شناسهٔ خبر: 19582997 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

ائمه جماعت سیستان وبلوچستان:

در این دوره از انتخابات شاهد تخلفات زیادی بودیم/ ایران هراسی و حمایت از تروریست پیامد سفر ترامپ به منطقه است

امام جمعه موقت زاهدان گفت: اگر برای ما اثبات شود جرمی در انتخابات صورت گرفته است، حتما دستگاه قضایی با قاطعیت با آن برخورد خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون ، نماز جمعه این هفته زاهدان به امامت حجت الاسلام حمیدی امام جمعه موقت این شهرستان برگزار شد.

امام جمعه زاهدان در جمع نمازگزاران مصلی قدس این شهرستان گفت: فرصت بار ارزش ماه مبارک رمضان را قدر بدانیم و در این ماه عهد ببندیم با خودمان و پروردگارمان که استفاده حداکثری را از این ماه مبارک ببریم.
وی با اشاره به خطبه شعبانیه نبی مکرم اسلام (ص) و استفاده از فرمایشات این بزرگوار گفت: این خطبه از چهار بخش مهم تشکیل شده است. بخش اول درباره اهمیت ماه رمضان است که آن حضرت می فرمایند: ای مردم ماه رمضان به شما روی کرده ودر آستانه ورود به آن هستید و این ماه ماه مغفرت است و درهای بهشت به روی مومنان باز است و درهای جهنم به روی بندگان خدا بسته است و سعی کنید با دست خودتان درهای جهنم را به روی خودتان باز نکنید و شیاطین در غل و زنجیر هستند و با دست خودتان شیاطین را باز نکنید.
امام جمعه موقت زاهدان افزود: در دو بخش بعدی آن حضرت وظایف فردی و اجتماعی در ماه رمضان را بیان نموده اند که از جمله وظایف فردی اشاره شده، تحمل تشنگی و گرسنگی، کنترل اعضا و جوارح بدن از گناه ،شب قدر و خواندن قرآن، توبه و استغفار است و از وظایف اجتماعی هم صدقه دادن، احترام به بزرگ تر و احترام به فرهنگ ریش سفیدی، دستگیری کردن از کوچک تر ها، کمک به فقرا و کمک به ایتام، صله رحم و افطاری دادن به مومنین و امر به معروف و نهی از منکر است.
مدیر کل دادگستری سیستان و بلوچستان در خطبه دوم با اشاره به رقم خوردن حماسه بزرگ انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: این انتخابات با امنیت کامل برگزار شد که به تعبیر مقام معظم رهبری برنده واقعی این انتخابات ملت شریف ایران و نظام جمهوری اسلامی است.
وی خاطر نشان کرد: برنده واقعی این انتخابات شخص مقام معظم رهبری است که با رهبری خود توانستند زمینه حضور مردم در این انتخابات را فراهم کنند.
حجت الاسلام حمیدی افزود: این انتخابات دستاورد هایی هم داشت از جمله به رخ کشیدن مردم سالاری دینی ایران به جهانیان،اثبات این موضوع که تعیین سرنوشت توسط خود مردم صورت میگیرد ونیز به رخ کشیدن اقتدار و امنیت ملی کشور.
امام جمعه موقت زاهدان یادآور شد: مردمی که پای صندوق های رای آمدند از رییس جمهور منتخب انتظاراتی دارند که حتما باید فرد منتخب این انتظارات که در مناظرات و تبلیغات وعده دادند فراموش نکرده و انجام دهد.
وی گفت: یکی از مهم ترین انتظارات مردم پیگیری جدی تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است و نگاه رییس جمهور به ظرفیت های داخل کشور باشد.
حمیدی افزود: الان باید دولت مردان به این نتیجه رسیده باشند که انتظار مردم تحقق منویات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی است.
مدیرکل دادگستری سیستان و بلوچستان یادآور شد: خواسته بعدی مردم مبارزه با فقر و بیکاری است و ما ظرفیت های خوبی در کشور داریم و یک مدیریت خوب نیاز است تا این ظرفیت ها فعلیت یابد.
وی با اشاره به اینکه همه از مجریات قانون رعایت قانون میخواهند گفت: بعد از دوازده دوره انتخابات ریاست جمهوری، در این دوره شاهد تخلفات زیادی بودیم که در نظام ارزشی جمهوری اسلامی ایران یک تخلف هم زیاد است و این فکر غلطی است که بگوییم این تخلف در نتیجه انتخابات تاثیری نداشت.
حجت الاسلام حمیدی افزود: امروز همه متولیان امر اعتراف کردند که تخلفات انتخاباتی زیادی صورت گرفته است چه بسا این تخلفات از سوی مجریان انتخابات بوده با توجه به اینکه تخلف با جرم دو موضوع مختلف هستند، اگر برای ما اثبات شود جرمی صورت گرفته است حتما دستگاه قضایی با قاطعیت با آن برخورد خواهد کرد.
امام جمعه موقت زاهدان با محکومیت تعرض به بیت آیت الله شیخ عیسی قاسم توسط حکومت بحرین گفت: الان از سرنوشت ایشان اطلاع دقیقی در دست نیست.
وی در خصوص پیامدهای سفر رییس جمهور آمریکا به منطقه یاد آور شد که: این سفر پیامده ای بسیار منفی ای برای خاورمیانه و منطقه دارد که یکی از آن ها حمایت از تروریست داعش و دوم سیاست ایران هراسی است.

لازم به ذکر است در پایان نماز جمعه، نمازگزاران به نشانه اعتراض و محکومیت تعرض به بیت شیخ عیسی قاسم، تظاهرات کردند.

 

ایران هراسی هدف اصلی سفر ترامپ به عربستان بود

حجت الاسلام و المسلمین عزیز پور امام جمعه موقت شهرستان سراوان در جمع نمازگزان جمعه این شهرستان با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با رزمندگان، شعرا و نویسندگان حوزه دفاع مقدس گفت: یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب، ترویج کتب، فیلم ها و سایر آثار و اسناد موجود در خصوص دفاع مقدس در بین خانواده ها، جامعه، نسل جوان و جامعه اسلامی بود چراکه موجب  مستحکم  شدن بنیان های انقلاب اسلامی در برابر تهاجمات دشمنان انقلاب اسلامی می شود.
 
وی در ادامه یاد و خاطره فاتحین، رزمندگان و شهدای عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر را گرامیداشت و با توجه به رهنمود های مقام معظم رهبری خاطرات جامعه در زمان دفاع مقدس را نوعی حسنه و صدقه برای جامعه دانست و توصیه کرد که این موضوعات میان مردم ترویج داده شود.

 

اقدام وحشیانه آل خلیفه نسبت به شیخ قاسم مباز بحرینی محکوم است
 امام جمعه موقت شهرستان سراون در گوشه ای از سخنانش اقدام وحشیانه آل خلفیه و یورش بردن به خانه شیخ قاسم عالم دینی، مجاهد و مبارز شیعه بحرینی و به شهادت رساندن و مجروح کردن تعدادی از شیعیان را به شدت محکوم کرد و این اقدام را نشانه کینه این خانواده نسبت به شیعیان و مبارزین دانست.
حجت الاسلام والمسلیمن عزیز پور اظهار داشت: پس از اتفاقاتی که در یمن رخ داد و افتضاحاتی که کشور عربستان به بار آورد، موجب مخدوش شدن وجهه این کشور در جامعه بین الملل شد تا جاییکه این کشور را به عنوان کشور جنایتکار جنگی می شناسند.

 

ایران هراسی هدف اصلی سفر ترامپ به عربستان بود
وی با بیان اینکه وجود و استمرار عربستان وابسته به میزان ارتباط با آمریکا است، ادامه داد:  به همین دلیل عربستان،  ترامپ را به کشور خود دعوت و قرارداد سنگین نظامی در خصوص خرید تجهیزات نظامی با آمریکا را منعقد می کند که هدف اصلی این سفر، ایران هراسی در انظار دنیا بوده است.
امام جمعه موقت شهرستان سراوان گفت: بزرگترین قرارداد فروش سلاح به ارزش 300میلیارد دلار که 110 میلیارد دلار آن به فوریت اجرا در آمده است میان آمریکا و عربستان انجام شده است.
حجت الاسلام و المسلیمن عزیز پور تصریح کرد: مقامات آل سعود با دعوت از ترامپ به دنبال ارتقاء وزن آل سعود در معادلات منطقه ای خود هستند.
وی همچنین گریزی به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا زد و حضور پرشور مردم را نشان از بلوغ و شعور  سیاسی دانست که در مرحله اول مقام معظم رهبری  با رهنمودها و هدایت های پیامبر گونه خودشان توانستند مردم را برای حضور در پای صندوق های رأی بسیج کنند.
حجت الاسلام و المسلیمن عزیز پور گفت: درس دموکراسی، قبول و تمکین به رأی ملت درسی  بود که ملت ایران در انتخابات به مدعیان دموکراسی و مدعیان احترام گذاشتن به حقوق مردم به جهانیان مخابره کردند.

 

مقام معظم رهبری از روی هوشیاری اعلام نگرانی کرده اند
وی همچنین در خصوص سند 2030 خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در خصوص این سند به عنوان سکاندار انقلاب اسلامی ایران اعلام نگرانی می کنند.
امام جمعه موقت شهرستان سراوان با اشاره به ادعای بعضی ها که گفته اند، افرادی اطلاعات غلط به معظم له داده اند و موجب نگرانی ایشان شده اند، افزود: ایشان شخصی هستند که باتوجه به سواد، مدیریت و آگاهی کامل و همه جانبه که در وجود مبارک این عزیز وجود دارد، اعلام نگرانی کرده اند.
حجت الاسلام و المسلمین عزیز پور اضافه کرد: مقام معظم رهبری شخصی هستند که تمامی اخبار و اطلاعاتی که بعضی ها اطلاع ندارند، آگاهی دارند، زمانیکه عده ای خواب بودند و یک عده ای هم توجه ای به هیچ موضوعی نداشتند، چشمان همیشه بیدار این عزیز و نگهبان این انقلاب همه  را از خواب بیدار کرده است.
وی افزود: نهیب های مقام معظم رهبری بوده است که نظام انقلاب اسلامی را از تمام چالش ها و نگرانی ها مصون داشته است و قلمداد کردن نگرانی رهبر معظم انقلاب را از باب نگرانی حاصل شده از چند خبر را ناسپاسی نسبت به هوشیاری رهبر انقلاب دانست.  

 

جامعه امروز نیاز جدی به نشر ارزش های دفاع مقدس دارد

حجت السلام والمسلمین سید محمد موسوی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان چابهار اظهار کرد: در دین مبین اسلام مسخره کردن و القاب زشت دادن به یکدیگر از رفتارهای زشت و گناهان بزرگ محسوب می شود، مولا امیرالمومنین می فرماید کلام زشت گاهی از شمشیر و تیر زشت تر و زخم زننده تر است و زخم شمشیر گاهی درمان میشود ولی زخم زبان گاهی از دلها پاک نمی شود.

وی افزود: وقتی انسان میتواند کلام خدا را بر زبان آورد و بهترین کلمات را بکار ببرد چرا باید از باعث رنجش کسی شود گاهی در فضای مجازی میبینیم از هر ابزاری برای مسخره کردن استفاده می شود که بسیار ناپسند است.

امام جمعه چابهار با اشاره به حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس وظیفه ای همگانی است گفت: روز زیبای مقاومت و فتح خرمشهر را در هفته گذشته تبریک می گویم، یک عده میخواهند آیات جهاد، ایثار، مقاومت و دفاع مقدس فراموش شود ما جوانان زیادی از دست دادیم و دستاوردهای زیادی بدست آوردیم.

وی تصریح کرد: همه ما باید در نشر دفاع مقدس کوشا باشیم نه زیاده گویی و نه کم گویی کنید چراکه دشمن میخواهد این ارزشها زنده نماند.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: امروز جمعه آخر شعبان است و به ماه پر برکت رمضان رسیدیم، مراقب باشید در این ماه بیشتر به کودکان برسید نکند روزه باشید آنها گرسنه بمانند و به بزرگسالان تکریم کنید، عبادت واقعی فقط روزه گرفتن نیست باید به دیگران مهربانی و مراقب زبان خود باشید چراکه برکات این ماه بسیار است.

خطیب نماز جمعه چابهار خاطرنشان کرد: انتخابات ما با امنیت و آرامش وصف ناپذیری با مشاکت 73 درصدی برگزار شد و دموکراسی ناب انقلابی را نشان داد، گرچه بی مهری هایی از نوع تخلف وجود داشت متأسفانه بعضی از مسؤلین مردم را بخاطر رأی ندادن به فلانی ترساندند ولی صاحبان انقلاب نشان دادند که حاضر نیستند انقلابشان را مثل قضیه 88 راحت بفروشند.

وی اذعان کرد: متأسفانه برخی نهادهای بسیج و سپاه را مورد اهانت قرار کردند ولی فرزندان انقلاب صبوری به خرج دادند و روشن بینانه حرکتی انجام ندادند.

امام جمعه شهرستان چابهار افزود: عربستان به همان سرنوشت صدام خواهد رسید؛ صدام حسین هم از منافقین حمایت کرد آخر کار صدام را از توی چاه بیرون کشیدند با آن خفت، قطعا مسئولین سعودی به سرنوشت صدام دچار خواهند شد.

حجت السلام موسوی بیان کرد: مقام معظم رهبری در مورد سند 2030 هشدار دادند اینکه شما پنهانی امضأ و اجرا کنید اشتباه بزرگی بوده و امیدواریم این اشتباهات حذف شده و در کشور ما دیده نشود.

وی خاطرنشان کرد: بعضی مدیرانی که در کشور و استان ما بخاطر رأی کارمند مربوطه به شخص دیگر انتقامجویی می کنند صحیح نیست و ناحق و گناه محسوب می شود.

 

پیروز اصلی انتخابات 29 اردیبهشت مقام معظم رهبری و ملت ایران است

حجت الاسلام والمسلمین هادی بامری امام جمعه موقت دلگان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به حضور گسترده و باشکوه مردم در انتخابات بیست و نهم اردیبهشت اشاره کرد و گفت: در این روز مردم یک شکوه و عظمت دیگری از نظام و انقلاب را به رخ جهانیان کشیدند.

وی تصریح کرد: حضور پرشور و شعور و همچنین حماسی که جلوه ای از مردم سالاری دینی در جهت افزایش سرمایه ملی و انتخابی برای همه ملت مسلمان ایران محسوب می شود.

امام جمعه موقت دلگان با تاکید بر اینکه آن چیزی که در انتخابات ملاک عملی است و از ارزش فوق العاده ای برخوردار است حضور گسترده مردم پای صندوق های رای است، افزود: که این حضور به عنوان تیر زهراگینی بود که بر قلب دشمنان نظام و انقلاب افکنده شد.

حجت الاسلام والمسلمین هادی بامری بیان کرد: از نقاط قوت این انتخابات، استحکام جایگاه رهبری بود که علی رغم همه تهدیدات و القائات دشمنان، مقام معظم رهبری با مدیریت کلان افکار عمومی را به گونه ای هدایت و راهنمایی کرد که مردم با حضور حداکثری خودشان پای صندوق های رای حضور پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه پیروز اصلی این انتخابات مقام معظم رهبری و ملت ایران بود، اظهار کرد: تا جایی که گفته شده است برخی از دشمنان را پای صندوق های رای کشانده است.

امام جمعه موقت دلگان به اولین سفر ترامپ رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی اشاره کرد و گفت: شاه بیمار عربستان سعودی کلیه اختیارات حکومت خود را به شاهزاده های خام و نادان داده است.

امام جمعه موقت دلگان با تاکید بر اینکه دیپلماسی ضعیف ما به جایی رسیده است که عربستان برای ما نقشه کشیده و ایران را به حمایت از تروریست متهم کرده است، خاطرنشان کرد: عربستانی که خود عامل اصلی پیدایش و همچنین حامی گروه های تروریستی است.

 

دولت طی چهار سال گذشته نتوانست نیازهای مردم منطقه را تامین کند

حجت الاسلام محمود پارسا در خطبه اول نماز جمعه شهر بنجار به بیان فضایل و ارزشهای ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: پیامبر اکرم در آخرین جمعه ماه شعبان به مردم فرمود "ای مردم این ماه، ماه برکت و رحمت و مغفرت هست و ساعات و روزها و شبهایش بهترین هستند بنابریان دعا مستجاب، اعمال مقبول و انفاس شما تسبیح است.

وی در این راستا افزود: در ماه مبارک رمضان به یاد فقرا و نیازمندان و ایتام باشید و سعی کنید تمام اعضاء و جوارح در این ماه روزه باشد همچنین همه حرمت ماه را نگه دارند و در ملا عام کسانی که معذور از روزه هستند روزه خواری نکنند.

حجت الاسلام پارسا در خطبه دوم نیز بعد از سفارش به تقوای الهی به سالروز تاسیس اولین دوره مجلس شورای اسلامی در سال ۵۹ اشاره کرد و ابراز کرد: مجلس شورای اسلامی وظیفه تصویب قانون و نظارت بر عملکرد مسئولین را دارد بنابراین نمایندگان قدر فرصتهای باقیمانده را بدانند و بیشتر به فکر محرومین و ضعفای جامعه باشند.

وی در ادامه به فرا رسیدن روز جهانی بدون دخانیات اشاره کرد و اظهار کرد: متاسفانه دومین عامل مرگ و میر در جهان استفاده از دخانیات است بنابراین خانواده ها و والدین مواظب فرزندان خود باشند که مبتلا به این عامل پر بلا نشوند.

امام جمعه بنجار به مبحث مهم انتخابات پرداخت وتصریح کرد: انتخابات هفته گذشته حامل دو پیام مهم بود که در این راستا اولین پیام آن به دشمنان، ابرقدرتها و بدخواهان نظام بود به طوری که مردم ثابت کردند پایبند به آرمانهای نظام و انقلاب هستند و حضور مردم در انتخابات مشت محکمی بر دهان ابرقدرتها بود.

وی در این راستا افزود: دومین پیام انتخابات منطقه ای بود چرا که مردم سیستان برای اولین بار فریاد خود را به دولتمردان نشان دادند به طوری که سبد آراء دولت در سیستان کمتر از ۳۰ درصد بود و معنای این پیام این بود که دولت در طول چهار سال علی رغم اقدامات انجام شده، نتوانسته انتظارات مردم را براورده کند و امید مردم به ناامیدی مبدل شده است.

حجت الاسلام پارسا همچنین گفت: رییس جمهور، مردم ما از شما مطالبات اقتصادی و معیشتی داشتند نه کنسرت و شادی چرا که مردم ما از گرسنگی رنج میبرند شما در طول چهار سال نتوانستید حداقل توقعات و نیازهای مردم را برآورده کنید حالا رقابت تمام شد کمر همت ببندید.

وی خاطرنشان کرد: شما وعده های بسیاری از قبیل رفع فقر مطلق، ایجاد ۹۹۵ هزار شغل، جلوگیری از واردات بی رویه قاچاق کالا رمردما دادید بنابراین دارالولایه سیستان منتظر اقدامات عملی شما در منطقه از قبیل استیفای حق آبه هامون، سرانجام رسیدن پروژه ۴۶ هزار هکتاری ابرسانی به مزارع سیستان که هدیه مقام معظم رهبری است، استفاده از ظرفیت مرز جهت ایجاد اشتغال جوانان و مردم مستضعف، افتتاح چندین کارخانه ای که فقط کلنگ زنی کردید و الان خاک می خورد، گازرسانی به منطقه سیستان، پایان رساندن بزرگراه زابل به زاهدان که بیش از ۱۵ سال از کلنگ زنی آن می گذرد هستند.


حجت الاسلام پارسا تاکید کرد: ما منتظر عملیاتی شدن وعده های شما هستیم چرا که پیامبر فرمود جوانمرد وقتی وعده ای می دهد به آن عمل می کند.

 

از مرحله شعار و گفتار درمانی عبور کنید و پا به عرصه اقدام و عمل بگذارید

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان زابل اظهار کرد: ملت غیور ایران اسلامی در انتخابات 29 اردیبهشت درخشیدند و این حضور بیش از 72 درصدی ضربه سنگینی به استکبار جهانی بود؛ پیروز انتخابات ملت غیور ایران اسلامی هستند با مدیریت حکیمانه رهبر حکیم و فرزانه ما که حتی دشمنان نظام اذعان کردند پیروز واقعی رهبر ایران بود که با نوع مدیریتش حتی مخالفیش را هم پای صندوق ها آورد.

وی افزود: این حضور حداکثری،  اینگونه حضوری که در جهان بی نظیر هس ، این یعنی سند اعتماد ملت به نظام، یعنی عزم و ارداه برای فردایی بهتر، یعنی نشاط، خسته نشدن، مقاومت و ایستادگی بنابراین از همه ملت غیور ایران اسلامی به خاطر خلق این حماسه بزرگ تشکر می کنیم.

حجت الاسلام و المسلین کیخا تصریح کرد: تشکر می کنیم از عزیزانی که کاندیدای مورد نظرشان رای نیاورد، با وجود بعضی تخلفات و بی انصافی ها که شورای نگهبان اعلام کردند، که چشم گیر هم بوده این تخلفات، با وجود اینگونه رفتارها، قانون را تمکین کردند، به نظر شورای نگهبان احترام گذاشتند و اعتراضات خودشان را از مجاری قانونی پیگیری نمودند و بهانه دست دشمن نداند.

 
وی ابراز کرد: باید تمهیداتی انجام شود که دیگر شاهد اینگونه رفتارها نباشیم؛ ما گله مند هستیم از مسئولینی که مسئول اجرای انتخابات بودند و مسئول ستاد کاندید مورد نظرشان شده بودند.

امام جمعه زابل تاکید کرد: درخواست ما از رئیس جمهور این است که به درد مردم رسیدگـی شود، وعده های انتخاباتی تان را فراموش نکنید چراکه همه ثبت شده و مردم منتظر اقدام و عمل هستند؛ شما رئیس جمهور همه مردم ایران هستید، در خدمت رسانی و در عمل هم باید این را نشان بدهید و به اثبات برسانید.

وی افزود: ما برای خدا و استحکام نظام اسلامی، برای مجد و عظمت انقلاب در کنار همه مسئولین عزیز هستیم، به هنگام کار تشکر می کنیم و در عین تشکر مطالبه گر هستیم، درخواست همه مردم این است که، دولت دوازدهم با همان انرژی که یکماه مانده به انتخابات 29 اردیبهشت از خود همت و انرژی به خرج داده همان  همت و انرژی را نشان دهد و در طول این چهار سال به مردم خدمت کنید.

امام جمعه زابل همچنین گفت: جناب استاندار، رأی مردم منطقه سیستان برای دولت و شما که نماینده ارشد دولت در استان هستید معنی خاصی داشت، رأی به منتقد دولت، یعنی کارنامه شما  کارنامه خوبی در منطقه سیستان نبوده؛ یک مسئول دلسوز به جای تصفیه حساب اقداماتی در پی رفاه مردم و رفع مشکلات و بدست آوردن دلِ مردم انجام میدهد که قطعاً شما اینگونه هستید  و همین کار را انجام می دهید  چرا که برای خدمت به مومنین آمده اید.

وی تاکید کرد: فلسفه وجودی شما خدمت و نوکـری برای مردم است،  شما اگر حقوق می گیرید برای نوکری مردم حقوق می گیرید، و باید خدمت کنید و ما این را از شما مطالبه می کنیم و ضمن حمایت از شما در کنارتان حرکت می کنیم و کار ببینیم تشکر می کنیم و در کنار زبان تشکر زبان انتقاد، اعتراض و مطالبه گری داریم.

 
حجت الاسلام کیخا بیان کرد: پس مردم، هامون و سیستان را دریابید، مرز را درست مدیریت کنید، برای تولید و اشتغال برنامه مدون داشته باشید، سهمی از درآمد 20 میلیاردی ماهانه مرز را برای عمران شهرها و روستا ها منطقه اختصاص بدهید  زیرا این ننگ است برای ما که ماهی 20 میلیارد درآمد مرز باشد اما عزیزان ما در سازمان آتش نشانی ، کارگر و کارمند شهرداری و رانندگان اتوبوس رانی چند ماهی حقوق نگرفته باشند، خزانه کشور ماهی 20 میلیارد نصیب آن بشود و مردمی که حضورشان در سیستان پدافند غیرعامل و مشت محکمی در دهان استکبار جهانی است این مردم از حق اولیه شان محروم باشند و این اصلا درست نیست.

وی گفت: برنامه جدی برای آزاد راه زابل ـ زاهدان و جاده های مواصلاتی داشته باشید، تجارت چمدانی را درست مدیریت کنید، چرا که شما ماندید و تکـرار مطالبه گریهای ما و ایندفعه با جدیتی بیشتر و انتظار بهتر برای اقدام و عمل.

 
امام جمعه زابل عنوان کرد: برنامه جدی برای ورود ایران به بازار افغانستان و کشورهای دیگر از طریق افغانستان و مرز سیستان داشته باشید، در راستای دپوی کالا در خود بازار سیستان ما از شما برنامه میخواهیم، در مورد منطقه ویژه اقتصادی رامشار ما از شما در همین ماه های اولیه برنامه میخواهیم.

وی ادامه داد: از شما درخواست داریم که از مرحله شعار و گفتار درمانی عبور کنید و پا به عرصه اقدام و عمل بگذارید تا مردم خدمت شما را در بازار و بر سر سفره خودشان احساس کنند، رفع رکود باید در جیب مردم مشاهده شود.

 

عمق ارادت عربستان به تل آویو روز به روز آشکارتر می شود

حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان ایرانشهر با اشاره به عدم شفافیت نتایج آرا از سوی برگزار کنندگان انتخابات اظهار کرد: علی رغم این که شورای نگهبان تذکر داده بود که نتایج آرای انتخابات تدریجی اعلام شود اما این مورد رعایت نشد.

وی حضور حماسی مردم در عرصه انتخابات را بیست دانست و گفت: ملت ایران همیشه و در هر عرصه ایی خیلی خوب و حتی جلوتر از مسئولین به وظیفه و مسئولیت خود عمل می کنند که رهبری هم تبریک اصلی این انتخابات را به مردم گفتند.

خطیب جمعه ایرانشهر با اشاره به این نکته که رئیس حمهور باید در همه زمینه ها بتواند درست کشور را اداره کند افزود: اگر این دولت در هر زمینه موفق عمل کند در زمینه مفاسد اقتصادی موفق نخواهد بود؛ چرا که اگر به این طور بود وقتی معاون قوه قضائیه از فساد نزذیکان مسئولین رده بالای نظام می گوید به جای این که تهدید اعلام جنگ را به زبان بیاورد خود در ریشه کنی آن قدم بر می داشت.

حجت الاسلام ابطحی ادامه داد: متأسفانه دیدم که با معلوم شدن نتایج آرا عده ایی هوادار دختر و پسربه نشان شادی در خیابان زدند و رقصیدند و هیچ اعلام مخالفتی هم از جایی شنیده نشد این است که می گوییم سالی که نکوست از بهارش پیداست در نتیجه در زمینه ولنگاری فرهنگی هم امیدی نداریم همان طور که در سیاست خارجی هم با کرنش بیش از حد در مقابل غرب باج دادیم و حتی یک صدم درصد هم امتیاز نگرفتیم.

امام جمعه ایرانشهر در بخش دیگری از خطبه های این هفته به دیدار اخیر فعالان و هنرمندان عرصه دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند که نگذاریم فرهنگ جهاد و شهادت از کتاب های درسی دانش آموزان حذف شود ما باید این فرهنگ را به نسل های بعد منتقل کنیم.

وی با اشاره به سند 2030 تصریح کرد: این سند توسط رهبری افشا و جلوی آن گرفته شد اما آقایان نمی خواهند بپذیرند که همن جا می گوییم که در صورت مشاهده کوچکترین رد پای نفوذ بیگانگان در ارکان فرهنگی، متدینین همان مشتی را که بر دهان آمریکا زده اند بر دهان وابستگان داخل کشور خواهند زد.

حجت الاسلام ابطحی به سفر اخیر ترامپ به عربستان گفت و افزود: بعد از دو هفته بست نشستن وزیر امور خارجه عربستان بلاخره ترامپ راضی شد که به ریاض و از آن جا مستقیم به تل آویو سفر کند که به لطف خدا چهره و ماهیت دولت سعودی که آروزی پرواز مستقیم ریاض –تل آویو را داشت برای تمام کسانی که عربستان را خادمین حرمین شریفین می دانستند افشا شد.

 

مردم از وعده خسته شده اند

مولوی عبدالرحیم ریگیان پور در خطبه های این هفته نماز جمعه میرجاوه اظهار کرد:ماه رمضان ماه میهمانی خداست، مردم باید با پرهیز از گناه و معصیت میزبان خوبی برای این ماه مبارک باشند،کسانی که به راستی به ماه مبارک رمضان و برکات و ارزش‌های معنوی آن اهمیّت می‌دهند و ادب حضور در محضر خداوند متعال را مراعات می‌کنند، در آخر ماه مبارک رمضان از خداوند متعال پاداش می‌گیرند، به برکت این ماه جرم و جنایت در سطح کشور کاهش می یابد و مردم نیز باید سعی کنند در این ماه صفات حسنه را در خود تقویت کنند.

وی با اشاره به سفر ترامپ به عربستان، افزود: شرم آور است که سران کشوری که خود را ام القرای قرآن می نامند با رییس جمهور آمریکا رقص شمشیر انجام می دهند و رییس جمهور آمریکا از طرفی دیگر با دیدار با سران اسراییل بر علیه مسلمین توطئه می کند و آن شمشیر را بر پیکره جهان اسلام و ملت های مظلوم وارد می کند، سران عرب باید برای این خیانت به مسلمانان به جهان اسلام جوابگو باشند چرا که بدون شک برنامه ای مخفیانه و مدون در پشت پرده روابط آمریکا با عربستان و اسراییل نهفته است.

مولوی ریگیان پور با اشاره به حماسه حضور ملت ایران در انتخابات، خاطرنشان کرد: انتخابات و دموکراسی موجود در ایران در هیچ جای جهان وجود ندارد، برنده انتخابات ملت ایران بودند که با تبعیت از بیانات رهبر معظم انقلاب پای صندوق های رای آمدند، اگر بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری مسیر راه را برای ملت مشخص نمی کرد بدون شک در دام فتنه دشمنانی که چشم طمع به انتخابات داشتند گرفتار می شدیم اما بیانات مهم و روشنگرانه ایشان حماسه انتخابات را با حضور مردم خلق کرد، پیروز حقیقی از آن ملت ایران و مقام معظم رهبری است.

امام جمعه اهل سنت میرجاوه تاکید کرد: رییس جمهور منتخب باید در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال گام بردارد، مردم از وعده خسته شده اند دولتمردان باید در جهت افزایش تولید ملی و ایجاد اشتغال برای جوانان تلاش کنند تا کشوری آباد و سربلند داشته باشیم، همان طور که ملت پای نظام جمهوری اسلامی ایستاده اند دولتمردان نیز باید به دغدغه های ملت اهمیت داده و در جهت رفاه بیشتر مردم بکوشند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مرزبانی میرجاوه، بیان کرد: مردم میرجاوه قدردان خون شهدای مرزبانی هستند که با نثار خون خویش امنیت را در مرزها برقرار کردند و با تلاش مرزبانان و فرمانده مرزبانی استان، مردم میرجاوه در امنیت زندگی می کنند اما مردم و ریش سفیدان میرجاوه نیز باید همگام با نیروهای امنیتی در تامین امنیت مرزها بکوشند.

وی اذعان کرد: با سعی و تلاش پرسنل بیمارستان میرجاوه امکان انجام آزمایشات قبل از ازدواج در شهرستان مهیا شد و مسئولین تلاش زیادی برای رفع مشکلات شهرستان میرجاوه دارند اما این شهرستان نیازمند توجه بیشتر و تامین اعتبار برای رفع مشکلات شهرستان است.



انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما