شناسهٔ خبر: 19575340 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

اژه‌ای: با پولدارترین پولدارها، یقه سفیدها و صاحب منصبان برخورد کرده‌ایم

جامعه > قضایی - ایسنا نوشت: سخنگوی قوه قضاییه گفت: اگر سازمان‌ها و ادارات دولتی در برخورد با متخلفان در بخش‌های مختلف وظایف‌شان را درست انجام دهند و بار مسئولیت‌شان را بر دوش قوه قضائیه نگذارند، راحت‌تر می‌توان با این پدیده مقابله کرد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز در نشست شورای قضایی گیلان در رشت با بیان این که «یکی از مشکلات گریبانگیر جامعه وجود ده‌ها و صد‌ها شرکت تعاونی اعتباری است که با مجوز بانک مرکزی تاسیس می‌شوند»، افزود: به رغم این‌که نظارت و رسیدگی به تخلفات این موسسه‌های مالی وظیفه قوه قضائیه نیست، اما با وجود مشکلات پیش آمده و شکایات مردم باز هم این دستگاه قضاست که باید به تخلفات رسیدگی کند.

وی همچنین با گلایه از رئیس یکی از شعبات بانک‌ها برای صدور ۲ هزار و ۸۰۰ برگ چک، طی ۴ ماه برای فردی کلاهبردار که هزار و ۱۴۱ برگ چک برگشتی دارد، تصریح کرد: این نمونه‌ای از اهمال مدیران و مسولیت سنگین دستگاه قضا در برخورد با متخلفان است.

وی قضاوت و تشخیص حق و باطل را امری سخت و خطیر دانست و گفت: در دو و سه سال اخیر در کشور جو سازی‌های زیادی علیه قوه قضائیه صورت گرفت، اما کارکنان این قوه بدون هراس از جو سازی‌ها، با روحیه جهادی و انقلابی و توکل به خدا با پولدار‌ترین پولدار‌ها، یقه سفید‌ها و صاحب منصبان برخورد کرده است.

سخنگوی قوه قضاییه از مردم، مدیران و کارکنان نهادهای دولتی خواست با مشاهده ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی ملی و بهره‌برداری غیر اصولی از محیط زیست موارد را به موقع و پیش از قد کشیدن ساختمان‌ها و ویلا‌ها به مراجع ذیصلاح اطلاع داده و با متخلفان برخورد کنند.

وی همچنین با قدردانی از حضور مقتدرانه و عزتمندانه ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها گفت: ملت ایران با حضور گسترده در پای صندوق‌های رای مدعیان دموکراسی را در دنیا شرمنده و مردم سالاری دینی را معنا کردند.

۴۷۲۳۵

نظر شما