شناسهٔ خبر: 19582201 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

گزارش اختصاصی مشرق /

نقشه راه جبهه مقاومت در شرق حلب چیست؟/ آیا پیشروی‌های نیروهای کرد در شهر الرقه متوقف می‌شود؟ + نقشه‌های میدانی و محورهای عملیات

نیروهای سوری و مقاومت از شروع عملیات، ضربات سنگینی را به گروه تروریستی داعش وارد کرده‌اند و در نبردهای ۲۰ روز گذشته، ۳۱۵۰ تن از تروریست‌ها کشته یا زخمی شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت از اواسط اردیبهشت ماه سال جاری عملیات جدیدی را از دو محور در شرق استان حلب برای پاکسازی شهر راهبردی «لمسکنه» و پیشروی به سوی حومه جنوبی استان رقه و آزادسازی حومه جنوبی استان حلب آغاز کرده اند.

**برای دیدن اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

محور نخست عملیات؛ پیشروی به سوی حومه جنوبی استان رقه

عملیات در این محور از حومه شمالی و غربی فرودگاه الجراح شروع شده و در ۲۰ روز گذشته بیش از ۳۳۰ کیلومتر مربع از مناطق آلوده از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی شده است.

نیروهای سوری و مقاومت از شروع عملیات، ضربات سنگینی را به گروه تروریستی داعش وارد کرده اند و در نبردهای ۲۰ روز گذشته، ۳۱۵۰ تن از تروریست ها کشته یا زخمی شده اند.

در جریان های نبردهای سنگین ۳ هفته گذشته، ۲۳ تانک، ۱۶ خودروی انتحاری و زرهی، ۸ سکوی پرتاب خمپاره، ۱۰ انبار سلاح و ۶۴ پایگاه گروه تروریستی داعش در شرق استان حلب و حومه فرودگاه الجراح توسط نیروهای سوری و مقاومت منهدم شده است.

**برای دیدن اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

نیروهای سوری و مقاومت در نبردهای سنگین روزهای گذشته توانستند ۱۳ تن از سرکرده های سرشناس گروه تروریستی داعش را به هلاکت برسانند که اسامی آنان به شرح ذیل است:

ابو عدی عراقی / فرمانده ارشد نظامی داعش در شرق حلب
ابو الولید تونسی / قاضی کل دادگاه های شرعی داعش در حومه شرقی استان
عباده سلیم دعبول / فرمانده شهرک دبسی فرج
عبدالرحمن مطاوع ( ملیت سعودی) / فرماندار منطقه الثغور
ابو محمد النجدی (ملیت سعودی) / سرکرده ارشد
سلطان عبدالله غلاب / سرکرده ارشد
ابو مصعب المصری/ وزیر جنگ داعش
ابو عبدالله محمد سمیح الکسری (ملیت سعودی) / فرماندار منطقه الحسبه در شرق حلب
محمود عدنان العجم / سرکرده ارشد
محمد حسین الجلود / فرماندار منطقه حطین
علی نزال قره باش (ملیت عراقی) / سرکرده نظامی
سفیان محمد عبوش (ملیت عراقی) / سرکرده نظامی
ابو احمد کفیر العباجی/ سرکرده نظامی

در حال حاضر، فاصله نیروهای جبهه مقاومت با شهر راهبردی « المسکنه» از محور غربی  ۶ کیلومتر و از محور شمالی ۹ کیلومتری است.

پیشروی ها به سمت شهر المسکنه از محور شمالی و غربی همچنان ادامه دارد و اگر مناطق  راس العین، سکریه و وضحه الجدید» از وجود عناصر تروریستی پاکسازی شود، نیروهای سوری و مقاومت به دروازه های ورودی این شهر راهبردی خواهند رسید.

شهر راهبردی مسکنه در مسیر جاده « الرقه - حلب» واقع شده و شهرهای رقه، الطبقه و دیرحافر را به شهر حلب متصل می کند. با آزادسازی شهر مسکنه، انتقال تجهیزات، نیروهای عملیاتی و پشتیبانی به شهر رقه با سرعت بیشتری صورت می گیرد.

شهر مسکنه از محور شرقی در ۸۸ کیلومتری شهر رقه،۴۷ کیلومتری شهر طبقه و از محور غربی در ۷۵ کیلومتری شهر حلب واقع شده است.

به گزارش مشرق، ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در شرق استان حلب تلاش می کنند در گام نخست با آزادسازی شهر مسکنه به سوی حومه جنوبی شهر رقه، پایتخت خودخوانده گروه تروریستی داعش پیشروی کنند و با قطع ارتباط در این محور در آینده مانع از پیشروی نیروهای کرد از شهر رقه به سمت مناطق جنوبی ( استان رقه) و مناطق شمالی استان دیرالزور شوند.

محور دوم عملیات؛ پیشروی به سوی حومه جنوبی استان حلب

عملیات نیروهای متحد در شرق استان حلب و در محور دوم ( شرق دریاچه جبول ) ادامه دارد و آزادی مناطق «خربه صین، رمضین، خربه حسون، حسون حمودیه، حسن العلی، موالح شمالی، جب التینه،موالح جنوبی» در دستور کار است.

**برای دیدن اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

در صورت پاکسازی این مناطق، نیروهای سوری و مقاومت از محور شرقی به جاده راهبردی « اثریا - خناصر » خواهند رسید و امنیت به این جاده از محور شرقی باز خواهد گشت.

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت درصدد هستند با پاکسازی محور شرقی جاده راهبردی اثریا - خناصر برای همیشه امنیت انتقال تجهیزات و نیرو را از شهر دمشق به شهر حلب به طور کامل تامین کنند.

به گزارش مشرق جاده راهبردی اثریا - خناصر تنها مسیر برای انتقال تجهیزات و اعزام نیروهای عملیاتی و پشتیبانی از مرکز به شمال سوریه است.

نظر شما