شناسهٔ خبر: 19583772 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

رئیس سابق دانشگاه الازهر:

رسانه قوی ترین سلاح است/داعش ۵ هزار پایگاه اینترنتی دارد

رئیس سابق دانشگاه الازهر اعلام کرد: بیش از پنج هزار پایگاه اینترنتی در اختیار داعش قرار دارد و این گروه تروریستی بهترین استفاده را از شبکه‌های اجتماعی می‌کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "شیخ ابراهیم الهدهد" از علمای اهل سنت مصر و رئیس سابق دانشگاه الازهر تأکید کرد که سلاح رسانه قوی‌ترین سلاح است و اگر این سلاح نبود آمریکا هیچگاه موفق نمی‌شد به عراق نفوذ کند.

وی با بیان اینکه، افراط‌گرایی در زمان رسول گرامی اسلام(ص) آغاز شد، اظهار داشت: فرد افراطی هیچگاه حاضر به برقراری گفت‌و‌گو با دیگران نیست؛ سرآغاز افراط‌ گرایی آن است که انسان بدون هیچگونه حقی در مورد دیگران اظهار نظر و قضاوت کند.

شیخ ابراهیم الهدهد افزود: داعش و سایر گروهک‌های تروریستی از جمله کسانی هستند که بهترین استفاده را از شبکه‌های اجتماعی انجام دادند؛  آنها علاوه بر توانایی در ارتباط‌ گیری با جوانان، نزدیک به پنج هزار خبرگزاری اینترنتی دارند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها اکنون با چالش بزرگی در مبارزه با تروریسم مواجه هستند؛ رسانه‌های غربی هنگامی که جنایت‌های تروریستی را به نام اسلام نوشتند، دچار اشتباه محاسباتی بزرگی شدند زیرا آنها تفاوت میان دین، متدین و افراد منسوب به اسلام را به درستی درک نکردند.
 
 

نظر شما