شناسهٔ خبر: 19578836 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رشنونژاد به فینال جودو قهرمانی آسیا رسید/ خجسته حذف شد

71563

رقابت‌های جودو قهرمانی آسیا از امروز (جمعه) در هنگ کنگ آغاز شد و نمایندگان ایران روی تاتامی رفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، امروز (جمعه) رقابت‌های جودو قهرمانی آسیا در ورزشگاه ولودروم هنگ کنگ آغاز شد. در روز نخستِ این مسابقات، ۵ نماینده جودو ایران روی تاتامی رفتند.

محمد رشنونژاد در ۶۰- کیلوگرم، علیرضا خجسته در  ۶۶- کیلوگرم، قاسم نوری زاده در ۶۶ - کیلوگرم، محمد محمدی در ۷۳ – کیلوگرم و  طاهره آذرپیوند در ۵۲- کیلوگرم نمایندگان یاران در روز نخست هستند.

محمد رشنونژاد در مبارزه نخست  مارتین لاو نماینده کشور میزبان و دارنده نشان طلا کاپ آزاد چین تایپه در سال۲۰۱۶، نقره کاپ آزاد جوانان ماکائو ۲۰۱۵ و نقره کاپ آزاد جوانان چین تایپه ۲۰۱۵ را ایپون کرد و در مبارزه دوم برابر  چان یه اونگ کیم، جودوکار کره‌ای و نایب قهرمان جوانان آسیا در سال ۲۰۱۶، دارنده نشان برنز جوانان آسیا و برنز جوانان جهان در سال ۲۰۱۵ قرار گرفت و او را نیز از پیش‌رو برداشت. محمد رشنو در مرحله یک چهارم نهایی مخردین تیلواف ازبکستانی نایب قهرمان گرند اسلم ۲۰۱۷ باکو  و قهرمان گرند پری تفلیس در سال ۲۰۱۶ را از پیش‌رو برداشت و در مرحله نیمه نهایی نیز با شکست حریف هندی خود راهی فینال شد.

رشنونژاد در فینال برابر نااوشیا تاکاتو جودوکار قدرتمند ژاپنی قهرمان گرند اسلم باکو در سال ۲۰۱۷، قهرمان جهان در سال ۲۰۱۳ و قهرمان مسترز مراکش در سال ۲۰۱۵ به میدان می‌رود.

در وزن منهای ۶۶ کیلوگرم، قاسم نوری زاده در نخستین دیدار عبدالفهیم فضلی از افغانستان را با امتیاز ایپون مغلوب کرد. نوری زاده در مبارزه دوم مغلوب عظمت مکان‌اف قزاق و نایب قهرمان جهان در سال ۲۰۱۳ و دارنده نشان نقره گرند اسلم ابوظبی و گرند اسلم باکو ۲۰۱۶ شد.

در وزن منهای ۷۳ کیلوگرم نیز محمد محمدی بریمانلو در جدول ۲۵ نفره این وزن، جودوکار سریلانکا را با ایپون از پیش‌رو برداشت و در مبارزه دوم، محمد رباحی از قطر  را با امتیاز ایپون مغلوب کرد. او در مرحله بک چهارم نهایی نتیجه را به اودبایار گانباتار، جودوکار قدرتمند مغولستان و قهرمان گرند اسلم باکو در سال ۲۰۱۷، نایب قهرمان بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون و نایب قهرمان پیکارهای مسترز در سال ۲۰۱۶ واگذار کرد تا مبارزات خود را در برای کسب برنز ادامه بدهد.

اولین مبارزه محمدی در جدول شانس مجدد با جودوکاری از تاجیکستان به نام بهروز خجازدا تاجیکستانی بود که او را از پیش رو برداشت.

در وزن منهای ۵۲ کیلوگرم بانوان نیز  طاهره آذرپیوند برابر سانگ سیم ریم از کره شمالی که دارنده نشان برنز پیکارهای قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۵ بود، مغلوب شد.

علیرضا خجسته دیگر نماینده ایران در وزن منهای ۶۶ کیلوگرم بود که پس از استراحت در دور نخست،  عیسی مجراشی از عربستان را ایپون کرد. خجسته در بازی بعد با قبول شکست برابر جودوکار مغولستان و دارنده دو عنوان قهرمانی گرند پری در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۲ و نشان برنز گرند اسلم ابوظبی در سال ۲۰۱۴ مبارزات خود را در جدول شانس مجدد ادامه داد. خجسته در نخستین مبارزه خود برای کسب نشان برنز به مصاف تارو فوجیساکا ژاپنی، نایب قهرمان گرند پری ۲۰۱۵ و دارنده نشان برنز گرند پری در سال ۲۰۱۶ رفت و با قبول شکست برابر او از دور رقابت‌ها کنار رفت.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما