شناسهٔ خبر: 19581123 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تدابیر جدید امنیتی در 10 فرودگاه بزرگ آمریکا

تدابیر سختگیرانه تر امنیتی، حدود یک سال است که در ده فرودگاه در سراسر آمریکا، از جمله در ایالت های میشیگان، آیداهو، کلرادو، فلوریدا، ماساچوست، کالیفرنیا و تگزاس و همچنین فرودگاه منطقه پورتوریکو به کارگرفته شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ تدابیر جدید امنیتی در 10 فرودگاه بزرگ در سراسر آمریکا به آزمایش گذاشته شده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی ای پی تی ان، تدابیر سختگیرانه تر امنیتی، حدود یک سال است که در ده فرودگاه در سراسر آمریکا، از جمله در ایالت های میشیگان، آیداهو، کلرادو، فلوریدا، ماساچوست، کالیفرنیا و تگزاس و همچنین فرودگاه منطقه پورتوریکو به کارگرفته شده است.
لئون کارنی، یکی از مسافران آمریکایی در فرودگاه دیترویت در ایالت میشیگان، در این خصوص گفت: «روند بازرسی ها در این فرودگاه برای مسافران بسیار وقت گیر و فشار آور است، به خصوص مسافرانی که قبلاً این تدابیر جدید امنیتی را تجربه نکرده باشند. این در حالی است که برای مسافرانِ همیشگی، مثلِ من، این روند به مراتب ساده تر است، زیرا به عنوان مثال، من می دانم که باید خود را برای وارسی های دقیق در این فرودگاه، از قبل آماده کنم. مثلاً نباید کمربند ببندم و کشف های تنگ (که نمی توان آن را به راحتی درآورد و دوباره پا کرد) بپوشم. در ضمن، بهتر است متوجه باشم که چیزهایی را که قانوناً مجاز به حمل آن به داخل هواپیما نیستم، نباید همراه نداشته باشم و بالاخره هر چه را در مقصدم به آن نیاز خواهم داشت، در چمدانم قرار دهم و به جابارِ هواپیما بفرستم.»
به گزارش شبکه تلویزیونی ای پی تی ان، شرکت های هواپیمایی آمریکایی و همچنین شرکت های اداره کنندهِ فرودگاه های این کشور امیدوارند که با به کار گیری این نوع تدابیر امنیتیِ سختگیرانه تر، نه تنها سفری امن تر را برای مسافران در داخل آمریکا به ارمغان آورند، بلکه لازم نباشد حمل تجهیزات الکترونیکیِ بزرگ، مانند رایانه های لپ تاپ (قابل حمل) را که در برخی از پروازهای خارجی ممنوع اعلام شده است، در پروازهای داخلی آمریکا نیز ممنوع کنند، زیرا ممنوعیت حمل این تجهیزات الکترونیکی، باعث دردسر و بروز مشکلات فراوان برای بسیاری از مسافران آمریکایی که به سفرهای کاری می روند یا برای شرکت در جلساتِ مختلف، به شهرهای متعددی در سراسر این کشور پرواز می کنند، خواهد شد.

نظر شما