شناسهٔ خبر: 19578604 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بازیکنان ما اکثراً جوان و کم‌تجربه هستند

امیری: تا پول نباشد بوکس درست نمی‌شود/ احدی در حدی نیست که در موردش حرف بزنم

R1015204/P1015135/S33,3,30/CT1 / R1015204/P1015135/S33,3,30/CT1

مربی تیم ملی بوکس گفت: تا پول نباشد وضعیت بوکس آن طور که می‌خواهیم درست نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

همایون امیری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد وضعیت تیم ملی بوکس اظهار داشت: به دلیل رسیدگی به امور شخصی و تحصیلی‌ام هنوز در اردوها حاضر نشده‌ام و مربی کوبایی و دیگر افرادی که در کنار او حضور دارند مشغول پیگیری تمرینات هستند. با توجه به بضاعت بوکس ایران فعالیت‌های آماده‌سازی در حال پیگیری است.

وی در مورد نتایج اخیر تیم ملی در رقابت‌های قهرمانی آسیا و بازی‌های کشورهای اسلامی، گفت: نباید تعارف کرد؛ تا پول نباشد نمی‌توان حتی به شرایط آرمانی نزدیک شد. شنیده‌ام نسبت به سال‌های قبل بودجه فدراسیون نه تنها بیشتر نشده بلکه نصف شده است. نمی‌خواهم از مسئولین فدراسیون طرفدارای کنم و همیشه نقاط ضعف را گفته‌ام، اما مسئولان فدراسیون زحمت خود را می‌کشند و تا جایی که در توان دارند تیم را حمایت می‌کنند.

مربی تیم ملی بوکس عنوان کرد: به طور مثال با برنامه‌ریزی خوب روح‌الله حسینی و دیکر مسئولان شاهد هستیم که تیم‌های رده‌های پایین اردوهای مرتبی دارند که در گذشته اصلا چنین موضوعاتی را شاهد نبودیم. این برنامه‌ها در شرایطی به انجام می‌رسد که واقعا دغدغه مالی در فدراسیون بیداد می‌کند. تا پول نباشد وضعیت بوکس همین است.  

امیری ادامه داد: برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی یا قبل از آن رقابت‌های قهرمانی آسیا چند مسابقه تدارکاتی را تجربه کردیم؟ بازیکنان ما اکثراً جوان و کم‌تجربه هستند و با این وضعیت ما به مسابقات اعزام می‌شویم. چه کسی می‌تواند ادعا کند که در چنین وضعیتی می‌تواند مدال‌های رنگارنگ کسب کند؟ البته به هیچ وجه ناامید نیستیم و با همین بضاعت مشغول تلاش هستیم و قطعاً در آینده نتیجه آن را خواهیم دید. 

وی در واکنش به حرف‌های اخیر اکبر احدی مربی پیشین تیم ملی بوکس که از عملکرد این تیم انتقاد کرده بود، تصریح کرد: احدی در حدی نیست که من بخواهم در مورد او حرف بزنم. شاید برای برخی دوستان که از لحاظ فنی در پایین‌ترین سطح ممکن قرار دارند، مربی بزرگی باشد اما واقعیت این است که او به هیچ وجه در این قد و اندازه‌ها نیست. دلاوری، مظاهری، روزبهانی و برخی بوکسورهای خوب دیگر در برهه‌ای یک تیم را تشکیل می‌دادند و او در آن زمان در کنار تیم بود، پیش از هر مسابقه رسمی این تیم به چند مسابقه تدارکاتی اعزام می‌شد و سپس به مدال می‌رسید. این غیرعقلانی است که نتایج خوب دوران تیم ملی را به پای مربیان کوچکی همچون احدی بگذاریم. او تنها روی موج مدال‌های دیگران سوار می‌شود، به طور مثال وقتی دید روزبهانی به المپیک می‌رود به او چسبید تا خودش نیز به برزیل اعزام شود. ساختار فکری و ذهنی او اینچنین است.

مربی تیم ملی بوکس گفت: خیلی‌ها در این روزها در مورد بوکس اظهار نظرهای غیر معقول می‌کنند، اگر راست می‌گویند و مدعی هستند در رده‌های سنی پایه بازیکن سازی کنند و نخواهند حاصل دسترنج دیگران را بخورند. امیدوارم در این شرایط که ما با حداقل امکانات در کنار مسئولان فدراسیون به دنبال توسعه و پیشرفت بوکس هستیم برخی افراد سودجو و سوء استفاده کن شرایط را به هم نزنند و حداقل برای یک بار هم که شده منافع ملی را به منافع خود ارجح بدانند.

انتهای پیام/

نظر شما