شناسهٔ خبر: 19579600 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ارائه تسهیلات صنایع تبدیلی به متقاضیان

مسؤول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز از پرداخت تسهیلات صنایع تبدیلی تا سقف ۱۵ میلیون تومان به متقاضیان جویای کار خبر داد.

صاحب‌خبر -
ارائه تسهیلات صنایع تبدیلی به متقاضیان
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، قاسم مومنی گفت: در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، مبلغ ۵ تا ۱۵ میلیون تومان وام با بهره ۱۰ درصد به متقاضیان جویای کار پرداخت می‌شود.
مومنی با اشاره به اینکه اعطای وام به متقاضیان از پنج سال پیش در بسیج سازندگی سپاه ثارالله آغاز شده است، افزود: امسال نیز در قالب اقتصاد مقاومتی برای باغدارانی که در حوزه استحفاظی ناحیه مقاومت بسیج ثارالله قرار دارند ، تسهیلاتی برای ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری وخشک‌کردن میوه در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: اغلب باغداران منطقه دارای باغ‌های سیب و هلو هستند و هنگامی که محصول خود را به بازار عرضه می‌کنند به دلیل نبود نظم بازار و واردات بی‌رویه از خارج و قیمت ارزان خرید محصول که حدود کیلویی ۲۰۰ - ۳۰۰ تومان است، اغلب با ضرر و زیان مواجه می‌شوند.
مومنی بیان کرد: برای نجات این باغداران بویژه باغداران منطقه ارژن، تسهیلاتی برای خرید صنایع فرآوری و خشک کردن میوه و احداث کارخانه لواشک‌سازی در نظر گرفته شده تا از این طریق به ارزش‌افزوده محصول خود که گاه برای یک کیلوی آن افزون بر ۱۲۰ هزارتومان هزینه می‌شود دست یابند.
وی اظهار داشت: تولید و بسته‌بندی انواع لبنیات، پرورش محصولات گلخانه‌ای، زنبور عسل، تولید زالو، انواع شوریجات، تولید ارگانیک قارچ، کود ورمی و سایر تولیدات که در کشورمان صورت می‌گیرد، تماما در چرخه اقتصاد مقاومتی قرار دارد.
مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله (ع) با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی به بانوان خانه‌دار و دانشجویانی که می‌خواهند به صورت صنعتی محصول و ابداعات خود را به تولید انبوه برسانند، توجه ویژه می شود ، گقت: میزان تسهیلات اقتصاد مقاومتی، سقف و محدودیت ندارد و، چون این امور به صورت تعاونی پیگیری می‌شود، بسته به کیفیت کارگاه و تعداد افراد متقاضی ، میزان تسهیلات بالاتر می‌رود.
مومنی تصریح کرد: متقاضیان برای استفاده از این تسهیلات به پایگاه‌های مقاومت بسیج در محل زندگی خود و یا به بسیج سازندگی سپاه ثارالله (ع) واقع در بولوار پاسداران بالاتر از پادگان امام حسین (ع) مراجعه کنند.

نظر شما