شناسهٔ خبر: 19575623 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیش از یک هزار صندلی به تعداد صندلی های سینماهای اصفهان افزوده می شود

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از افزایش صندلی های سالن های سینمایی این استان از 10 هزار و 250 صندلی به 12 هزار صندلی تا پایان امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،پرویز طاهری امروز در مراسم افتتاحیه سینما ' بهاران ' به عنوان اولین سالن سینما در شهرستان گلپایگان، افزود: تا پایان دولت دهم، 12 سینما در استان اصفهان وجود داشت اما اکنون در این استان 33 سالن سینما با نمایش فیلم های متنوع به مردم و علاقه مندان به صنعت سینما خدمت رسانی می کنند.
 
وی افزود: استان اصفهان به لحاظ داشتن تعداد سالن سینما پس از تهران رتبه دوم کشور را در اختیار دارد.
 
معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با گرامیداشت سالروز حماسه سوم خرداد و حضور حماسی ملت ایران در انتخابات 29 اردیبهشت گفت: امروز با افتتاح سینما در شهرستان گلپایگان یکی از خواسته های دیرینه مردم این خطه برآورده شد.
 
وی با اشاره به اینکه با آغاز فعالیت سینما در گلپایگان، پنج فیلم برای اکران در این سینما در
 اختیار اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان قرار گرفته است، گفت: از این تعداد، سه فیلم صاحب رتبه های برتر جشنواره بین المللی فیلم فجر هستند.
طاهری اظهار امیدواری کرد: با افتتاح سینما در گلپایگان، مردم این شهرستان از این رویداد فرهنگی استقبال کنند.
 
معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در ادامه، همچنین به توانمندی های فرهنگی و هنری شهرستان گلپایگان اشاره کرد گفت:در این شهرستان اکنون 17 مرکز فرهنگی شامل موسسات، آموزشگاه های آزاد هنری و کانون های آگهی و تبلیغات دارای مجوز از فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فعالیت دارند.
 
وی اظهارکرد: گلپایگان از لحاظ مولفه های فرهنگی در زمره شهرستان های خوب و درجه یک استان اصفهان محسوب می شود.
 
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان نیز با قدردانی از مسئولان استان و این شهرستان، اعتبار هزینه شده برای آماده سازی، تجهیز، تعویض صندلی و دستگاه دیجیتال سینما ' بهاران ' را حدود 120 میلیون تومان اعلام کرد.
 
' هادی بیاتی ' با اشاره به ظرفیت های فرهنگی هنری شهرستان گلپایگان، گفت: طی چند ماه گذشته شاهد افزایش فعالیت های فرهنگی و هنری از جمله انجمن های ادبی، آموزشگاه های آزاد در رشته های متنوع هنری در این شهرستان هستیم.
 
وی در ادامه باابراز خوشحالی از افتتاح سینما بهاران گلپایگان با ظرفیت 320 صندلی، گفت: بهره برداری از این سالن یکی از مطالبات مردم این شهرستان بود. اولین سینمای گلپایگان با نام سینما 'بهاران' روز پنجشنبه با حضور مسئولان و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه این شهرستان افتتاح شد.
 
 
 
انتهای پیام/م

نظر شما