شناسهٔ خبر: 19584239 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هدف‌واقتصاد | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -

بانک‌هاي اروپايي شرايط همکاري با بانک صنعت و معدن را پذيرفتند

معاون مديرعامل شرکت هواپيماسازي اي. تي.آر با بيان اينکه تحريم هاي بانکي مشکلي براي قراردادهاي فروش هواپيما به ايران ايجاد نکرده، گفت: با بانک هايي در ايتاليا و فرانسه مذاکره کرديم و حاضر شدند با ايران درباره نقل و انتقالات پول براي قرارداد خريد هواپيما همکاري کنند

جيوواني درباره چگونگي نقل و انتقالات پول هواپيماهاي اي. تي.آر با وجود تحريم‌ بانک‌هاي ايراني اظهار داشت: چيزي که در مورد تحريم هاي بانکي گفته مي شود، يکسري اطلاعات عمومي است که در روزنامه‌ها بيان مي‌شود و تحريم هاي بانکي در اين قراردادها مشکلي ايجاد نکردند.

وي تاکيد کرد: درست است که برخي از بانک هاي غربي حاضر نشدند با بانک هاي ايراني کار کنند اما ما با بانک‌هايي در ايتاليا و فرانسه مذاکره کرديم و حاضر شدند با ايران درباره نقل و انتقالات پول براي قرارداد خريد هواپيما همکاري کنند.

معاون مديرعامل اي.تي.آر ادامه داد: برخي از بانک هاي اروپايي حاضر هستند در معاملات با ايران حضور داشته باشند.

جيوواني با بيان اين که موضوع اصلي در قراردادها و نقل و انتقالات مالي تحريم ها نيستند، اظهار داشت: در قرارداد فروش هواپيماهاي اي. تي.آر موضوع مهم اين بود که بانک هايي را پيدا کنيم که بتوانند با بانک صنعت و معدن ايران همکاري کنند که اين اتفاق هم افتاد.

وي افزود: مساله ما تحريم هاي بانکي نيست. مساله هزينه هاي ارزيابي و راستي آزمايي بانک ها است. براي دريافت پول معمولا هيچ هزينه اي وجود ندارد و زماني که بانک ها پولي دريافت مي‌کنند قرار نيست از آن سودي به دست بياورند.

معاون مدير عامل شرکت هواپيماسازي اي. تي.آر تاکيد کرد: زماني که طرف قرارداد و بانک ها مجبور به راستي‌آزمايي طرف مقابل هستند اين اقدام هزينه دارد. بنا بر اين بانک، متحمل هزينه‌اي مي‌شود که به ازاي آن هيچ درآمدي ندارد. از اين جهت است بانک‌ها تمايلي براي همکاري با بانک‌هاي ايراني ندارند.

جيوواني گفت: اما در اين شرايط هم ما بانک هايي را پيدا کرده ايم که حاضر شده اند با بانک هاي ايراني وارد همکاري شوند و پول را از منشاء ايران دريافت کنند.

نظر شما