شناسهٔ خبر: 19576263 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان:

بازارچه دائمی صنایع‌دستی در گنبدکاووس دائر می‌شود

R41471/P1384/S6,70/CT11

مدیرکل میراث فرهنگی, گردشگری و صنایع دستی استان گلستان گفت: ۲۰ خرداد ماه امسال بازارچه دائمی صنایع دستی در شهرستان گنبدکاووس افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، ابراهیم کریمی عصر امروز در حاشیه مراسم آیینی سنتی روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در موزه فرش شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های خوب استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس، شهر گنبدکاووس، کاندید شهر جهانی فرش ترکمن و زیورآلات شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان افزود: خوشبختانه گنبدکاووس، شهرجهانی و ملی فرش ترکمن شد و در یک تا 2 ماه آینده، پرونده ثبت ملی زیور آلات هم به نتیجه برسد.

وی تصریح کرد: تعداد هنرمندان، تعداد کارگاه‌های فرش، فروش و صادرات از جمله شاخص‌های انتخاب گنبدکاووس برای شهر جهانی فرش ترکمن بود.

کریمی یاداور شد: در روز جهانی صنایع دستی، 20 خرداد ماه، بازارچه دائمی صنایع دستی نیز در خیابان فرودگاه افتتاح می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان اظهار کرد: امید داریم پایانه تخصصی صادرات و زیورآلات نیز در گنبدکاووس راه‌اندازی شود.

وی گفت: از 2 هفته آینده طرح مقاوم‌سازی بلندترین برج آجری جهان در گنبدکاووس آغاز خواهد شد و از یک ماه گذشته هم طرح آزادسازی حریم شهر جرجان با اعتبار 700 میلیون تومان هم آغاز شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان گفت: در آینده نزدیک هم سعی خواهیم کرد شهر جرجان را به عنوان موزه محوطه باز برای گردشگران ایرانی و خارجی معرفی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما