شناسهٔ خبر: 19580714 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

چراغ سبز جنایت به آل خلیفه را آمریکا داده است/ سازمان‌های بین المللی جنایات آل سعود را نمی‌بینند

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: چراغ سبز جنایت به آل خلیفه توسط آمریکا داده شد و مقاومت ملت بحرین در برابر دیکتاتور‌ها جهاد فی سبیل الله است.

صاحب‌خبر -
جراغ سبز جنایت به آل خلیفه از سوی آمریکا داده شد/حاکمان بحرین تجلی اسلام آمریکایی اندبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه تهران امروز 5 خرداد ماه با اشاره به اینکه  135 شهید از مرز دریایی اروند پیکرشان به کشور وارد شد؛  اظهار داشت : تعدادی از این عزیزان غواص بودند؛ دست های آن ها بسته شد تا دست های ما باز باشد.
   
وی با اشاره به اهمیت موضوع بحرین افزود: بحرین تبدیل به زندان بزرگی برای شهروندان این کشور شده و سرکوب، جنایت و یورش تداوم دارد. در یورش به محل آیت الله عیسی قاسم 6 شهید و 200 زخمی و 286 نفر بازداشت شدند و اگر همه این ها را بخواهم خلاصه کنم، وحشیگری است. بی سابقه است دولتی با ملتش این چنین خشونت آمیز برخورد کند.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه چراغ سبز جنایت به آل خلیفه توسط آمریکا داده شد؛ گفت: مقاومت ملت بحرین در برابر دیکتاتور ها جهاد فی سبیل الله است و زندانیان شما مجاهد فی سبیل الله و شهدای شما با شهدای بدر و احد محشور می شوند.
 
آیت الله خاتمی تاکید کرد: قصه ، قصه آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین نیست گرچه او هم مهم است اما قصه مربوط به اسلام ناب محمدی است. حاکمان بحرین تجلی اسلام آمریکایی اند که امام فرمودند. دیکتاتور های بحرین به زور انگلیس بر گرده مردم سوار شدند و خوش خدمتی به آمریکا می کنند .
 
وی ادامه داد: من به این ها می گویم سرنوشت شاه را پیش روی خود ببینید. سنت های واقعی تاریخ می گوید که حاکمان جبار نخواهند ماند و ملت ها زوال آل سعود و آل خلیفه جنایتکار را می بینند که به زباله دان تاریخ می پیوندند.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران با هشدار به حکام عربی گفت: ایران مقتدر دست به ماشه است و دست از پا خطا کنید کشورهایتان زیر و رو می شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به جنایت های سعودی در منطقه شرقیه که 3 هفته است مردم کشته می شوند اظهار داشت: در منطقه العوامیه سعودی ها خانه ها و مساجد و مدارس را در شرق عربستان ویران می کنند و این درحالی است که رئیس جمهور آمریکا خسته نباشید به این حاکم جبار می گوید. سازمان های بین المللی و جهانی چرا این جنایات را نمی بینند.

آیت الله خاتمی با اشاره به شهدای بسیار زیاد ملت یمن در جنگ با رژیم سعودی ؛ تصریح کرد: مجامع بین المللی اگر این مقدار پرنده کشته می شدند صدایشان در می آمد . خدا جای حق نشسته و به فضل خداوند ذات مقدس ربوبی انتقام این خون ها را می گیرد.

وی با اشاره به انتخابات 96 افزود: حضور شکوهمند بیش از 41 میلیون نفری و 73 درصدی مایه مباهات نظام اسلامی است و در آمریکا و کشورهای اروپایی شرکت بین 40 تا 50 درصد است. نام این موضوع مردمسالاری اسلامی است و می بالیم به این مردم سالاری و تک تک آرا رای اری مجدد به نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به نقش مهم مقام معظم رهبری در خلق حماسه 29 اردیبهشت ، گفت: مراجع عظام تقلید و فرهیختگان حوزوی و صدا و سیمای جمهوری اسلامی و ناظران و مجریان و تامین کنندگان امنیت انتخابات صمیمانه تشکر می کنیم.  
 
آیت الله خاتمی افزود: انتخابات دو فضای قبل و بعد از برگزاری دارد. بعد از برگزاری انتخابات کدورت ها کنار می رود و رقابت ها تبدیل به رفاقت ها می شود. نمی شود هر انتخاباتی که می شود 4 سال پشت سرش کدورت باشد. البته این موضوع با شعار بدست نمی آید بلکه با عمل بدست می آید.
 
 آیت الله خاتمی افزود: انتخابات دو فضای قبل و بعد از برگزاری دارد. بعد از برگزاری انتخابات کدورت ها کنار می رود و رقابت ها تبدیل به رفاقت ها می شود. نمی شود هر انتخاباتی که می شود 4 سال پشت سرش کدورت باشد و تسلسل کدورت ها معنا ندارد. البته این موضوع با شعار بدست نمی آید بلکه باعمل بدست می آید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران عنوان داشت: فردی که رقیب را فریب کار و تنش زا بنامد با این ادبیات نه اجماع صورت می گیرد و نه وحدت. اینکه بعد از انتخابات کسانی با فضای رقابت انتخاباتی صحبت کنند وحدت شکن است.

وی ادامه داد: ما در انتخابات تخلف داشتیم ؛ ما در جمهوری اسلامی تخلف گسترده نداشتیم که کل رای گیری را زیر سوال ببرد. یک نوع دیگر تخلف به نحوی است که کل آرا را زیر سوال نمی برد . گزارشات تخلف بسیار زیاد است و اساس انتخابات درست است. وقتی یک مسئول می گوید 3 میلیون نفر یا یکی دیگر می گوید 1 میلیون نفر و یکی دیگر 4 میلیون نفر پشت در ماندند؛  باید تحلیل شود. باید مسئولان و مجریان حق الناس را رعایت کنند و مقصرین باید محاکمه و به مردم معرفی شوند.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران عنوان داشت: فردی که رقیب را فریب کار و تنش زا بنامد با این ادبیات نه اجماع صورت می گیرد و نه وحدت. اینکه بعد از انتخابات کسانی با فضای رقابت انتخاباتی صحبت کنند وحدت شکن است.

آیت الله خاتمی با اشاره به مناظره های زنده تلویزیونی به عنوان برکات نظام ؛ گفت:  انتظار از مناظرات حفظ ادب، اخلاق و حرمت نظام بود. با کمال تلخی می گویم از سوی برخی از کاندیداها رعایت نشد و این رنجش فایده ندارد و این را برای انتخابات 1400 می گوییم . برخی کاندیداها طوری حرف می زدند که اگر یک اپوزیسیون می آمد همینگونه حرف می زد. برخی از حرف ها دشمن را تحریک کرد و امیدواریم در انتخابات آینده تدبیری شود تا این مسائل نباشد.
 
وی با اشاره به سفر ترامپ در منطقه و اظهارات ضد ایرانی رئیس جمهور آمریکا گفت: آقای ترامپ همه اوصاف آمریکا را درباره ایران گفت. آمریکا تروریسم و درگیری را به دنیا صادر می کند. مبنای امام ماست که مرگ بر اسرائیل است و این را هزار بار می گوییم.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران عنوان داشت: آقای ترامپ یک حرف درست زده و آن مرگ بر آمریکا و اسرائیل گفتن ایرانیان است . این درست است چون شما پرونده سیاه و قطوری دارید که کمترین مجازات آن مرگ بر آمریکاست.
 
آیت الله خاتمی با اشاره به ایجاد ناتوی عربی توسط دونالد ترامپ  تصریح کرد: ناتوی شما جمعی از نوکران و سرسپردگان آمریکاست و شامل همه کشورهای عربی نمی شود. 38 سال است ناتوی عربی شکل گرفته و توطئه ها و حمایت از صدام توسط همین ناتو صورت گرفته است.

وی افزود: شما کاری نتوانستید انجام دهید حالا با شعار می خواهید ما را بترسانید و مردم ما مقاومند. من به حکام وابسته به آمریکا می گوییم صد در صد به زیان شماست. ایران مقتدر دست به ماشه است و دست از پا خطا کنید کشورهایتان زیر و رو می شود.
 
آیت الله خاتمی تاکید کرد: سرنوشت صدام در انتظار شماست و آمریکا از شما استفاده می کند و با پای خود و ریسمان پوسیده آمریکا به چاه نروید.
 
وی ادامه داد: طنز سال عربستان مرکز مبارزه با تروریسم است. مرکز و زادگاه و صدور تروریسم عربستان است. سعودی ها از اول دبستان تا آخر ترور را یاد می دهند و این طنز اختصاصی آقای ترامپ است. ترامپ قبل از سفر گفتند می خواهیم گاو شیرده را بدوشیم و گاو شیرده را با قرار داد 500 میلیارد دلار دوشیدند.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران عنوان داشت: گفتند اگر فلانی بیاید سایه جنگ می آید و اگر برود سایه جنگ می رود ؛ این ها (آمریکایی ها) با هویت نظام اسلامی طرف هستند.
 
آیت الله خاتمی با اشاره به جنایت داعش در منچستر تصریح کرد: این تروریست ها در جنایت رکورد شکستند و آن ها داروهای شیمیایی را روی زندانیان موصل امتحان می کنند. ما ترور را در همه جای دنیا محکوم می کنیم ولی داعش پروران را با صدای رساتری محکوم می کنیم و می گوییم مرگ بر آمریکا. مردم انگلیس هم داعش و هم دولتمردان خود را محکوم کنند که جانوری به نام داعش را پرورش دادند.

انتهای پیام/

نظر شما