصریح کرد: قانون فعلی ما توان جلوگیری از تخلفات را ندارد و گاهی اوقات مشاهده می‌شود کسانی که در انتخابات‌های گذشته به صورت آشکار تخلفاتی را انجام و حتی بازداشت نیز شده‌اند مجددا در انتخابات بعدی همان تخلفات را تکرار می‌کند، این تکرار تخلفات انتخاباتی به دلیل نقص در قانون انتخابات است.

 امام جمعه محلات با اشاره به پایان رقابت‌های انتخاباتی و اعلام نتایج گفت: الان وقت عمل به وعده هاست و حالا منتخبین مردم در ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، باید به موضوع تولید و اشتغال، توجه به محرومین و مبارزه با فساد توجه ویژه داشته باشند.

روحانیت انقلابی بر اساس تکلیف و تشخیص از حق دفاع خواهد کرد

ربانی با اشاره به انتقاد برخی افراد از چرایی ورود روحانیت به عرصه انتخابات و تایید و حمایت از یک کاندیدای خاص گفت: عده‌ای معتقدند روحانی باید به ذکر حدیث بپردازد نباید در عرصه میدانی انتخابات وارد شود حال آنکه این روشنگری و حضور در عرصه‌های مختلف از نشانه‌های روحانیت انقلابی است و اگر اساتید و طلاب و ائمه جماعات محلات با صدور بیانیه از یکی از کاندیداها اعلام حمایت کرده‌اند به خاطر تشخیص و عمل به وظیفه انقلابی آنان بوده است.

وی ادامه داد: کسانی که وظیفه روحانیت را در ذکر حدیث و توجه به مسائل دینی می‌دانند، نقش آفرینی روحانیون را درک نمی‌کنند و قبول ندارند که روحانیت باید بر اساس درک خود از اسلام و حقایق حق گو باشد و توقع دارند روحانیت به دنبال اکثریت باشد و این درحالیست که همیشه حق با اکثریت نیست و خود اصل تشیع نسبت به اهل سنت در اقلیت است.

ربانی تصریح کرد: اگر روحانیت تشخیص داد و بر اساس تشخیص خود احساس تکلیف کرد و وارد عمل شد، این یک نقطه مثبت است و روحانیون و همه افراد جامعه باید حامی حق باشند.

شکستن مقاومت مردمی بحرین، نقض آشکار حقوق بشر است

امام جمعه محلات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات بحرین گفت: شکستن مقاومت مردمی بحرین با شهید و مجروح کردن آنان در حمله نیروهای مزدور آل سعود و آل خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم و سکوت مجامع بین المللی در مقابل این جنایات نشان داد، مجامع به اصطلاح حقوق بشری تنها به دنبال دستور گرفتن از اربابان خود هستند.

ربانی ادامه داد: سکوت مجامع به اصطلاح بین المللی و حقوق بشری باعث پایمال شدن حقوق شیعیان در جهان شده است و امیدواریم خداوند ریشه ظالمین را برکند.

عربستان به دنبال پیاده سازی نقشه‌های رژیم صهیونیستی است

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان و اتهام زنی به ایران و ناقض حقوق بشر و حامی تروریسم معرفی کردن ایران گفت: آمریکا و آل سعود پایه‌های اصلی تروریسم تکفیری در منطقه و جهان هستند و در حالی که آمریکا از کیلومتر‌ها دورتر با حضور در عربستان و تلاش برای تاثیرگذاری بر رخدادهای منطقه‌ای است ایران را متهم به دخالت در امور دیگر کشورها می‌کند.

ربانی تصریح کرد: آمریکا به دنبال ایران هراسی در منطقه است تا بتواند دلارهای باد آورده آل سعود را با خود ببرند و این ایران هراسی بیشترین بهره را برای آمریکا دارد چراکه با راه اندازی ناتوی عربی، غربی و صهیونیستی در پی در آمد بیشتر برای خود است.

امام جمعه محلات، در خاتمه همراهی عربستان با آمریکا را برای بازپس گیری جایگاه گذشته خود دانست و خاطرنشان کرد: عربستان با این دلارهای نفتی می‌توانست با کمک به مردم مستضعف یمن و سوریه راه نفوذ خود در دل آنان بیش از پیش باز کند ولی این اقدامات احتمال خیانت آل سعود و دست نشانده بودن آن از طرف رژیم سهیونیستی و تلاش برای پیاده سازی نقشه های رژیم صهیونیستی را تقویت می‌کند.

 

امام جمعه موقت شهر خنداب:

سند ۲۰۳۰ در تعارض آشکار با دین اسلام قرار دارد/روزه روح تقوا را در روزه‌دار تقویت می‌کند

به گزارش دیار آفتاب؛  به نقل از پایگاه خبری نسیم خنداب، حجت‌الاسلام صفاهانی، امام جمعه موقت شهر خنداب در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: امام رضا(ع) در توصیه به اباسعد درخصوص روزهای پایانی ماه شعبان فرمودند، ای اباسعد تا می‌توانی در این ساعات باقی مانده شعبان تقصیرات و کوتاهی‌های خود را جبران و آنچه را که به تو نفعی نمی رساندرا رها کن، در این روز آخر شعبان زیاد دعا کن، از گناهانت به سوی خدا توبه بخواه، هر امانتی به گردن داری ادا و هر کینه‌ای به دل داری به دور بریز، گناهانی که به آنها عادت کرده‌ای را کنار بگذار، ای اباسعد از خدا تقوا بخواه، بر خدا توکل کن و در این ساعات باقی مانده دعای اللهم ان لم تکن.... را بخوان.

روزه روح تقوا را در روزه‌دار تقویت می‌کند

صفاهانی اظهار کرد: ای کسانی که ایمان آوردید روزه بر شما و بر امت های پیش از شما واجب شده، روزه بگیرید تا تقوای شما زیاد شود، تشویق کنید همه روزه بگیرند و حرمت این ماه را نگه دارند.

تخلفات زیادی در انتخابات رخ داده است/شورای نگهبان باید به تخلفات رسیدگی و نتیجه را اعلام کند

وی افزود: آیت الله جنتی درباره انتخابات ضمن تائید سلامت انتخابات بر انجام تخلفات تاکید کردند که حتی برخی از تخلفات هم متوجه مسئولین است، به بعضی مکانها تعرفه نرسیده و در بعضی شهرها مثل مشهد و قم انتخابات با تاخیر دو ساعتی آغاز شد، تخلفات انتخاباتی از لحاظ مالی و سیاسی چشمگیر بود، شورای نگهبان باید رسیدگی و نتیجه را به مردم اعلام کند.

سند ۲۰۳۰ در تعارض آشکار با دین اسلام قرار دارد

امام جمعه موقت شهر خنداب با اشاره به سند ۲۰۳۰ بیان کرد: این سند راه نفوذ به مراکز آموزشی را باز می کند، حتی آیت‌الله اراکی هم گفت که سند ۲۰۳۰ در تعارض آشکار با مبانی و اصول اعتقادی جامعه اسلامی است، در این سند لفظ ملزم شدن دولت قید و به برابری جنسی دختر و پسر اشاره شده است، هدف اصلی از اجرای این سند فاصله گرفتن مدارس از فرهنگ دینی، جهاد و شهادت است.

انتهای پیام/

نظر شما