شناسهٔ خبر: 19579026 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در دیدار مدیرکل منطقه‌ای وزارت خارجه ایران با معاون وزیر خارجه اسلوونی مطرح شد

تأکید ایران و اسلوونی بر گسترش همکاری‌های اقتصادی بین ۲ کشور

در دیدار مدیرکل منطقه‌ای وزارت خارجه ایران با معاون وزیر خارجه اسلوونی بر گسترش همکاری‌های ۲ کشور در حوزه‌های مختلف به ویژه در زمینه اقتصادی تأکید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در ملاقات مدیرکل منطقه‌ای وزارت امور خارجه کشورمان با معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلوونی در لوبلیانا، راه‌های گسترش همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه بین دو کشور و دیدگاه‌های دو طرف نسبت به موضوعات جاری منطقه‌ای و بین‌المللی، مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

«محمود بریمانی» مدیرکل شمال و شرق اروپای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به دعوت «ماتی مارن» همتای اسلوونیایی خود به منظور برگزاری نشست رایزنی سیاسی بین وزارتخانه‌های امور خارجه دو کشور، طی روزهای پنجشنبه و جمعه چهارم و پنجم خرداد به اسلوونی سفر کرده است، عصر پنجشنبه چهارم خرداد با خانم «داریا باوداژ کورت» معاون وزیر امور خارجه اسلوونی در محل آن وزارتخانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

بریمانی در ابتدای این دیدار، با اشاره به تماس‌ها و ملاقات‌های سطح بالای انجام شده بین مقامات دو کشور طی ماه‌های اخیر به ویژه سفر رئیس جمهوری اسلوونی در رأس یک هیأت عالیرتبه سیاسی و اقتصادی به تهران، انجام دیدارها در این سطوح را نشان دهنده توجه ویژه مقامات عالی دو کشور به توسعه مناسبات دوجانبه در کلیه زمینه‌ها قلمداد کرد.

وی به اراده سیاسی مقامات جمهوری اسلامی ایران به منظور تقویت روابط با اسلوونی در ابعاد مختلف با توجه به ظرفیت‌های موجود دو کشور اشاره کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را به منظور همکاری با اسلوونی در کلیه زمینه‌های مورد علاقه دو طرف اعلام می‌کند.

مدیرکل منطقه‌ای وزارت امور خارجه کشورمان همچنین ضمن تشریح تحولات منطقه خاورمیانه و سیاست‌های نادرست برخی از کشورها که موجب گسترش پدیده خشونت و افراط گرایی در منطقه به ویژه در سوریه و عراق شد و از جمله نتایج آن ایجاد بحران پناهجویان و هجوم مهاجران به کشورهای اروپایی بوده است، خاطرنشان کرد: مبارزه با تروریسم یک وظیفه همگانی بوده و لازم است جامعه جهانی، در این راستا به صورت جمعی و قاطع عمل کند. 

داریا باوداژ کورت معاون وزیر امور خارجه اسلوونی نیز با ابراز خرسندی از سفر مدیرکل منطقه‌ای وزارت امور خارجه کشورمان به اسلوونی، به ظرفیت‌های فراوان موجود جهت گسترش همکاری‌های اقتصادی و افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور پرداخت.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به جمهوری اسلامی ایران در آبان ماه 1395 و مثبت ارزیابی کردن رایزنی‌ها و مذاکرات انجام شده در خلال این سفر، بر ضرورت تقویت ارتباطات و مراودات بین مسئولان دو کشور تأکید کرد. 

انتهای پیام/

نظر شما