شناسهٔ خبر: 19576950 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ترامپ درز اطلاعات بمب گذاری در منچستر توسط رسانه های امریکا را محکوم کرد

تهران- ایرنا- دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه درز اطلاعات بمب گذاری روز دوشنبه در منچستر توسط رسانه های آمریکایی را محکوم کرد و گفت این موضوع باید بررسی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، این اظهار نظر توسط دونالد ترامپ در حالی انجام می شود که پلیس انگلستان بعد از درز اطلاعات توسط رسانه های آمریکایی، تبادل اطلاعات با آژانس های امنیتی امریکا را متوقف کرد.
ترزامی،نخست وزیر انگلستان در نشست اعضای ناتو در بروکسل نگرانی کشورش را در این خصوص اعلام کرد و گفت که اطلاعات رد و بدل شده بین دو کشور باید امن باقی بماند.
این نا رضایتی از طرف ترزامی در حالی انجام شد که بریتانیا و آمریکا متحدان امنیتی نزدیکی به شمار می روند.
ترامپ در بروکسل در این خصوص گفت: درز اطلاعات توسط آژانس های(امنیتی) دولتی عمیقا نگران کننده است.
وی افزود: من از وزارت دادگستری و دیگر سازمان های مربوطه می خواهم تا یک بررسی کامل از این موضوع داشته باشند و در صورت لزوم مقصر باید بشدت مجازات شود.
ترزامی نیز در این خصوص گفت که روابط آمریکا با انگلستان در خصوص تبادل اطلاعات بسیار مهم و با ارزش است اما اطلاعاتی که ما با آن ها به اشتراک می گذاریم باید محفوظ و امن بمانند.
یک منبع مبارزه با تروریسم در این زمینه گفت: این توقف در زمینه تبادل اطلاعات تا زمانی ادامه دارد که به ما اطمینان داده شود که هیچ افشای غیر مجاز دیگر رخ نمی دهد.
حمله بمب‌گذاری انتحاری در سالن کنسرت 'آرینامنچستر'در شمال انگلیس که اواخر دوشنبه شب گذشته صورت گرفت، دستکم 22 کشته و 59 زخمی بر جای گذاشته است که شماری از قربانیان کودک و نوجوان هستند.
پلیس اعلام کرده است که سلمان عبیدی 22 ساله مظنون اصلی این حمله در محل انفجار کشته شده است.
شبک**1590**1917** مترجم: سامان کامدار**انتشار دهنده: سید محمدباقر نوربخش

انتهای پیام /*

نظر شما