شناسهٔ خبر: 19576707 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

جهنم در چه روزی خلق شد؟

حجت الاسلام والمسلمین دکتر آقارفیعی ضمن بازدید از جام جم آنلاین در رابطه با موضوعات مختلف پزشکی و تغذیه، نکات مفید در ماه مبارک رمضان سخن گفت.

صاحب‌خبر -

این جراح و متخصص طب اسلامی در گفت و گو با جام جم آنلاین بیان کرد: با شروع ماه مبارک رمضان در صورتی که افراد بتوانند صحیح روزه بگیرند اثرات مثبتی را می‌تواند برای بدن رقم بزنند. حضرت محمد (ص) از روشی در روزه داری پیروی می‌کردند که به وسیله آن دارای سلامتی کامل و همچنین قد و وزن متناسبی بودند. حال سوالی که در اینجا ذهن‌مان را مشغول می‌کند این است که چگونه آن زمان بدون وجود نکات پزشکی پیشرفته و گوناگون ایشان دارای این ویژگی‌های استاندارد بودند؟


به گفته وی، یکی از سبک‌های زندگی ایشان بر مبنای روزه گرفتن بود. اشتباهی که اکثر ما مسلمانان مرتکب آن می‌شویم و می‌پنداریم روزه فقط برای ماه رمضان است در صورتی که ایشان روزه را یک روش و بخشی ار زندگی می‌دانستند. وی حداقل در ماه 3 روز روزه بودند و حتی بعد از مبعوث شدن هر روز روزه می‌گرفتند. رفته رفته به یک روز در میان و سپس 5شنبه اول ماه قمری و پنج شنبه آخر ماه قمری و چهارشنبه وسط ماه را تغییر دادند و فرمودند: «در خلق آسمان و زمین، چون جهنم در روز 4 شنبه خلق شده است و اگر انسان 4 شنبه وسط ماه را روزه بگیرد از رفتن به آتش جهنم در امان است همچنین در این روش از روزه گرفتن روی حالت روحی انسان تاثیر مثبت دارد. »

آقارفیعی در ادامه گفت: این روش را من خود به شخصه امتحان کردم و حتی به بیمارانم تجویز می‌کنم، چرا که این اقدام سبب می‌شود هر 10 روز ، یک شوک طبیعی و مفید به بدن‌تان وارد شود.

متن کامل این گفتگو را شنبه در سایت جام جم آنلاین بخوانید.

نظر شما