شناسهٔ خبر: 19582227 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

گزیده ای از خطبه های نماز جمعه این هفته کهگیلویه وبویراحمد

شعار مرگ بر آمریکا از دهان مردم نخواهد افتاد/آقای روحانی اکنون انتخابات تمام شده، نوبت عمل به وعده هاست/مشکل کشور خارج شدن حصر فتنه گران نیست

آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار گرفته ایم گفت: سعی کنیم از این فرصت طلایی نهایت استفاده را ببریم زیرا این ماه، ماه خودسازی، رحمت و مغفرت است. 

حجت الاسلام حسینی در خطبه دوم نماز جمعه یاسوج افزود: روز 29 اردیبهشت مردم ایران حماسه آفریدند و برگ زرین دیگری به دفتر پرافتخار خود اضافه کردند و حضور خود را به جهانیان نشان دادند.

وی  گفت: امنیت و آسایش و قدرت ایران اسلامی در برابر دشمنان لجوج و قسم خورده نتیجه اتحاد مردم، خون جوانان این سرزمین و رهبری است.

 

حسینی با بیان اینکه رییس جمهور امریکا در ایام تبلیغات انتخاباتی خودش گفته بود عربستان سعودی مانند گاو شیرده است که باید طلاها و دلارهایش را گرفت و سپس ذبحش کرد افزود: توجه ترامپ به عربستان از این جهت است که 400میلیارد دلار سرمایه گذاری می کند، 110 میلیارد دلار اسلحه می فروشد و زمانی که تاریخ مصرفش تمام شد آنها را ذبح خواهد کرد.

 

امام جمعه یاسوج بیان کرد: ملت و دولت ما نه دشمنی امریکا را فراموش می کنند و نه شعار مرگ بر امریکا از دهان مردم ما خواهد افتاد.

 

حسینی با بیان اینکه آل سعود و آل خلیفه جنایت کردند و به خانه شیخ عیسی قاسم هجوم بردند که دل هر مسلمانی را به درد آورد گفت: آل خلیفه بداند ریشه ظلم روی آب است.

 

وی با بیان اینکه مسوولان باید تقوای بیشتری داشته باشند اضافه کرد: آقای روحانی اکنون که انتخابات تمام شده، نوبت عمل به وعده های داده شده است.

 

حسینی در پایان گفت: باید رقابت ها جایش را رفاقت ها بدهد و کمک شود تا مشکلات کشور را حل شود.

--------

 

ماه رمضان بیمه مشکلات و گرفتاری هاست/مشکل کشور خارج شدن حصر فتنه گران نیست

 

حجت السلام عبدالرحیم عبودی امام جمعه شهرستان باشت در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد:چیزی که زمینه ساز آرامش انسان است یاد خدا و تقوای الهی است و همچنین در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم،این ماه عزیز فرصت مناسبی است که در طول سال یک بار اتفاق می افتد و در طول سال تکرار نمیشود.

 

وی افزود:انسان زیرک کسی است که از این ماه به نحو احسن استفاده کند و ارتباط بهتر با خداوند برقرار کند.ماه مبارک رمضان بهترین موقعیت برای بیمه کردن خود از مشکلات و گرفتاری ها در طول سال است.

 

امام جمعه باشت ادامه داد:از ویژگی های این ماه موقعیت برای برنامه ریزی و استفاده از وقت می باشد،ماه رمضان تمرین برای برنامه ریزی و تنظیم وقت است،اگر این وقت ها تنظیم نشود هدر میرود.

 

عبودی عنوان کرد:کسانی موفق هستند که از زمان خود به درستی استفاده کند زیرا ماه رمضان هم انسان را وادار به تنظیم وقت میکند.ماه مبارک رمضان فرصت أنس با قرآن است و باید درطول سال همیشه با قرآن انس داشته باشیم ولی این ماه، ماه قران است و باید انس بگیریم و اگر میخواهیم از مشکلات جامعه نجات پیدا کنیم به طرف انس با قران برویم.

 

وی از دیگر فضایل ماه مبارک رمضان را فرصت انس با اهل بیت دانست و اظهار کرد:پیوند با اهل بیت و ولایت در این ماه رقم خورده است و مناسبت های زیادی دراین ماه وجود دارد.دراین ماه مولای متقیان را به شهادت رساندند و اگر کسی به اهل بیت و قران تمسک کند گمراه نمیشود.همچنین ماه رمضان ضمینه آشتی با خداوند است،خداوند زمینه این آشتی را خودش فراهم کرده،این ماه ماه رحمت و غفران می باشد،فرصت آشتی با خداوند را از دست ندهیم.

این خطیب جمعه در ادامه بیان کرد:ماه مبارک رمضان فرصتی است برای توجه به فقرا و محرومین؛دراین ماه عزیز این افراد را فراموش نکنیم و کمیته امداد نیز امادگی دریافت کمک های مردمی برای نیازمندان را اعلام کرده است.

 

عبودی افزود:در این انتخابات ملت ما یک شکوه دیگر را آفریدند و همه دشمنان کشورمان انگشت به دهن و هیران بودند از این حضور۷۳درصدی مردم پای صندوق های رای. به منتخبین شورای شهر و ریاست جمهوری  تبریک عرض می کنیم و امیدواریم بتوانند مسائل و مشکلات کشور و مردم را حل کنند و به وعده هایی که داده اند عمل کنند.همچنین مردم کشور هم منتظر عملی شدن این وعده ها هستند ببینند آنها چکار میکنند،و ما هم خوشحال  میشویم اگر بتوانند این وعده ها را عملی کرده و مشکلات و معضلات کشور را حل کنند.

 

عبدالرحیم عبودی با اشاره به سند ۲۰۳۰ اظهار کرد:عده ای اعتراض کردند که اینگونه نیست و این سند امضا نشده است ولی حقیقت این است که این حرف ها درست بوده و این سند به امضا رسیده است،مردم هم نگران هستند که چه بلایی بر سر فرزندانشان می افتد چراکه رهبر  انقلاب هم فصل الخطاب کردند و جلوی این کار را گرفتند و در سخنرانی هایشان به این سند و مفهوم آن اشاره کرده اند.

 

وی در ادامه گفت:کسانی نگران خارج شدن از حصر فتنه گران هستند ،این مسئله مهم و مشکل کشور نمیباشد و باید به مسائل و مشکلات مهمتر در جامعه رسیدگی کرد،اگر نظام ما تصمیم بر آزادسازی حصر این افراد بگیرد ماهم تابع این مسئله خواهیم بود زیرا مصلحت نظام را رهبری بهتر میداند،وقتی منتخب کشور اعلام کمک از همه مردم کشور را میکند باید زمینه این کمک کردن را هم فراهم کند و در وحدت مشکلات کشور را حل کنند.

عبودی ابراز داشت:سفر ترامپ به عربستان را همه شنیده ایم ،پادشاه عربستان نماز خود را در مقابل خداوند نشسته میخواند ولی برای رقص با ترامپ مشکلی ندارد و میتواند روی پا بایستد!!قرارداد ۴۰۰میلیارد دلاری بر علیه کشورهای اسلامی امضا میکنند که با این کارها ماهیت عربستان و ال سعود برای مردم واضح تر میشود،مثلث شومی توسط آمریکا،عربستان و اسرائیل است که خودشان بارها و بارها اعلام کرده اند ایران یکی از قدرتمند کشورها از منطقه است و نباید آن را نادیده گرفت،امریکا بعد از انتخابات ایران،تحریم های جدیدی را علیه کشورمان وضع کرده است که این کار بر خلاف برجام و نقض برجام است.

 

----------

 

حمایت آمریکا از عربستان و تروریست خواندن ایران طنز تلخ تاریخ است

 

 حجت الاسلام ناصر مصباح نژاد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر سی سخت گفت:مومن در حالت خوف و رجا زندگی می کند و شب را به صبح نمی رساند مگر اینکه خوف از عمل خود دارد.

خطیب جمعه سی سخت با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان به سبک زندگی مردم که در خطر بیماری های قلبی و عروقی قرار دارند و سلامت جسم را به مخاطره می اندازد افزود:در روایتی از حضرت محمد(ص) گفت: روزه بگیرید تا به سلامت برسید چرا که روزه موجب ایجاد تعادل در وجود انسان می شود.

خطیب جمعه سی سخت با بیان اینکه روزه عبادت باطنی و عامل سرکوب شیطان است گفت:ابزار این دشمنی شهوات انسانی است که به واسطه خوردن و آشامیدنی تقویت می یابد.

امام جمعه سی سخت با بیان اینکه روزه ابزار شهوات را تضعیف می کند تا انسان از حدود الهی ساقط نشود و به گمراهی کشیده نشود ابراز کرد:ابزار و مجاری جریان شیطان در وجود انسان به وسیله روزه تنگ می شود و باعث می شود ندای رحمانی در انسان شعله ور شود.

خطیب جمعه سی سخت خاطرنشان کرد:راه ورود به این میهمانی آدابی دارد که باید همراه با طهارت و پاکیزگی گوش و چشم و دل بر سر سفره خداوند وارد شد.

وی ابراز کرد: ابتدا انسان باید خود را با توبه و استغفار آماده ورود به میهمانی خداوند وارد کند.

مصباح نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور حماسی ملت ایران پای صندوق و نقش رهبری در ایجاد این حرکت عظیم افزود: رای تک تک مردم ،رای به جمهوری اسلامی بود که مردم سالاری دینی را به دنیا نشان دادند.

وی خاطرنشان کرد:در این دوره شاهد حضور رقابت پرشور بودیم و کسانی که رای نیاوردند از مسیر قانونی به شکایات خود رسیدگی کردند.

مصباح نژاد خاطرنشان کرد: دولت منتخب باید بداند مسوولیت سنگینی بر دوش آنها گذاشته شده و مسایل مهمی مانند بیکاری جوانان و مشکلات در مناطق محروم باید اولویت کاری آنان باشد.

امام جمعه سی سخت در ادامه با اشاره به اجرایی سند ۲۰۳۰ گفت: مسوولیت و دستگاههایی فرهنگی کلان کشوری به خوبی به وظیفه خودشان عمل نکردند.وی ادامه داد: آموزش جنسی کودکان و حذف آیات جهاد و شهادت از متون کتب درسی از جمله انحرافاتی بود که در متن این سند گنجانده شده بود.

وی خاطر نشان کرد:جهانی سازی در سند 2030 مبتنی بر فرهنگ غرب بوده.

خطیب جمعه سی سخت در ادامه با اشاره به سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان ابراز کرد:این اجلاس با حضور ترامپ موجب شرمندگی کشورهایی اسلامی خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دنا با بیان اینکه ترامپ به کانون حمایت از تروریسم سفر کرده است و این طنز تلخ تاریخ است که برادران مظلوم ما در عراق و سوریه و لبنان را تروریسم و ایران را حامی تروریسم می نامند .

وی ادامه داد ننگ بر این حقوق بشری که حمله نظامی به عالم شیعی را بی اهمیت جلوه میدهد.

 

---------------

 

تخلفات انتخابات بهمئی توسط 3 مسئول صورت گرفت/مردم مطالبات خود را از مسیر قانون پیگیری کنند

 

امام جمعه شهر لیکک در خطبه های امروز از اتفاقات روز انتخابات در شهرستان بهمئی اظهار تاسف کرد و از مردم خواست مطالبات خود را از مسیر قانون و دور از تنش پیگیری کنند.

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی تصریح کرد: انتخابات از منظر خارج از کشور و جلوه بین المللی بسیار با شکوه و نشان از وفاداری مردم به نظام و رهبری بود.

وی گفت: مردم ثابت کردند که همچنان گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند و با حضوری با شکوه و حداکثری پای صندوق های رای به این فرمان لبیک گفتند.

افروغی خاطرنشان کرد:اما در منظر داخلی، متاسفانه انتخابات به صورت سازماندهی شده تخلفات داشت و مردم باید از راه قانون و بدون از فعالیت های دشمن شاد کن مطالبات خود را پیگیری کنند.

وی افزود:گاهی لازم است به خاطر یک حق بزرگ تر از حقوق خود بگذریم.

افروغی گفت:اینکه مردم نتوانستند به طور کامل رای دهند و در بیشتر شعبه های اخذ رای تعرفه تمام شد، خیانت بزرگی در حق مردم بود  که مسئولان شورای نگهبان هم آن را تایید کردند.

امام جمعه شهر لیکک ادامه داد:اما در شهرستان بهمئی بنده از سه ماه پیش این تخلفات را پیش بینی کرده بودم  و هر کس که بگوید در مشکلات انتخابات شهرستان مردم مقصر بودند، دورغ گفته است.

افروغی گفت:خطای مسئولان به مراتب بالاتر از خطای مردم عادی است و می طلبد مسئولان قضایی با مسئولان متخلف برخود جدی کنند.

وی افزود: اینکه بگویند برای مصلحت کاری خاصی نشود، اشتباه است و این یک بنیان می شود برای انتخابات دیگر و مردم اعتماد خود را از مسئولان از دست می دهند.

افروغی تصریح کرد:در شهرستان بهمئی می توان گفت که انتخابات وجود نداشت بلکه یک افتضاحاتی بود که 2 یا 3نفر آن را طراحی کردند و حالا باید در پیشگاه خداوند توبه کنند، هر چند حق ناس به این راحتی بخشیده نمی شود.

امام جمعه شهر لیکک در ادامه سخنان خود پخش تعرفه، چینش حساب شده افراد بر روی صندوق ها، تعرفه هایی که هنوز از کف خیابان ها جمع شده و به مسئولان تحویل داده می شوند، بی حرمتی و ضرب و شتم یکی از خبرنگاران، تخلفات بعضی از اعضای صندوق های رای و تعرفه های اسکن شده ای که به صندوق ها ریخته شد را از مهم ترین تخلفات انتخابات این دوره در شهرستان بهمئی عنوان کرد .

 

------------

 

طرفداران اسلام امریکایی بسیج را مورد حمله و هجمه قرار می دهند/ مملکت باید بر محور اسلام و انقلابی مدیریت شود

 

 سید امین الله حجازی امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه های نمازعبادی سیاسی جمعه این هفته گچساران ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان با اشاره به انتخابات اخیرگفت:به همه کسانی که به عنوان ادای تکلیف و انجام وظیفه رای دادند و به همه کسانی که در این انتخابات خدمت به قصد قربت کردند تبریک عرض می کنم.

وی افزود:به فرموده مقام معظم رهبری برنده اصلی این انتخابات ملت هستند،چون این ملت دشمن دارد و دشمن بی رحم و بی منطقی بنام دولتمردان امریکا دارد که تلاش دارند ملت ایران استقلال نداشته باشد،و وقتی ملت خود تصمیم بگیرند یعنی بر دشمن پیروز شده اند.

حجازی تصریح کرد:این ملت با حضور باشکوه درانتخابات بر دشمنان غالب شدند،پس ملت و مملکت با رهبری های پیامبر گونه ولی امر مسلمین بر دشمنان پیروز شد که باید تلاش کنیم محتوای این پیروزی را بدرستی بررسی کنیم.

مملکت باید بر محور اسلام و انقلابی مدیریت شود

امام جمعه گچساران درادامه اظهارکرد:مملکت باید به صورت و بر محور اسلام و انقلابی مدیریت شود و نه عباراتی که برخی ها گفته اند دوران انقلاب تمام شده است،آقا فرمودندروحیه انقلابی و عزت و اقتدار در برابر دشمنان حفظ شود و نباید روحیه ضعف نشان داده شود.این فرمان، فرمان ولی امر مسلمین جهان است و بر شخص رئیس جمهور واجب عینی است و باید اطاعت کند.

خطیب جمعه گچساران افزود:در چند سال اخیر رهبری مکرر به بحث فتنه اشاره می کنند و به بحث عزت در مقابل دشمنان،آقا فرمودند دشمن قادرنیست حادثه ای  مثل صلح امام حسن علیه السلام را بر دنیای اسلام تحمیل کندو اینجا اگر دشمنان پافشاری کنند حادثه کربلا پیش خواهد آمد.

تحریف خط امام یکی دیگر از اهداف دشمنان

وی تصریح کرد:تحریف خط امام یکی دیگر از اهدافی است که دشمنان در برون کشور دنبال می کنند ،اینها به خیال خام خود فکر کرده اند با یک سلسه تحریف گری ها بتوانند خط و راه امام را مخدوش سازند و زیر سئوال ببرند و سیاست وابستگی ، سرسپردگی و سازش کارانه را در ایران تحقق ببخشند.

امام جمعه گچساران گفت:امروز عده ای که طرفدار اسلام امریکایی هستند بسیج را مورد حمله و هجمه قرار می دهند و امام فرموده اند من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می خورم و از خدا می خواهم تا با بسیجیان محشور گردانم.

وظیفه علما روشنگری و تزریق روحیه انقلابی است

حجازی گفت:آنهایی که امروز به بسیج حمله و هجمه دارند همان کسانی هستند که به تعبیر امام (ره)در دوران طاغوت درد نداشته ،زجر و فقر ندیدند،وظیفه علما روشنگری و تزریق روحیه انقلابی و تقویت متدینین و بسیجیان است .

امام جمعه گچساران افزود:افرادی که به تعبیر مقام معظم رهبری به بهانه افراطی گری ،تندرویی و به بهانه های دیگر از ادارات اخراج شدند و امروز هم می بینیم که به جرم فرزند شهید بودن و به جرم پاک بودن و به جرم اطاعت نکردن از کسانی که نباید از آن ها اطاعت شود افرادی را کنار می زنند.

کسانی که بایدسرافکنده باشد امروز تهدید می کنند.

خطیب جمعه گچساران اظهارکرد:وظیفه روحانیت روشنگری و بیان حقایق است و گاهی اوقات مسائلی گفته می شود و گاهی اوقات افرادی نیز تهدید می کنند که درجای خود خنده دارد،کسانی که نسبت به فعلشان و گذشته شان باید همیشه سرافکنده باشد و خجالت بکشند امروز تهدید می کنند.

وی افزود:می گویند اگراز تریبون نماز جمعه چنین و چنان گفتی،چنین و چنان می کنیم،بنده به آنها با قدرت می گویم روحانیت وظیفه اش دفاع از اسلام ناب محمدی (ص)است. این هم امر دین است که باید عالم زنده باشد و جامعه را زنده نگه دارد و اجازه ندهد به فقرا و متدینین و محرومین و بسیج ،سپاه و اهل تقوا حمله و هجمه شود.

از هیچ احدی به قدر سرسوزنی واهمه ندارم

حجازی تصریح کرد:وظیفه شرعی و قانونی بنده است از هیچ احدی هم با لطف و عنایت امام زمان(عج)به قدر سرسوزنی واهمه ندارم و به همه می گویم "حجازی" طلبه ای ضعیف و ناتوان اما یا زهرا (س) می گویدو اجازه نمی دهد کسانی که لقمه نامناسب خورده اند بر مملکت حکومت کنند.

امام جمعه گچساران تاکید کرد:آرزویم این است گرچه من خاک کفش شهداء هم نمی شود اما آرزو دارم چنین روزی ایجاد شود و با شهادت بمیرم و با مرگ سرخ و با مرگ خونین بمیرم.شما می خواهید با تهدید و گاهی اوقات تلاش کرده اید با تطمیع که زورتان نرسید.

اگر بار دیگر تهدید کردید قضیه جور دیگر می شود

وی اظهارکرد:بدانید نه با تهدید و نه با تطمیع موفق نمی شوید،سرجایتان بنشینید اگر بار دیگر تهدید کردید قضیه جور دیگر می شود و آن موقع بسیج،سپاه،متدینین،اهل مسجد و محرومین و انقلابیون به میدان خواهند آمد و تصمیم خواهند گرفت.

حجازی افزود:توصیه می کنم هر کسی که تلاش می کند چه آنانی که منصب بالاتری دارند و چه کسانی که منصب پایین تری دارند ماه مبارک رمضان است و همه توبه کنیم و هر کس در جایی باعث شده است متدینی بیکار شود یک انسان انقلابی از کار برکنار شود توبه کنیم و از خدا بخواهیم که خیلی تاخت و تاز بی جا نکینم.

امام جمعه گچساران تصریح کرد:اگر قرار شد و کسی که بناست حرف داشته باشد بسیجیان هستند و کسی که باید حرف داشته باشد خانواده ها ی معزز و معظم شهداست.آنهایی که قرار است امروز حرف داشته باشند پابرهنگان و زجردیدگان دوران طاغوت و امروزند و برابر این ها قرار نگیرید.

 

--------------

 

باوجود خلق حماسه حضور مردم نمی توان از تخلفات انتخاباتی به سادگی گذشت/صبر انقلابی ملت بعد از انتخابات راه نفوذ فتنه گران را بست

 

 حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان لنده ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهارکرد:  ماه رمضان، ماه خودسازی و ماه عبادت به درگاه خداوند است که باید در این ماه کینه ها و کدورت ها کنار زده شود.

وی افزود: در این ماه عزیز باید به تلاوت قرآن بپردازیم و قلوب خود را از کینه و کدورت ها دور کنیم و سعی کنیم حرمت این ماه را حفظ کنیم.

امام جمعه شهرستان لنده تصریح کرد: ملت ایران یکی از مهمترین و سرنوشت ساز ترین انتخابات را پشت سر گذاشت و که باعث عزت و افتخاری بزرگ برای نظام شده است.

وی تاکیدکرد: عظمت حضور ملت ایران همراه با شور و شعور انقلابی خویش باعث خلق حماسه ای دیگر در تاریخ این نظام شده است.

محمودی اصل اظهارکرد: باید از ملت ایران به طور ویژه شخص مقام معظم رهبری تقدیر و تشکر کرد که باعث خلق چنین حماسه ای شده اند و به منتخب ملت نیز باید تبریک گفت که بعد از این زمان اجرای وعده های انتخاباتی با توجه به شعار سال است.

خطیب جمعه شهرستان لنده درادامه گفت: متاسفانه کسانی در حاشیه های انتخابات عملکرد شایسته قوه قضائیه، صداوسیما، بسیج و سپاه و سایر نهاد های انقلابی را زیر سئوال برده اند که گویی اصلاً به مصالح نظام توجه نداشته و ندارند.

وی گفت: پیروز واقعی این انتخابات در وهله اول ملت ایران بودند که با حضور حماسی خویش با تبعیت از مقام معظم رهبری حماسه ای دیگر خلق کردند و در وهله دوم هدایت و رهبری بی نظیر شخص مقام معظم رهبری است.

محمودی اصل تاکیدکرد: در کنار همه خوبی ها و محاسن ارزنده انتخابات صورت گرفته نمی توان از  تخلفات صورت گرفته در آن چشم پوشی کرد لذا مردم انتظار دارند دستگاه های مسئول با این تخلفات برخورد قاطع داشته باشند.

وی اظهارکرد: حضور حماسی ملت ایران در انتخابات و صبر انقلابی ملت بعد از انتخابات راه نفوذ فتنه گران را برای هرگونه آشوب و فتنه ای دیگر بست.

محمودی اصل گفت: همه مسئولان باید خوب بدانند که رمز تقویت امید ملت عمل به وعده های داده شده از سوی مسئولان است.

وی در ادامه تاکیدکرد: تنها راه برآورده کردن وعده های داده شده در انتخابات عملیاتی کردن شعار سال همراه با تولید و اشتغال است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده گفت: مهمترین انتظاری رهبری از منتخب ملت توجه ویژه به روستائیان و مناطق محروم است.

وی در ادامه گفت: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر وروستا اگر کسی از کاندیدای شورا احساس می کند حق آن تضیع شده است باید به صورت کاملا مسالمت آمیز و از راه های مندرج در قانون پیگیری کنند.

محمودی اصل در ادامه به سفر رئیس جمهور امریکا به عربستان اشاره کرد و گفت: سفر پر هزینه رئیس جمهور امریکا به عربستان سعودی و دوشیدن عربستان با فروش 480هزار میلیارد دلاری تسلیحات به عربستان نمونه روشنی از تفرقه و جنگ افروزی امریکا در منطقه است.

وی تاکیدکرد: پادشاه شکست خورده آل سعود در حالی ایران را به دخالت در منطقه محکوم می کند که خودشان عامل به وجودآورنده تروریست در جهان به خصوص تولد شوم داعش در منطقه هستند.

امام جمعه شهرستان لنده گفت: سیاست ایران هراسی امریکا و عربستان در منطقه و تقویت جبهه غربی امریکایی در همراهی کردن این سیاست ها نشان از برنامه ریزی های اساسی امریکا برای ایران است.

وی تاکیدکرد:  تدابیر حکیمانه و رهبری کم نظیر مقام معظم رهبری باعث شد که تمام نقشه های شوم دشمنان یکی یکی خنثی شود و تهدیدات دشمنان نیز کم اثر باشد.

 

--------------

 

تخریب گر خواندن 16 میلیون نفر در شان رئیس جمهور نیست/سفر ترامپ به عربستان بالاترین زنگ خطر است

 

حجت الاسلام مجتبی فرهمند ظهر امروز در نماز سیاسی عبادی این هفته شهر چرام بیان کرد:خداوند در این ماه برای بندگانش بالاترین مدال افتخار را برای یک انسان مسلمان درنظر گرفته و اگر کسی نتواند به این دعوت الهی پاسخ دهد،از بیچاره ترین افراد است.

وی در ادامه خطبه اول افزود:بیچاره ترین افراد کسانی هستند که در این ماه پربرکت و عظیم از معرفت خداوند محروم باشد.

فرهمند در ادامه سخنانش در خطبه دوم اظهار کرد:در هفته ای که گذشت ملت ایران اتفاق بزرگی را پشت سر گذاشتند و آن حماسه ی 40میلیونی ملت پای صندوق های رای بود.

امام جمعه موقت چرام در ادامه تصریح کرد:انتخاباتی که با همه فراز و نشیبی که گاها برای برخی افراد تلخ است،اما در نتیجه کار ملت  ایران از بابت حضور 40میلیونی جواب گزافه گویی ها و اراجیف نظام سلطه را دادند.

وی با اشاره به پیام های انتخابات به دشمنان گفت:وعده هایی که در مناظره ها و صحبت های قبل از انتخابات داده شد،باید عملیاتی شود چراکه محقق نشدن این وعده پای نظام اسلامی نوشته می شود.

فرهمند ادامه داد:مردم کشور منتظر رفع معضل بیکاری و رکود و همچنین گشایش های اقتصادی هستند که در وعده ها داده شده است.

خطیب نمازجمعه این هفته چرام در خطاب به رئیس جمهور منتخب گفت:ادبیات شما در کنفرانس خبری پس ازانتخابات در شان و منزلت ملت شریف ایران و جایگاه شما نبود که جمیعت16میلیونی که به شمار رای نداده اند را افراطی و تخریب گر بخوانید.

وی افزود:شما را رجوع به انتخابات سال88 و فتنه پس از انتخابات می دهم که با یک توهم تقلب چه اتفاقی در کشور افتاد.

فرهمند در ادامه تصریح کرد:عده ای 8ماه نظام را تا پرتگاه بردند و امنیت و آرامش کشور را به مخاطره انداختند اما شما در تمامی جلسات از چه قبل و بعد از انتخابات از آن ها و سران فتنه حمایت کردید.

وی افزود:شما کسانی را که برخلاف قانون شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه سر دادند و به بهانه انتخابات اصل نظام را نشانه گرفتند را برادر خواندید و اما شما16میلیون را که در راستای قانون به انتخاب خود رای دادند و خللی برای آرامش و امنیت کشور وارد نکردند را تخریب گر و افراطی خواندید.

فرهمند اضافه کرد:در کنفرانس های خبری و متینگ های انتخاباتی و همچنین در ستادهای شما مدافعین حرم،نهادهای امنیتی و انقلابی هجمه وارد شد که این ها نشانه ی خوبی نیست.

وی افزود:دفاع از عربستان و تبری جستن از شعار مرگ بر اسرائیل بر روی موشک ها نشانه خوبی برای یک مدیر جمهوری اسلامی نیست و باید بیشتر مواظب باشید.

فرهمند در بخش پایانی سخنانش با اشاره سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان گفت:مسئولین ما باید مواظب باشند که خرید سلاح توسط عربستان در منطقه و بیان برجام های2و3توسط گروه1+5 که موجبات تحریم های موشکی ماست را در پی دارد که این بالاترین زنگ خطراست که باید با هوشیاری و بصیرت این فتنه را خنثی کنند.

 

-----------------

 

برنامه دشمن حذف جهاد، ایثار و شهادت از زندگی است/مسئولین از حرف های نیشدار خودداری کنند

 

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی امام جمعه شهر دهدشت در خطبه های نماز جمعه این شهر اظهار کرد:  همه عزیزان را به تقوای الهی، انجام واجبات و ترک محرمات دعوت می کنم.

امام جمعه دهدشت با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: روزه داری یکی از پایه های اسلامی است که در گذشته برامت های پیشین واجب شده بود.

 

حسینی ادامه داد: ای اهل ایمان روزه بر شما واجب شده است همان طور که بر گذشتگان نیز واجب شده است.

 

وی با بیان اینکه روزه دار در پیشگاه خداوند ارزش بسیار بالایی دارد اظهار کرد: کسی که به بهانه های مختلف روزه نمی گیرد خود را از برکات روزه محروم می کند.

 

امام جمعه دهدشت ادامه داد: بسیاری از بیماری های ما به دلیل پرخوری است و ماه رمضان فرصت مناسبی است که با روزه داران بیماری ها را درمان کنیم.

 

حسینی گفت: در روزه داری صحت و سلامتی برای انسان به وجود می آید.

 

وی افزود: ماه رمضان با برکت و رحمت و مغفرت به سوی شما آمده است و در پیشگاه خداوند بهترین ماه است و شب ها و روزه های این ماه بهترین ایام سال است.

 

امام جمعه دهدشت ادامه داد: نفس کشیدن انسان روزه دار در این ماه تسبیح خداوند است و خوابتان در این ماه عبادت است، عمل خیر و دعای شما در این ماه مستجاب می شود.

 

حسینی گفت: در ایمان باید گوش و زبان و چشم خود را کنترل کنیم و تنها روزه گرفتن به غذا نخوردن نیست.

 

وی گفت: تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان بسیار پر برکت است و سعی شود که در این ماه یک ختم قرآن داشته باشیم.

 

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: کسانی که در بین عموم روزه خواری می کنند به راحتی از کنار آنان نگیریم و از از این کار جلوگیری کنید و تذکر دهید.

 

حسینی با اشاره به ۵ خرداد روز نسیم مهر گفت: اگر خانواده زندانی مورد حمایت مالی و روانی قرار نگیرد قطعا صدمات بسیاری به جامعه وارد خواهد شد.

 

امام جمعه دهدشت ادامه داد: برنامه دشمن این است که ما جریان جهاد ایثار و شهادت را فراموش کنیم و این را از زندگی ما حذف کنند.

 

حسینی با بیان اینکه آن چیزی که امروز داعش مروج آن است یک جریان آمریکایی صهیونیستی است که ربطی به اسلام ندارد افزود: جهاد و شهادت مقابله با ظلم و دشمنان است.

 

وی تصرح کرد: آمریکا با راه انداختن جریان داعش قصد دارد چهره اسلام وشهادت رو زشت نشان دهد.

 

حسینی ادامه داد: حضور حماسی مردم در انتخابات را به رهبری و به همه نامزدین قبول شده در انتخابات و ریاست محترم منتخب مردم جناب آقای روحانی تبریک عرض می کنم.

 

وی ادامه داد: الان باید با همدلی وعده هایی خود را عملی کنند شورای شهر به جای بحث های حاشیه ای برای مردم کار کنند.

 

امام جمعه دهدشت افزود: آن ها نماینده همه مردم هستند و باید به همه مردم خدمت کنند شوراها و رئیس جمهور منتخب نباید فقط به آنهایی که به آنان رای دادند خدمت کنند بلکه باید به همه ملت خدمت کنند.

 

وی با گلایه از شرایط رای گیری گفت: شرایط باید به گونه ای باشد که مردم به راحتی بتوانند رای بدهند.

 

 حسینی افزود: نزدیک به ۴ میلیون پای صندوق رای آمدند اما وقت نشد که رای خور را وارد صندوق کنند.

 

وی ادامه داد: مسئولین باید از حرف های نیشدار خودداری کنند و اینکه بگویند مردم فریب آنان را نخوردند، انگار آن ۱۶ میلیون انسان های ساده لوحی بوده اند که این درست نیست. 

 

حسینی گفت: مدیریت کشور نیاز به یک نگاه جامعه دارد و هر ۸۰ میلیون نفر با جناح های مختلف و قوم های مختلف در کشور باید دیده شوند.

 

امام جمعه دهدشت خاطر نشان کرد: آمریکا در قراردادی ۱۱۰ میلیارد دلار سلاح به عربستان می فروشد و می گوید ایران باید از آزمایش موشکی بالستیک ایران باید متوقف شود.

 

حسینی با اشاره به ۳ خرداد گفت: آزادسازی خرمشهر توسط رزمندگان اتفاق افتاد که با خون خود از کشور و اسلام دفاع کردند.

 

وی ادامه داد: اگر دشمنان قدرت و جرات حمله به ایران را ندارند همین بسیجیان و قدرت موشکی ما را می بیند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما