شناسهٔ خبر: 19581533 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خطیب جمعه اهل سنت بندرعباس:

ماه رمضان فرصتی برای تقویت بندگی و رشد فضائل اخلاقی است

R7872/P1384/S6,58/CT11

خطیب جمعه اهل‌سنت بندرعباس گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تقویت بندگی و رشد فضائل اخلاقی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، شیخ محمد صالح مهجور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اهل‌سنت بندرعباس با بیان اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم اظهار داشت: ماه رمضان ماه درنگ و تفکر در آیات الهی است و مسلمانان باید از ظرفیت روزه‌داری در جهت خواندن قرآن و بکاربستن آیات الهی در زندگی خود نیز نهایت استفاده را ببرند.

وی بیان داشت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای تقویت بندگی و رشد فضائل اخلاقی و اثبات بندگی خدا است و خداوند فرموده که در این ماه درهای برکت و رحمت او به سوی بندگان بیش از پیش گشوده است.

 خطیب جمعه اهل‌سنت بندرعباس با بیان این که توجه به همنوع در آستانه این ماه اهمیت فراوانی دارد، عنوان کرد: بخشش و رحمت الهی را با بخشش خود به بندگان نصیب خویش کنید و تا می‌توانید به محرومان و همنوعان خود کمک کنید و بدانید که هر قدر در راه خدا بخشش و نیکی کنید، خداوند در همین دنیا و در آخرت به شما ده‌ها برابر آن را عطا خواهد کرد.

شیخ مهجور تصریح کرد: آیات مختلف قرآن کریم مبنی بر لزوم وجود بخشش و مهربانی در جامعه بر پیامبر(ص) نازل شده است، عفو و مهربانی سبب تقویت پایه‌های جامعه شده و به استحکام و قوام جامعه اسلامی نیز کمک فراوانی می‌کند.

وی گفت: این دستور خداوند متعال است که اگر به دنبال جامعه‌ای سالم هستیم باید یکدیگر را ببخشیم و نسبت به برادران و خواهران دینی‌مان گذشت داشته باشیم.

شیخ مهجور با تاکید بر الگوگیری از سیره نبوی در ماه رمضان بیان‌داشت: یکی از ویژگی‌های رسول مکرم اسلام، مهربانی ایشان نسبت به مردم  بود و در سیره رسول خدا دوست داشتن مردم و بخشیدن آنها به طور ویژه‌ای می‌درخشد بنابراین مومنان این ویژگی پیامبر(ص) را در ماه مبارک رمضان سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی تاکیدکرد: باید همه همت خودمان را برای بهره‌گیری از فیوضات این ماه عزیز بکار بگیریم تا بتوانیم ثمرات معنوی فراوانی را نصیب خویش گردانیم.

خطیب جمعه اهل‌سنت بندرعباس افزود: به طور کلی رشد فضائل اخلاقی در جامعه اسلامی سبب بهبود زندگی مردم و آسایش بیشتر جامعه می‌شود و سطح و تراز زندگی مردم را ارتقا می‌دهد.

شیخ مهجور بیان کرد: بنابراین باید رشد این فضائل را از وجود خودمان آغاز کنیم و آن را در میان اقشار مختلف جامعه به ویژه از سن کودکی رواج و گسترش دهیم.

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما