شناسهٔ خبر: 19583681 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

تاکید ائمه جمعه شهرستان‌های استان تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز:

آزادی بی‌قیدوشرط شیخ عیسی قاسم، خواست همه مسلمانان است / دولت باید کابینه جدید و جوانی را تشکیل دهد/ وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور محقق شود

ائمه جمعه شهرستان‌های استان تهران ضمن قدردانی از حماسه حضور ملت ایران در انتخابات اخیر با تاکید بر معرفی متخلفان انتخابات و محاکمه جدی آن‌ها عنوان کردند: وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور باید محقق شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از تهران نیوز ، آیین عبادی _ سیاسی و دشمن شکن نماز جمعه ظهر امروز در شهر تهران و تمام شهرستان‌های استان تهران با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد.

آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و ائمه جمعه شهرستان‌های استان تهران در خطبه‌های نماز جمعه پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان به تبیین مسائل روز پرداختند که در ادامه مشروح این سخنان را با هم می‌خوانیم:

 

تهران نیوز پایتخت خبری ایران

 

متخلفان انتخابات باید محاکمه و به مردم معرفی شوند

خطیب نماز جمعه تهران گفت: گزارشات تخلفات این دوره خیلی زیاد است که البته به اصل انتخابات ضربه وارد نمی‌کند اما مقصران تخلفات باید محاکمه و به مردم معرفی شوند.

آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران امروز (جمعه پنجم خرداد ماه) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به فرارسیدن ماه رمضان، گفت: روزه زمینه ساز تقوا است و بر گذشتگان هم واجب بوده است. یک تفاوت اساسی بین سبک زندگی دینی و دیگران است. در زندگی قرانی هم مدیریت جسم مطرح است و هم مدیریت جان.

وی افزود: در سبک زندگی قرانی هم "ربنا آتنا فی الدینا حسنه" مطرح است که مدیریت جسم است و هم "فی آلاخره" که مدیریت جان است. از برنامه‌هایی که برای مدیریت جان داریم، اردوی یک ماهه ماه رمضان است که اردوی انسان سازی است و عناصر ارزشمندی دارد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه ۴ عنصر اساسی در ماه رمضان قرار داده شده که هرکدام می‌تواند انسان را بسازد، گفت: عنصر اول روزه است. در حدیثی قدسی از قول خداوند نقل شده که "روزه مال من است و من هم جزای آن را می‌دهم" ۵ تفسیر برای این مطلب گفته شده یکی از آنها این است که همه عبادات یک جلوه بیرونی دارد. تنها عبادتی که مخفی است روزه است. دو نفر که کنار هم نشستند معلوم نیست که کدام یک روزه هستند. از این جهت است که روزه اختصاصی خدا است و خدا هم پاداش آن را می‌دهد.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: عنصر دوم ترک گناه است. اهل سیر و سلوک حرفی که دارند این است که هیچ ذکری و منشی برای سلوک الهی از ترک گناه بالاتر نیست. سیر و سلوک منهای این مسئله معنا ندارد. عنصر سوم تلاوت قرآن است که همه کتب آسمانی در ماه رمضان نازل شده است و معلوم است این ظرف زمانی ویژگی خاصی دارد و با قران خواندن انسان اوج و عروج پیدا می‌کند.

وی افزود: عنصر چهارم عنصر دعا در ماه رمضان است که در این میزبانی خداوند باید قدر این دعاها را بدانیم و با این مجموعه، ماه رمضان جان را جلا می‌دهد و می‌سازد.

آیت‌الله خاتمی در ادامه نماز جمعه با بیان اینکه بحرین زندان بزرگی برای شهروندان این کشور شده است و مدام سرکوب و جنایت می‌کنند، گفت: در یورش به محل سکونت شیخ عیسی قاسم ۶ شهید و دویست زخمی و دویست و هشتاد وشش نفر بازداشت شدند. اگر همه اینها را در یک کلمه خلاصه کنیم نامش "وحشی گری" است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به بی سابقه بودن چنین کارهای وحشیانه‌ای، اظهار داشت:  پس از ملاقات شاه بحرین با ترامپ این جنایت صورت گرفته است. حرف اول من خطاب به مردم عزیز  بحرین است که مقاومت شما در برابر این دیکتاتورها "جهاد فی سبیل الله: است. این هزینه ای است که در راه عزت و عظمت می‌پردازید.

وی افزود: قصه، قصه آیت‌الله عیسی قاسم نیست گرچه آن هم مهم است اما مسئله اصلی برخورد با اسلام ناب محمدی(ص) در بحرین است. حاکمان بحرین تجلی اسلام آمریکایی هستند. اینها بحرینی نیستند و اهل نجد حجاز هستند و به زور انگلستان بر گرده مردم سوار شدند و خوش‌خدمتی به آمریکا می‌کنند. سرنوشت شاه را پیش روی خودشان ببینند. شاه جنایتکار جنایت می‌کرد و با هر جنایتی به زوال خودش نزدیک‌تر می‌شد. زوال آل سعود و آل خلیفه خواهد رسید و به زباله دانی تاریخ خواهند پیوست.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به حمله دولت سعودی به عوامیه و منطقه الشرقیه عربستان، گفت: سه هفته متوالی است که دولت عربستان کشور خودش را می‌کوبد و به این منطقه موشک می‌زند و رئیس جمهور آمریکا به آنها خسته نباشید می‌گوید. سازمان‌های بین‌المللی چرا این جنایات را نمی‌بینند که پیش چشمانشان این همه انسان مورد هجمه قرار می‌گیرند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به برگزاری انتخابات گفت: حضور شکوهمند بیش از ۴۱ میلیونی و ۷۳ درصدی مایه مباهات نظام اسلامی است. در آمریکا و اروپا شرکت بین ۴۰ تا ۵۰ درصد است. این نامش مردم‌سالاری اسلامی است و به حاکمیت این مردم‌سالاری می‌بالیم و تک تک آراء، رای آری مجدد به نظام جمهوری اسلامی بود.

وی افزود: در تولید این حماسه مقام معظم رهبری نقش اول را داشتند و تشویق و حمایت کردند که همه پای صندوق آمدند و حماسه آفریده شد. از مراجع، فرهیختگان، ناظران و صدا و سیما و تأمین‌کنندگان امنیت صمیمانه تشکر می‌کنیم.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه انتخابات دو فضا دارد، گفت: یکی فضای قبل برگزاری و بعد از آن است. بعد از برگزاری مراسم انتخابات قانون نانوشته‌ این است که رقابت‌ها به رفاقت‌ها تبدیل می‌شود و حقیقت این است که انتخابات را با این مسئله بپذیریم که تسلسل کدورت‌ها معنا ندارد. اینکه رقیب و هوادارانش را بعد انتخابات فریبکار و تنش‌زا بنامند نه اجماع ملی شکل می‌گیرد و نه وحدت. فضای رقابت تمام شد و اینکه بعد انتخابات افرادی با ادبیات رقابتی صحبت کنند وحدت‌شکن و ضد اجماع ملی است.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: این مناظره‌های زنده از برکات نظام بود و باید تشکر جدی از صدا و سیما داشت. انتظار این بود در مناظره‌ها ادب و اخلاق و حرمت نظام حفظ شود اما با کمال تلخی این کار نشد و این رنجش الان فایده ندارد و برای انتخابات بعدی باید لحاظ شود. برخی کاندیداها طوری حرف زدند که اگر یک اپوزیسیون می‌آمد همینطور حرف می‌زد که موجب جری شدن دشمن شد.

وی افزود: در هر انتخاباتی ما تخلف کم و بیش داشتیم. یکی تخلفات گسترده که اساسی است و کل انتخابات را زیر سوال می‌برد و ما تخلف این چنینی تاکنون نداشتیم. دوم تخلفاتی که اساس انتخابات را زیر سوال نمی‌برد اما دستگاه قضایی باید برخورد کند. گزارشات تخلفات این دوره خیلی زیاد است که البته به اصل انتخابات ضربه وارد نمی‌کند.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: یک مسئولی می‌گوید ۴ میلیون و دیگری می‌گوید ۳ میلیون نفر نتوانستند رای دهند. در برخی حوزه‌ها تعرفه نرسیده است و باید بررسی شود. شورای نگهبان حق‌الناس را رعایت کند که چرا این حق تضییع شده و مقصران تخلفات باید محاکمه و به مردم معرفی شوند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه مراحل انتخابات طی و بررسی می‌شود و تنفیذ صورت می‌گیرد، گفت: بعد از این رئیس‌جمهور، رئیس‌جمهور مشروع و قانونی است و همه باید وی را کمک کنند. حرمت رقبا را باید نگاه داشت، همانطور که رقبا حرمت و مشروعیت منتخب مردم را نگه می‌دارند. منتخب محترم نباید رقبا را دست‌کم بگیرد. ۱۶ میلیون رای حجم کمی نیستند و به این مجموعه تندرو گفتن مناسب نیست. در کشور اسلامی زندگی می‌کنیم و رئیس جمهور منتخب باید حرمت کسانی که به وی رای ندادند نگه دارد و اینگونه وحدت ملی حفظ می‌شود.

وی با اشاره به سفر ترامپ به منطقه و اظهارات ضد ایرانی رئیس جمهور آمریکا،گفت: ترامپ در این سفر همه اوصاف آمریکا را درباره ایران گفت. آمریکا است که تروریسم صادر می‌کند و قتل‌عام دارد. البته دو حرف درستی گفت. یکی اینکه ایرانی‌ها معتقدند اسرائیل باید نابود شود. مرگ بر اسرائیل مبنای امام خمینی بود. حرف درست دیگرش این است که ایرانی‌ها می‌گویند مرگ بر آمریکا و این هم درست است. ما به سیاست‌های جنایتکارانه دولتمردان آمریکا مرگ می‌گوییم و کمترین مجازات شما فریاد "مرگ بر آمریکا" است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه ترامپ ناتوی عربی را استارت زد، گفت: البته برخی از کشورهای عربی مخالفت کردند و این ناتو، ناتوی نوکران آمریکاست نه ناتوی عربی. ۳۸ سال است که این ناتو شکل گرفته و کاری نتوانسته بکند. من به حکام وابسته به آمریکا می‌گویم که این کارها به زیان شما است. ایرانِ قدرتمند، دست به ماشه است و اگر خطا کنید کشورهایتان زیرو رو می‌شود. سرنوشت صدام در انتظار شما است و با ریسمان پوسیده آمریکا ته چاه نروید.

 خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به جنایات اخیر داعش در منچستر، گفت: داعش داروهای شیمیایی و تسلیحات شیمیایی را بر روی زندانیان موصل آزمایش می‌کند و در جنایت رکورد زدند. ما ترور را در همه جای دنیا محکوم می‌کنیم ولی داعش پروران را با صدای بلندتری محکوم می‌کنیم. مردم انگلستان هم داعش را محکوم کنند و هم دولتمردان خودشان را که داعش را پرورش دادند.

 

تهران نیوز

 

دولت باید کابینه جدید و جوانی را تشکیل دهد/ وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور محقق شود

امام جمعه رباط کریم گفت: باید یک کابینه جوان انتخاب شود که شور و نشاط جوانی داشته باشد تا توانمندی بیش‌تری داشته باشند و امیدواریم که تمامی این وعده‌ها که داده شد عملی شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی رباط نیوز ، حجت الاسلام حسینعلی محمدی‌نژاد، امام جمعه رباط کریم در آیین عبادی سیاسی روز جمعه این شهر، با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: این ماه ماهی  است که از تمامی ماه ها پر فظیلت تر است، شب های این ماه هم از تمامی شب ها برتر است و تمام ساعت های آن بسیار نیکو و مبارک است.

وی افزود: سعی کنید در این ماه قرآن بخوانید، عبادت کنید، تمام روزه این نیست که آب و غذا نخورید بلکه باید به یاد قیامت باشید، به نیازمندان کمک کنید و صله رحم را به جا آورید، در این ماه باید زبان اتان را حفظ کنید و از نامحرمات دوری کنید.

امام جمعه رباط کریم با اشاره به دستگیری شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، چنین عملی را مخالف آزادی دانست و گفت: ایشان مگر چه کردند که امریکا و اسراییل با توسل به زور به دولت بحرین، این پیرمرد را دستگیر کردند، ایشان کسی است که در مقابله با صهیونیست جهانی ایشان خاموش نماند، ما باید پشت عالمان دینی امان باشیم، امروز این مراجع بزرگ ایستادگی کرده اند و رئیس جمهور امریکا هر کاری می کند تا در مقابل ایران ایستادگی کند .

وی در بخش دیگری از سخنانش، از تمام دست اندرکاران برگزاری انتخابات قدردانی کرد و گفت: از بسیج و سپاه پاسداران و نیروی انتظامی که حفظ امنیت این انتخابات را بر عهده داشتند و از تمامی عوامل اجرایی و نظارتی ولی باید تشکر واقعی را از مردم کرد که با حضور حد اکثری مشت محکمی به دشمنان زدند.

حجت الاسلام محمدی نژاد ضمن توصیه ای به رییس جمهور خواستار توجه جدی ایشان به کابینه جدید شد و خاطرنشان کرد: باید یک کابینه جوان انتخاب شود که شور و نشاط جوانی داشته باشد تا توانمندی بیش تری داشته باشند و امیدواریم که تمامی این وعده ها که داده شد باید عملی شود.

امام جمعه رباط کریم تأکید کرد: رییس جمهور باید در خصوص وعده های رفع بیکاری،سبد غذایی به مردم،سهام عدالت و برخورد جدی با کالای قاچاق اقدام جدی کند و درصدد حل مشکلات مردم برآید.

 

تهران نیوز

 

آزادی بی‌قیدوشرط شیخ عیسی قاسم، خواست همه مسلمانان است/ از مسئولان قضایی می‌خواهیم با حرمت‌‌شکنی روزه‌خواری برخورد کنند

امام‌جمعه دماوند با اشاره به ماجراهای اخیر بحرین، گفت: آزادی شیخ عیسی قاسم، درخواست بی‌قیدوشرط مسلمانان است که با چراغ سبز آمریکا توسط شیخ‌های صهیونیست خو انجام‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری تارود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه شهر دماوند که در مسجد جامع عتیق این شهر با حضور مردم دیار دارالمؤمنین برگزار شد، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: به لطف خدا آمار بالایی از مشارکت در انتخابات اخیر ثبت شد و اکنون فصل همدلی و اتحاد فرارسیده است.

وی افزود: برای حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر روحانی آرزوی موفقیت می‌کنیم و ان‌شاءالله رسیدگی به محرومان، برخورد با فساد که امکان دارد خود را به دولت نزدیک کرده باشند را آغاز کنند.

امام‌جمعه دماوند با اشاره به حدیث پیامبر که مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: بدقولی و عهدشکنی‌های استکبار را نباید از یاد ببریم و تلاش کنیم با تلاش بر روی ظرفیت‌های داخلی کشور، اقتصاد را پویا کنیم.

فتاح دماوندی با اشاره به حوادث اخیر بحرین تصریح کرد: سفر ترامپ این دستاورد را داشت که شیوخ صهیونیست خو جوانان شیعه بحرین را به خاک و خون کشیدند و به حریم علمای شیعه را از بین بردند و امروز خواست همه ملت‌های مسلمان این است که آیت‌الله شیخ عیسی قاسم بی‌قیدوشرط آزاد گردد.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در جمع هنرمندان بیان کرد: تصویب بی‌سروصدا و عجیب سند ۳۰-۲۰ از دیگر موارد مطرح‌شده در سخنان ایشان بود که باید موردبررسی قرار بگیرد.

امام‌جمعه دماوند با تأکید بر لزوم حفظ حرمت ماه رمضان، گفت: ضمن اینکه مردم بایستی حفظ حرمت کنند، از مسئولان قضایی می‌خواهیم با روزه‌خواری عامدانه و حرمت شکنانه برخورد کنند.

 

تهران نیوز پایتخت خبری ایران

 

انتقاد امام جمعه اسلامشهر از دخالت در آرای مردم / هزینه‌های تبلیغات کاندیداها اسراف و تبذیر بود

امام جمعه اسلامشهر گفت: مگر مقام معظم رهبری چند بار نفرمودند که انتخابات حق الناس و یک رای هم حق الناس است چرا در آرای مردم دخالت شود؟ چرا باید صندوق ها جابجا شود؟ چرا باید به مردم خیانت کنیم ؟

به گزارش اسلامشهر خبر ، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نوروزی در خطبه های نماز جمعه اسلامشهر گفت:پیامبر اکرم امیر مومنان علی (ع) را سه مرتبه به اقامه نماز شب و همچنین توجه ویژه به نماز ظهر  توصیه کردند، نماز های یومیه اهمیت دارد اما نماز ظهر اهمیت ویژه ای دارد.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) ما را به سه چیز مهم توصیه می کنند و آن سه چیز: روزه، نماز و زکات و صدقه است، زکات، مال را فراوان می کند و به آن برکت می دهد و مانند قلعه مال انسان را نگه می دارد.

امام جمعه اسلامشهر اعلام کرد: بر اساس روایاتی که شیعه و سنی نقل کرده اند در قرآن کریم در سوره بیینه خداوند علی (ع) را به عنوان خیر البریه(بهترین مردم) معرفی می کند چقدر خوب است که شیعیان علی (ع) در سبک زندگی ، زبان، عمل و تمامی زوایای زندگی از آن حضرت تبعیت کنند.

وی ضمن توصیه به تقوا خاطر نشان کرد: پیامبر می فرمایند بهترین مرم کسی است که بهترین قاری و عمل کننده به قرآن باشد ، دین شناس باشد و حلال و حرام را بشناسد ، بیشتر به امور نیک امر کند و از گناهان باز دارد و بیشتر صله رحم کند .

نماینده ولی فقیه در اسلامشهر با اشاره به حدیثی از پیامبر در مورد بدترین مردم گفت: بدترین مردم کسی است که عمر طولانی داشته باشد اما عملش بد باشد ، انسان بدعمل هر چه عمرش طولانی شود پرونده اش سنگین تر می شود و در حدیث دیگری می فرمایند بدترین مردم کسی است که آخرت خود را به دنیا بفروشد و از این بدتر کسی که آخرتش را به دنیای دیگران بفروشد.

وی با انتقاد از هزینه های تبلیغات برخی کاندیداهای شورای اسلامشهر افزود: در انتخابات شورای شهر اسلامشهر اگر این اسراف ها و هزینه های تبلیغات را جمع می کردید چندین نفر را صاحب خانه می کرد؟ وسیله ازدواج چندین پسر عذب را فراهم می کرد؟ چندین نفر بدهکار را از زندان نجات می داد؟ چرا خدا را فراموش کردید ؟

خطیب نماز جمعه اسلامشهر ادامه داد:این اسراف هم نیست اسراف مقداری پایینتر است این ها تبذیر است تبذیر یعنی ریخت و پاش و مال را در جای خود مصرف نکردن. خداوند در قرآن می فرماید پیامبر از مال و ثروت خود ریخت و پاش نکن چرا که تبذیرکنندگان برادران شیاطین هستند.

حجت الاسلام نوروزی تصریح کرد:مگر مقام معظم رهبری چند بار نفرمودند که انتخابات و یک رای هم حق الناس است چرا در آرای مردم دخالت شود؟ چرا باید صندوق ها جابجا شود؟ چرا باید به مردم خیانت کنیم ؟

 

تهران نیوز

 

میزان مشارکت در انتخابات پردیس بیش از متوسط کشوری بود

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: میزان مشارکت در انتخابات مردم پردیس بیشتر از متوسط کشوری بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پردیس خبر، حجت الاسلام و المسلمین حسین توسلی در خطبه های نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور مردم ولایت مدار در مصلی نماز جمعه شهرستان پردیس برگزار شد، بعد از دعوت و توصیه خود و همگان به تقوای الهی گفت: مقام معظم رهبری بخشی را به نام ستاد استهلال در دفتر خود دایر کرده که در آغاز و پایان ماه مبارک رمضان در سطح کشور فعال می شود.

وی ادامه داد: فردا به نیت روزه قضا روزه بگیرید، در این صورت چه از سوی دفتر مقام معظم رهبری و یا از سوی مراجع دیگر به صورت رسمی اعلام شد که روز اول ماه مبارک رمضان است روزه شما صحیح می باشد.

امام جمعه پردیس تصریح کرد: نه تنها فردا، بلکه هر زمان مشخص شود فردا روز اول ماه مبارک رمضان است روزه شما صحیح بوده و نیت تان تغییر پیدا می کند.

وی ضمن تجلیل و تقدیر از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس فرا رسیدن سالگرد آزادسازی خرمشهر را گرامی داشت.

امام جمعه پردیس بیان کرد: دست ما در دوران دفاع مقدس و اشغال خرمشهر خالی بود.

توسلی گفت: سران ارتش در آن روزگار فرار کرده و یا اعدام شده بودند سپاه هم به تازگی تاسیس شده بود.

وی اضافه کرد: در عملیات آزادسازی خرمشهر بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر از خاک کشورمان آزاد شد.

امام جمعه پردیس بیان داشت: زمانی که رزمندگان می‌خواستند مشغول برگزاری جشن آزادسازی خرمشهر بشوند، حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) فرمود: خرمشهر را خدا آزاد کرد.

توسلی توضیح داد: دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در بیست و نهم اردیبهشت ماه بسیار باشکوه، اقتدار و عزت برگزار شد.

وی تاکید کرد: ۴ مولفه اصلی انتخابات که مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت است در این دوره انتخابات رعایت و به سرانجام رسید.

امام جمعه پردیس گفت: در کل کشور ۷۳ درصد از کسانی که حائز شرایط بودند در انتخابات شرکت کردند، البته میزان مشارکت در شهرستان پردیس بیش از این مقدار بود.

توسلی تصریح کرد: در کنار چنین مسائل گسترده ای همیشه ضعف و نقص هایی وجود دارد که در مقابل عظمت کار اشاره به آنها صحیح نیست.

وی سفر ترامپ به عربستان و سپس اسرائیل را نمایش فریب خواند.

امام جمعه پردیس گفت: اهداف ترامپ از این صفحه ایجاد ائتلاف رسمی غربی، عربی، عبری علیه ایران، نجات اقتصاد امریکا، مقابله با انصارالله در یمن و پیگیری صلح فلسطین با رژیم صهیونیستی بود.

 

تهران نیوز پایتخت خبری ایران

 

ملاک و محور رئیس جمهور و کابینه باید تفکر قرآن وعترت باشد/ شورای نگهبان باید با متخلفان برخورد کند

امام جمعه قرچک گفت: ملاک، محور و میزان فکر رئیس جمهور و کابینه باید تفکر قرآن و عترت، امام و شهداء منویات رهبر معظم انقلاب وخواسته پاکان و صالحان و مومنان این کشور باشد نه کسانی که بویی از اسلام و انقلاب نبرده‌اند. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قرچک آنلاین ؛ حجت الاسلام و المسلمین حجت الله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در خطبه های  نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: از نشانه های متقین حقیقی ودل  ها پاک شعائر الهی را بزرگ شمارند، ماه قرآن است، همه ناراحتی ها را قرآن شفا و شبهات را قرآن جواب می دهد و جامعه سالم وناسالم را قرآن معرفی می کند.

وی گفت: در جامعه اسلامی اتحاد وهمبستگی باید برای کارهای نیک وخداپسندانه و برای پرهیز کاری باشد.

اسماعیلی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، بیان کرد: در انتخابات پیروز میدان ملت ایران اسلامی ونظام اسلامی بوده است، خدا را شاکر باشید واکنون به اتحاد واتفاق عمومی بیاندیشید، تا دشمن مأیوس شود.

وی افزود: رئیس جمهور منتخب و کابینه اش با انگیزه و تلاش زیاد برای بر طرف کردن مشکلات کشور در پیش گیرند ولحظه ای از خط مستقیم غفلت نکنن، حفظ عزت ملی ورعایت حکمت در ارتباطات جهانی از جمله اولویتهای مدیریت انقلاب واسلامی است، همگان را به تقوا وانجام وظیفه الهی وپایبندی به مسیر انقلاب که میراث ارزشمند امام عزیز وشهدای گرانمایه است دعوت می کنم.

امام جمعه شهرستان قرچک تاکید کرد: رئیس جمهور محترم باید بپذیرد که رئیس جمهور ایرانی است که انقلاب اسلامی صورت گرفته است، انقلاب برای پیاده کردن اسلام ناب رواج و رونق ارزشها اسلامی که هدف رسیدن به استقلال وعزت وآزادی دینی بوده است.

وی تصریح کرد: با ظلم، فساد، بی بندوبار، بی عفتی، تبعیض، سلطه پذیری، ذلت، اشرافی و شهوترانی مبارزه شده است و در این مبارزه صدها هزار خون شهید که پاک ترین وشریف ترین انسانهای این ملت بودند پای این درخت ریخته شد.

اسماعیلی گفت: ملاک، محور و میزان فکر رئیس جمهور وکابینه باید تفکر قرآن وعترت، امام وشهداء  منویات رهبرمعظم وخواسته پاکان وصالحان ومومنان این کشور باشد نه کسانی که بویی از اسلام وانقلاب نبرده اند.

وی افزود: بنیان فکری وفرهنگی دولت اسلامی باید معنویت وشرافت انسانی باشد نه لهو ولهب و رفتارهای مبتذل غربی؛ باید به نظر صاحبان اصلی انقلاب احترام گذاشته شود ، کسانی که خون دادند، اعضاء دادند، آبرو گذاشتند، فقر ومحرومیت را تحمل کردند، جوانانی که با ایمان، اخلاص، غیرت دینی وانقلابی دشمنان را به زانو در آوردند با دارنده اصلی تهاجم دشمن قسم خورده این جوانان برومند، بسیجی، رزمنده ومدافعان حرم هستند.

رئیس شوارای فرهنگ عمومی بیان کرد: قریب به ۲۰ میلیون انسان های موثر، مفید وحاضر در میدان، خواهان تغییر سیاست و مدیریت کشور بودند، باید به این خواسته های بحق توجه شود .

وی ضمن تشکر از شورای نگهبان، تاکید کرد: مجدانه خواهانیم با متخلفین که بدون شک از ظالمین وخائنین به ملت هستند شدیداً برخورد شود، ما امت ایران اسلامی و ولایت فقیه برای همیشه بیداریم واز مواضع نظام اسلامی محکم حمایت می کنیم و توقع داریم سیاست خارجی ما نسبت به ظلم وجنایت بی پروا آل سعود وآل خلیفه در بحرین و یمن ساکت نبوده ودفاع کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ننگ بر تفاله باقیمانده آل ابوسفیان که آشکارا ذلیل استکبار شدند و مردم مسلمان و مومن کشور شان  را اینگونه ظلم و جنایت از منظر همه بشریت بویژه مسلمین جهان وحزب الله محکوم است.

 

تهران نیوز پایتخت خبری ایران

 

حذف فرهنگ ایثار و شهادت از کتاب‌های درسی، کمال بی‌انصافی است

امام جمعه شهرری گفت: کمال بی‌انصافی است که مباحث ایثار، شهادت و فداکاری را از کتابهای درسی حذف کنند. مبادا فرهنگ ایثار و شهادت در کشورمان به فراموشی سپرده شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب ری، حجت الاسلام و المسلمین سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته که با حضور پرشور مردم خداجوی ری در مصلی بزرگ حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی، پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان را تبریک گفت.

حجت‌الاسلام شاهچراغی افزود: از ظرفیتهای این ماه مبارک، نزول قرآن، لیله القدر و وجوب روزه است.

وی با بیان اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای ارتباط با خداست، گفت: از نمازهای مستحبی، دعا کردن و استغفار در این ماه غافل نشوید و همچنین فقرا، مستمندان و یتیمان را فراموش نکنید و صدقه بدهید.

امام جمعه شهرری تصریح کرد: روزه فقط نخوردن و نیاشامیدن نیست، اگر اخلاق خود را نیکو کنید و با دیگران خوش رفتاری کنید در روز قیامت از پل صراط به راحتی عبور خواهید کرد.

شاهچراغی با بیان اینکه اسلام و امنیت به آسانی بدست نیامده، گفت: وظیفه پدر و مادرها است که ایثارگری های جنگ را به فرزندان خود نقل کنند و آنها را با فرهنگ جهاد آشنا کنند.

وی اظهار داشت: کمال بی انصافی است که مباحث ایثار، شهادت و فداکاری را از کتابهای درسی حذف کنند. مبادا فرهنگ ایثار و شهادت در کشورمان به فراموشی سپرده شود. بیدار باشید.

امام جمعه شهرری در ادامه بیان کرد: حکومت آل خلیفه که با زور انگلیسی‌ها به قدرت رسید و با حمایت مستکبران در حال ظلم و ستم به مردم مظلوم شیعه است، اما حکومت آل خلیفه که قدرتی پوشالی است، باید از شاه ایران عبرت بگیرد.

شاهچراغی با اشاره به سفر ترامپ به عربستان، گفت: نخستین هدف سفر رییس جمهور آمریکا به منطقه، به یغما بردن ثروت باد آورده عربستان بود و مزحک ترین هدفش معرفی عربستان به عنوان مرکز مبارزه با تروریسم و تشکیل ناتوی عربی علیه ایران هدف بعدی این سفر بود.

 

تهران نیوز

خریداران رأی خائن به مردم و مملکت هستند و رأی آنان کثیف است/ برخی‌ها می‌خواهند مردم را در مقابل شورای نگهبان قرار دهند / سند ۲۰۳۰ دور زدن مردم، رهبری و شورای انقلاب فرهنگی بود

امام جمعه شهریار گفت: منطق ما شورای نگهبان است و ما مطیع رهبریم و اردوکشی خیابانی نمی‌کنیم، اما بعضی ها سعی در قراردادن مردم در مقابل شورای نگهبان دارند تا اعتراضها زیاد شده و مردم ناراضی شوند، اما آنان این آرزو را به گور خواهند برد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی راه مبین، حجت الاسلام و المسلمین موسی سالمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز وحدت بخش و عبادی سیاسی جمعه که با حضور پر شور ملت مومن و اقشار مختلف مردم شهریار در مصلای امام خمینی این شهر برگزار شد، ضمن اشاره سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر و پیش رو بودن ماه مبارک رمضان گفت: امسال برگزاری حماسه سوم خرداد در حاشیه انتخابات قرار گرفت و کمرنگ تر شد و از طرفی در سال گذشته جشنها در ایام ماه مبارک رمضان در فرهنگسراها زیاد بود که این موضوع مردم را از مساجد دور می‌کند، تلویزیون در پخش فیلمها و سریالها دقت کرده و مردم را از مساجد جدا نکند.

امام جمعه شهریار افزود: در روزهای اخیر سفر رئیس جمهور آمریکا را به عربستان شاهد بودیم و این سفر برنامه ای جز ایران هراسی نیست بطوریکه آمریکایی ها میخواهند با ترساندن اعراب و سعودیها، ایران و شیعیان را خطر بزرگی برای آنها نشان داده و برای فروش تسلیحات خود سعودیها را تشویق به جنگ کنند.

وی گفت: ترامپ پیش تر گفته بود که سعودیها مثل گاوی هستند که مملو از دلار و طلا هستند و باید آنان را دوشید و بعد سر آن را برید و از وقتی که ترامپ به عربستان آمد ، آل خلیفه چراغ سبز خود را برای دستگیری آیت الله شیخ عیسی قاسم دریافت کرده و چندین نفر نیز در اطراف منزل شیخ عیسی قاسم به شهادت رسیدند.

امام جمعه شهریار با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره انتخابات گفت: انتخابات ریاست جمهوری و شوراها یکی از پرتنش ترین و پراعتراض‌ترین انتخابات بود و تا صحبت از انتخابات امسال می‌شود همه ذهنشان معطوف به حجم گسترده‌ای از تخلفات در انتخابات می‌شود. آیا مقصر در این تخلفات غیر از برگزار کنندگان انتخابات‌اند؟ چطور قبلأ اعلام می‌کردند که همه تمهیدات اندیشیده شده، این چه تمهیداتی است که ساعت ۱۱ صبح در کل کشور ندا بلند شد که تعرفه نداریم و حتی دفتر مقام معظم رهبری ندای مردم را به گوش آقایان رساندند و اینها را چه کسی جواب می‌دهد.

وی گفت: خرید رأی در انتخابات شوراها نیز متأسفانه امسال فرهنگ شده و اگر کاندیدایی رأی نمی‌خرید به او می‌گفتند بی کلاس، البته خیلی ها هم سالم شرکت کردند اما اون تعداد رأی که بوسیله خریدن به دست آمده چه انتخاب شده باشند چه انتخاب نشده باشند به خدا قسم کثیف است.

سالمی گفت: این رفتارها خیانت به مردم است و این شیوه رأی، هم خریداران رأی هم کمک کنندگان به خرید خائن هستند و این رأی، رأی کثیف است. آنهایی که زمینه را برای حضور میلیونها نفر فراهم نکردند خائن‌اند به مملکت و مردم و نظام، شما که می‌گویید مردم سنگ تمام گذاشتند، شما نگذاشتید مردم به پای صندوقها بیایند، تعرفه ندادید، مهر نکردید و در بعضی جاها ، فرمانداران و استانداران بازداشت شده‌اند و در همین استان تهران روز انتخابات می‌گفتند ۱۲۰ نفر بازداشت شده‌اند.

وی اظهار داشت: چرا تعرفه را زود به دست مردم نرساندید تا مردم اجتماع نکنند و ساعت ۱۲ شب بگید دیگر قانون اجازه اخذ رأی نمی‌دهد، چطور اینجا مرد قانون شدید، هیچ انتخاباتی در طول انقلاب اینطور برگزار نشد.

سالمی گفت: جاهایی که می‌دانستند رأی رقیب بالا بوده تعرفه کافی رسانده نشده و در بعضی روستاها شناسنامه مردم را گرفته‌اند و گفتند خودمان مینویسیم شما زحمت نکشید، چرا در روستاها که طبق اعلام قبلی ۱۷ میلیون میتوانستند رأی بدهند آمار ۱۰ میلیونی اعلام شده؟ در صورتیکه آمار شرکت در روستاها ۹۰ درصد است.

امام جمعه شهریار گفت: منطق ما شورای نگهبان است و ما مطیع رهبریم و اردوکشی خیابانی نمی‌کنیم، اما بعضی ها سعی در قراردادن مردم در مقابل شورای نگهبان دارند تا اعتراضها زیاد شده و مردم ناراضی شوند، اما آنان این آرزو را به گور خواهند برد.

وی بیان داشت: با مطرح کردن سند ۲۰۳۰ سعی در انحراف افکار عمومی داشته و طلاب و روحانیون را متهم به توهین کردن به معلمین و دانش آموزان می‌‎کنند، نخیر ما معلمین و دانش آموزان را دوست داریم اما شما با امضای سند ۲۰۳۰ ، رهبری، شورای انقلاب فرهنگی و مردم را دور زدید، اینها خیانت است و شما اگر ادعا می‌کنید مطیع رهبری هستید، حضرت آقا شدیدأ با این سند مخالفت کرده و فریاد رهبری بی مورد نیست، مراجع نیز اعتراض کرده و موضع گرفتند اما آقایان می‌گویند ما در این چهار سال سند ۲۰۳۰ را اجرا خواهیم کرد، اینکار شما ایستادن در مقابل رهبری است.

امام جمعه شهریار اظهار داشت: مقام معظم رهبری بارها فرمودند فتنه و سران فتنه خط قرمز نظام است، اما آن آقا در تلویزیون بارها اسم یکی از سران فتنه را آورده و ضد ولی فقیه سخن می‌گویند.

وی گفت: آقایان هی دم از آزادی میزنند، کدام آزادی؟ آزادی‌که استقلال کشور در مقابل بیگانگان باشد را ما هم قبول داریم اما چرا شما وقتی می‌گویید زنده باد آزادی متدینین شاد نمی‌شود و کف و سوتش برای یک عده دیگر است؟ اگر منظور شما آزادی در مقابل انتقاد است ما هم قبول داریم، اما تا به شما انتقاد کردند گفتید بیسواد، بی شناسنامه، بی هویت، برو به جهنم و غیره، شما مردم را آزاد گذاشتید آزادانه انتقاد کنند؟ آمدید ستاد رقیب را مسخره کرده و به امام رضا توهین کردید و میگویید بزارید امام رضا برای مردم بماند آیا شما از دولت و امکانات دولت سوء استفاده نکردید ؟

سالمی در پایان گفت: هر تصمیمی که شورای نگهبان اتخاذ کند بروی چشم گزاشته و قبول میکنیم و امیدواریم شورای نگهبان مثل همیشه به تخلفات با جدیت رسیدگی کند.

 

تهران نیوز ، شهر قدس

تفکر ضداسلامی آل‌سعود و صهیونیست‌ها ره به جایی نمی‌برد / رئیس جمهور به وعده‌های خود عمل کند

امام جمعه شهر قدس گفت: دستگیری شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین و از علمای برجسته جهان اسلام، به شدت محکوم میشود و این اقدام آل سعود و صهیونیست ها که دشمنی اصلی شان با تفکر بیداری اسلامی است ره به جایی نخواهد برد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل قدس خبر ، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالقاسم میر احمدی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قدس که با حضور پرشور نمازگزاران برگزار شد اظهار کرد: خودم و همه شما را  به رعایت تقوا الهی دعوت میکنم چرا که تقوا تنها ملاک انسان در پیشگاه حق تعالی است.

وی در ادامه با اشاره به پایان ماه مبارک شعبان که سرشار از برکات خداوند بود و ضمن تبریک آغاز ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خداوند است و چه شایسته است که در این ماه عزیز، که درب های رحمت الهی به روی مردم و مومنین گشوده می شود، از لحظه لحظه ی این میهمانی بزرگ و برکات آن بهره مند شویم و گذرا از نعمات این ماه مبارک غافل نگردیم.

میراحمدی افزود: بسیار نیکوست که در ماه مبارک رمضان، انس با قرآن، تقوای الهی، استغفار از گناهان و ارتبا با خدا در همه ی ما افزایش یابد و کمک کردن و گرفتن دست نیازمندان را نیز از یاد نبریم تا مبادا شرمنده برادران و خواهران ایمانی خویش شویم.

وی اضافه کرد: ایام ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای ترک محرمات و عادت های بدی همچون اسراف کردن نیز می باشد و نباید روزه گرفتن ها بهانه ای برای اسراف در ساعات پس از مغرب باشد و قدردان نعمات خداوند باشیم .

حجت الاسلام و المسلمین میر احمدی با اشاره به گذشتن از دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و حماسه بزرگ ملت در این دوره انتخابات خاطر نشان کرد:مشارکت عظیم و گسترده مردم شریف جمهوری اسلامی ایران و خصوصا جوانان این سرزمین در این دوره از انتخابات و آفرینش حماسه بزرگ ملت توسط این مردم، بار دیگر مشت محکمی به دهان مستکبران و رژیم صهیونیستی و آمریکا و تمامی دشمنان این مرز و بوم زد و همچنین نشانه ی بارز میثاق دوباره مردم با ولایت بود.

امام جمعه شهرستان قدس در نماز عبادی سیاسی این هفته عنوان کرد: یکی از مسائلی که پس از انتخابات بسیار جلوه گر شد و زحمات زیادی را به دوش مسئولان نظافت شهری و زحمت کشان این عرصه نهاد، پاکسازی تبلیغات انتخابات بود که د رحجم بسیار وسیعی شهر را آلوده کرده بود و پاکسازی آن از چهره شهر نیز زمان زیادی را نیازمند است.

وی همچنین از دست اندکاران انتخابات فعلی اعم از ستاد های اجرائی و نیروهای نظامی و انتظامی که وظیفه ی تامین امنیت انتخابات را به عهده داشتند تشکر کرد و در خصوص منتخب این دوره ریاست جمهوری اعلام کرد: اراده ی ملت بر انتخاب مجدد رئیس جمهور دوره ی یازدهم برای دوره دوازدهم موجب شد و همگی ما باید به این عزم ملی و ارای ملت احترام گذاشته و از این به بعد فرای حوزه رقابت ها، ضمن همدلی برای ساختن ایرانی آباد از رئیس جمهور این دوره مطالبه ی عمل به وعده هایش را داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین میراحمدی در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان قدس با اشاره به دستگیری شیخ عیسی قاسم، متذکر شد: دستگیری شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین و از علمای برجسته جهان اسلام، به شدت محکوم میشود و این اقدام آل سعود و صهیونیست ها که دشمنی اصلی شان با تفکر بیداری اسلامی است ره به جایی نخواهد برد.

 

باقرشهر ، تهران نیوز

مشارکت ۴۲ میلیونی ملت ایران نماد بارز مردم‌سالاری دینی در انقلاب اسلامی است 

امام جمعه باقرشهر با اشاره به مشارکت پرشور مردم ایران در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: شرکت ۴۲ ملیون نفر در انتخابات نماد بارز دموکراسی در جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی باقرشهر نیوز، آیت اله سید احمد موسوی خطیب جمعه بخش کهریزک پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا یکی از مطالبات الهی از انسان است و خداوند در آیات مختلف قرآن کریم، از ما تقوا می خواهد.

آیت اله سید احمد موسوی با اشاره به آخرین روز ماه شعبان و قرار گرفتن در آستاه ماه مبارک رمضان گفت :ما در ماه مبارک رمضان وظایفی داریم تا در ماه مبارک رمضان اعمال نیک و پسندیده انجام دهیم،بهترآن است که ما وضایف خود را از زبان پیامبربزرگوار اسلام بشنویم ،در آخرین جمعه ماه شعبان پیامبربزرگوار اسلام در یکی از خطبه ها فرمودند: رسول خدا در ابتدا شهرالله را یعنی ماه مبارک رمضان را توصیف کرده است که ماه رمضان پر از برکت پروردگار ،رحمت پروردگارو از مغفرت پروردگار که باید ما استفاده کنیم از ماه مبارک رمضان.

وی با تاکید بر اینکه تقوا انجام واجبات و ترک محرمات است، گفت: خداوند فرایند تقوا را در اختیار بشریت قرار داده است و به بیان دیگر شیوه ها و ابزاری که ما می توانیم به وسیله آن ها تقوا را حاصل نموده و یک محصول با ارزش بدست آوریم را در اختیار ما قرار داده است.

وی افزود : ما باید ماه مبارک رمضان را درک کنیم و در ادامه فرمود :(هو شهرودویتم فیهه الی ضیافت الله )ماه رمضان ماهی است که شما دعوت شدید به مهمانی خدا ،نفسهایتان در این ماه ثواب صبهان الله است،خوابتان عبادت و عمل تان در این ماه مورد قبول خداوند است و در ادامه فرمود : از خداوند بخواهید شمارا موفق کند به روزه داری و تلاوت قرآن.به مردم کمک کنید به پدرانتان مادرنتان نیکی کنید و به بزرگان فامیل و قبلیه احترام بگذارید که این امر مورد قبول خداوند است.

وی افزود: یکی از همان فرایندها، روزه داری است و حلول ماه مبارک رمضان را به همه مومنان و اهل ایمان تبریک عرض می نمایم و از خداوند تعالی برای همه شما عزیزان درخواست توفیق دارم و انشالله نهایت بهره را از ماه مبارک رمضان داشته باشید.

امام جمعه باقرشهر در ادامه نکاتی را پیرامون عظمت ماه مبارک رمضان گفت و اظهار داشت: ماه رمضان، شهر الله است و ماه ضیافت الهی است که همگی به مهمانی خدا دعوت شده ایم.

سید احمد موسوی ادامه داد: ماه رمضان برترین ماه در نزد خداوند است که نزول قرآن نیز در همین ماه انجام شده و امام باقر(ع) از آن به عنوان ماه بهار قرآن تعبیر نموده است.

وی افزود: باید در مساجد و حسینیه ها و هیئت های مذهبی، جزء خوانی و تلاوت قرآن را به راه بیندازیم و دلمان را نورانی کنیم؛ این کتاب آسمانی خیلی با ارزش و ارزشمند است و هرچه می توانیم باید تلاش کنیم تا  عظمت قرآن بیشتر دسترسی پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: این ماه یک فرصت بزرگ الهی است که خداوند در اختیار ما قرار داده و باید قدر و بهره لازم را از این ماه پر برکت ببریم تا در آخر ماه از پرونده اعمال خود در این ماه لذت کافی را ببریم.

آیت الله موسوی ضمن تاکید بر پاسداری و حفظ حرمت ماه رمضان ، گفت: وقتی می بینیم کسانی در ملاء عام حرمت این ماه را می شکنند؛ باید امر به معروف نماییم و نگذاریم کسانی در جامعه علنا روزه خواری کرده و حرمت این ماه را بشکنند.

خطیب جمعه بخش کهریزک در پایان همه را دعوت به حضور در پای منبرهای علمای اهل اسلام، ائمه جماعت و مبلغین اسلامی نمود و گفت: مساجد را خالی نکنید و در این ماه پر خیر و برکت، سطح شناخت خود را از معارف دینی و مذهبی بالاتر برده و سوالات شرعی خود را پرسیده و جویا شوید؛ تا هرکسی بداند چه وظیفه ای دارد.

وی در پایان به نکاتی که مقام معظم رهبری در بین رزمندگان اسلام در زمان آزاد سازی خرمشهر اشاره کردند.سوم خرداد و فتح خرمشهر که با عملیات بیت المقدس پس از یکسال از اشغال رزمندگان ما توانستند خرمشهر را در سوم خرداد سال ۶۱ آزاد کنند که تمام ایران در آن روز جشن پیروزی گرفتند و واقعا این تحول عظیمی در زمان خود بود .

 

تهران نیوز پایتخت خبری ایران
حجت الاسلام اسماعیلی ، امام جمعه فیروزکوه ، تهران نیوز

حضور پرشور مردم در انتخابات جوابی دندانشکن برای مخالفان نظام بود

خطیب نماز جمعه فیروزکوه گفت: حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات جوابی دندانشکن برای مخالفان نظام بود، آنان که خواستار حضور کم رنگ مردم در انتخابات بودند اما با هوشیاری رهبر فرزانه انقلاب مردم با حضوری پرشور پای صندوق های رای آمدند.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله اسماعیلی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستاها اظهار کرد: از کاندیداها که سبب گرم شدن تنور انتخابات شدند قدر دانی میکنیم، پیروز انتخابات ملت ایران بوده است.

وی تصریح کرد: حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات جوابی برای مخالفان نظام بود، آنان که خواستار حضور کم رنگ مردم در انتخابات بودند اما با هوشیاری رهبر فرزانه انقلاب مردم با حضوری پرشور پای صندوق های رای آمدند.

خطیب نماز جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: از این پس انتظار می رود رئیس جمهور منتخب به وعده هایی که پیش از انتخابات داده است عمل کند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه همگان باید به قانون احترام بگذارند، اخلاق مداری و قانون مداری هواداران حجت الاسلام رئیسی را مورد تمجید قرار داد.

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بیان کرد: انتظار می رود در این ماه نمازهارا اول وقت اقامه شود، خداوند در قرآن کریم دستور به اقامه نماز داده است نه خواندن آن، ماه رمضان ماه آشتی با قرآن است، سعی شود در این ماه روزی یک جز قرآن قرائت شود.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: پدران و مادران در این ماه به تشویق فرزندان برای قرائت قرآن بپردازند.

 

تهران نیوز پایتخت خبری ایران

منتخبان مردم به ارزش‌های اسلامی توجه ویژه کنند/ وعده‌های رئیس جمهور باید تحقق یابد

امام جمعه بخش گلستان گفت: وعده هایی که رئیس جمهور داده اند نظیر افزایش وام مسکن تا سقف ۲۰۰ میلیون، رفع فقر مطلق، اهدای سبد غذایی تا سقف هفت و هشت میلیون تومان به افراد و مواردی از این قبیل باید تحقق یابند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بهارستانه، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی صفایی در خطبه های نماز جمعه خود ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار داشت: فردا ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد، و سعی کنید در این ماه پربرکت تمام موارد موجود را انجام دهید و نماز این ماه را هر شب به جا بیاورید.

وی ضمن اشاره به اینکه باید چهل و یک میلیون نفر در انتخابات روز ۲۹ اردیبهشت ماه شرکت کردند، گفت: از تمام مردم ایران تشکر می کنیم، که وحدت و ولایتمداری خود را با حضور بی سابقه شان در پای صندوق های رأی به نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی صفایی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با منتخب مردم در انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: ملت وقتی به شخصی رأی می دهند قطعاً آن شخص رئیس جمهور کشور خواهد شد، و باید برخی خضوصیت ها نظیر ارج نهادن به مقام شامخ شهدا، احترام به اصل ولایت فقیه، پشتیبانی از رهبر معظم انقلاب، حفظ ارزش ها و دستاورد های نظام مقدس اسلامی و حمایت از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی را دارا باشد.
وی در ادامه باتوجه به اهمیت ارج نهادن به ارزش های اسلامی، اظهار داشت: رئیس جمهور و همچنین اعضای شورا های اسلامی شهرها و روستاها باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند، و نگذارند عده ای اینن ارزش ها را زیر پا له کنند.
امام جمعه بخش مرکزی گلستان با بیان اینکه سفر ترامپ به عربستان سعودی و سخنرانی اش اهداف مختلفی را در خود داشت، تشریح کرد: رئیس جمهور آمریکا چهارصد میلیارد همراه خود از عربستان خارج کرد، وو دقیقاً همانگونه که گفته بود عربستان را دوشید، همچنین ترامپ به دنبال ایجاد ایران هراسی در منطقه و جهان می باشد، تا از طریق آن و فروش اسلحه به سران یهود، نه تنها کسب درآمد کند، بلکه کشور ها را به جان یکدیگر بیاندازد.

وی در پایان باتوجه به این امر که باید رقابت های انتخاباتی به مهربانی و همکاری تبدیل شوند، افزود: باید همه با هم همکاری داشته باشند و وعده هایی که رئیس جمهور داده اند نظیر افزایش وام مسکن تا سقف ۲۰۰ میلیون، رفع فقر مطلق، اهدای سبد غذایی تا سقف هفت و هشت میلیون تومان به افراد و مواردی از این قبیل تحقق یابند.

انتهای متن/

نظر شما